• Amie77

    Mätsticka skor

    Jag är ute efter en bra mätsticka för skor och barnfötter. Clas Ohlson har en som heter Kiddy Springyard men enligt recensioner på hemsidan är instruktionerna otydliga och mätstickan lägger på växtmånen på 15 mm (som att man inte klarar det själv?).

    Har du ett bra tips på mätsticka för skor? Oavsett om den lägger på växtmån eller inte så är jag intresserad av olika förslag och tips samt var jag kan köpa/beställa dem.

  • Svar på tråden Mätsticka skor
  • Gladhannapanna

    Jag köpte vår i en skoaffär. En jättebra investering som vi använder mycket i perioder. Vi ärver en del och barnen har ärvt en del av varann. Typ skridskor, gummistövlar mm. Dessutom ett bra sätt att ha koll på när skorna är för små och det är dags att köpa nya!

  • Vickan I

    Vi har den fast köpt på XXL. Den fungerar bra. Förstår inte vad som skulle vara så otydligt med den? Man mäter foten och sedan i skon liksom?! Finns inte så mkt som kan krångla när det bara är två moment den är till för. Men kan hålla med om att man egentligen inte skulle behöva att den lägger till dessa 15mm.

  • Amie77

    Tack för tips!

    Angående Springyard så antar jag att den lägger till 15 mm både då man mäter foten och skon? Tycker som sagt att det är lite onödigt, men Springyard kanske ändå är ett bra alternativ...

  • scanmia

    Har du testat med att mäta med en utprintad mättabell? Finns hur många som hest gratisnätet .
    Dubbelkolla bara med linjal att måtten stämmer och att de visar europeiska storlekar...

  • Trippelmamma76

    Hur mäter du i en sko med den, menar du??


    scanmia skrev 2016-06-16 20:03:47 följande:

    Har du testat med att mäta med en utprintad mättabell? Finns hur många som hest gratis på nätet .

    Dubbelkolla bara med linjal att måtten stämmer och att de visar europeiska storlekar...


  • Amie77

    Ja, tänker det själv att innemåttet på skon ju är minst lika viktigt som storleken på foten och skor har ju inte alltid samma mått för samma storlek heller.

  • scanmia
    Trippelmamma76 skrev 2016-06-16 21:21:12 följande:

    Hur mäter du i en sko med den, menar du??


    He, nu tänkte jag visst fel. Kanske en piprensare från barnens pyssellåda och en linjal skulle fungera för att få innermått?
Svar på tråden Mätsticka skor