• Anonym (???)

Slänger jag ut min pojkvän så kan jag inte betala hyran. Vad göra?

Min månadsinkomst är 2623:- i månaden (jag studerar).

Jag får även bostadsbidrag 1100:-

Alltså har jag 3723:- i månaden och hyran till lägenheten ligger på 3400:-

Så 300:- har jag kvar till mat. HELT SJUKT !!!!!!!

Det har funkat hitills eftersom min pojkvän får social bidrag och den ligger på 3400:-

Så han har betalat hyran eftersom han också har bott här. Det andra (mat, internet osv osv) stod jag för. Alltså mina 3723:- räckte länge.

Men NU tycker jag det är dags för idioten att flytta ut.

Han både misshandlar mig fysiskt och psykiskt, och tro mig när jag säger att jag har stått ut med det riktigt länge och jag orkar inte mera.

Om han nu åker härifrån så har jag ingen aning om hur jag ska klara mig med mina 3723:-

Hyran kan jag betala men vad ska jag äta? Gräs?

Jag mår riktigt riktigt dåligt. Tanken har slagit mig att låta honom stanna kvar bara så att jag klarar mig med lägenheten.

Kan SOC hjälpa mig på något sätt? Eller vart vänder man sig?

Jag är 19 år ifall det spelar roll.

Tackar för alla råd och tips!

• Svar på tråden Slänger jag ut min pojkvän så kan jag inte betala hyran. Vad göra?
  • Anonym (asdf)
    Carambolan skrev 2016-06-17 13:55:05 följande:

Nä, i så fall skulle varenda 19-åring kräva egen lägenhet för föräldrarnas pengar. Klart att föräldrarna kan sätta villkor för försörjningen.

Vad då kräva få en egen lägenhet? Är man vuxen och vill ha en egen lägenhet så får man lov att skaffa sig en egen.
  • Anonym (asdf)
    sextiotalist skrev 2016-06-17 13:58:39 följande:

Det stämmer inte. Men undantag finns, huvudregeln är att det räcker med att erbjuda tak över huvudet och mat. Men det finns undantag

Nja.
  • Carambolan
    Anonym (asdf) skrev 2016-06-17 14:00:46 följande:

Vad då kräva få en egen lägenhet? Är man vuxen och vill ha en egen lägenhet så får man lov att skaffa sig en egen.