• Anonym (Trött som fan)

    Brölande muslim mitt i natten, har ni också problem med det?

    Hej allihop!

    Jag undrar om jag är den enda som har problem med en muslimsk granne som börjar be högt och ljudligt mitt i natten sådär så det låter som de har "ont i magen"? Jag kan inte förklara det på något bättre sätt, men det är som att han sjunger på ett enformigt sätt.

    Jag har fått det här "problemet" de senaste dagarna och vet inte riktigt vad det beror på. Jag misstänker att det är en nyinflyttad muslimsk flykting och har kollat upp lite på internet och hittade det här:

    www.islamicfinder.org/cityPrayerNew.php

    Jag bor i Stockholm och 01:51 stämmer väldigt exakt med när han började föra oväsen så man inte kan sova. Jag hoppas att han "bara" håller på under ramadan för det kommer bli ett helvete att vakna varje natt klockan två av det här brölandet. Tänk om fler muslimer flyttar in och börjar föra samma oväsen?

    Hur fan ska man orka upp till jobbet med den här plågan varje jävla natt?

  • Svar på tråden Brölande muslim mitt i natten, har ni också problem med det?
  • Anonym (J)

    Jag skulle ha knackat på nästa dag och bett honom att be lite tystare.

  • Anonym (Trött som fan)
    Anonym (J) skrev 2016-06-17 02:08:39 följande:

    Jag skulle ha knackat på nästa dag och bett honom att be lite tystare.


    Jag vet inte exakt var han bor, om det är precis under mig, snett under eller var i huset. Det kan t.o.m vara ett par våningar ner. Jag antar att det är fler än jag som störs av det.

    Sedan vet jag inte om jag vågar knacka på även om jag vet vilken lägenhet det är. Det har flyttat in en del kriminella i huset (kollade Lexbase) och det kan vara någon av dem. Jag vill inte gärna bli knivmördad eller hamna i bråk med någon muslim som blir kränkt av att jag säger ifrån. Det kan gå riktigt illa om man konfronterar dem.
  • Anonym (Trött som fan)

    Nu har han tystnat så nu ska jag försöka fortsätta sova...

  • Anonym (.)

    Du hanterar det precis som du skulle hantera andra grannar som stör, dvs går dit och berättar att det hörs och att det ska vara tyst på natten. Hjälper inte det går du till hyresvärden som får hantera det.

    Den enkla problemlösningen verkar du inte ha kommit på, men hade du gjort det hade du såklart inte kunnat skriva ett inlägg om din rädsla för att du (och även andra) kommer att drabbas av bedjande muslimer. Det är viktigt att ta tillfället i akt menar jag, att spä på de negativa åsikter en del har om islam och muslimer.

  • Anonym (J)
    Anonym (Trött som fan) skrev 2016-06-17 02:12:10 följande:

    Jag vet inte exakt var han bor, om det är precis under mig, snett under eller var i huset. Det kan t.o.m vara ett par våningar ner. Jag antar att det är fler än jag som störs av det.

    Sedan vet jag inte om jag vågar knacka på även om jag vet vilken lägenhet det är. Det har flyttat in en del kriminella i huset (kollade Lexbase) och det kan vara någon av dem. Jag vill inte gärna bli knivmördad eller hamna i bråk med någon muslim som blir kränkt av att jag säger ifrån. Det kan gå riktigt illa om man konfronterar dem.


    Okej jag förstår. Du kanske kan sätta upp en lapp? Sista utvägen är ju att tala med hyresvärden/ordföranden... Tyvärr finns det inte mer att göra.
  • Anonym (m)
    Anonym (Trött som fan) skrev 2016-06-17 02:12:10 följande:

    Jag vet inte exakt var han bor, om det är precis under mig, snett under eller var i huset. Det kan t.o.m vara ett par våningar ner. Jag antar att det är fler än jag som störs av det.

    Sedan vet jag inte om jag vågar knacka på även om jag vet vilken lägenhet det är. Det har flyttat in en del kriminella i huset (kollade Lexbase) och det kan vara någon av dem. Jag vill inte gärna bli knivmördad eller hamna i bråk med någon muslim som blir kränkt av att jag säger ifrån. Det kan gå riktigt illa om man konfronterar dem.


    Dumheter. De allra flesta muslimer är helt vanliga människor. Skaffa lite ryggrad och ta med en kompis och knacka på. Eftersom du uppenbarligen har kunnat kolla dem på Lexbase så kan du ju kolla på namnen vilka det kan vara och ta dem.

    Men om du är för feg kan du alltid sätta upp en lapp.
  • Anonym (Klaga)

    Du klagar hos hyresvärden eller bostadsföretaget. Man FÅR INTE störa grannar mitt i natten. Oavsett om det innebär högljutt sex,musik,böner banka skrika eller annat som stör. Så du ska såklart klaga på detta.

  • Carambolan

    Att "problemet" uppkommit de senaste dagarna beror sannolikt inte på att någon flyttat in, utan på att ramadan precis har börjat.

  • elyse

    Det är säkert bara för att det är ramadan, men kontakta hyresvärden. Om du är osäker så tycker jag inte att du ska knacka på själv. Att be högt mitt i natten tyder på ett stört konsekvenstänk till att börja med.

Svar på tråden Brölande muslim mitt i natten, har ni också problem med det?