• bellissimo

    Gravid v 21.hur mår ni??

    Jag är 40 år, gravid med tredje barnen i v 21 snart 22. Hur mår ni som är i samma skede? Av ren nyfikenhet bara kul o veta ? själv mår jag bra fast ha väldigt ont i nedre delen av magen o börjar känna mig lite osmidig ???? lite sämre tålamod o humör om du frågar de runt mig ?

  • Svar på tråden Gravid v 21.hur mår ni??
  • augustibebis2016

    I vecka 20 mådde jag rätt kasst - kräktes 10-12 ggr per dag och nån enstaka gång nattetid. Jag hade precis varit inlagd på akuten för att få dropp.

    Humörmässigt är det eg svårt att säga jag var så slut efter nästan 20 veckors konstant illamående och kräkningar.

    Jag minns inga direkta smärtor dock :)

  • Loppan84

    21+4 idag. Mår väldigt bra just nu - första perioden var väldigt tuff med illamående och kräkningar, sen kom tröttheten men nu känner jag mig ungefär som vanligt. Enda problemet är halsbränna när jag ätit ibland, blir extremt fort mätt och känns som magsäcken sitter i bröstet typ ;) sen har jag lite problem med fogarna - inget allvarligt än men måste tänka på hur jag sitter och rör mig, och inte gå för mycket.

    Två frågor till er - hur mycket har ni gått upp i vikt och hur tydlig gravidmage har ni? På mig syns magen extremt väl, men har gått upp ca 5 kg och det är väl ok - men kollegan i v22 syns magen inte alls på och hon har gått upp mer än mig. Bara lite roligt att höra hur det ser ut hos andra - är lite orolig att jag ska få jättemage ;)

  • bellissimo

    På mig syns det mycket också. Tror det går snabbare för varje barn haha...vet ej hur många kilo jag gått upp..väger mig aldrig, har ingen vågar. . Men ska t barnmorskan imorgon så då för jag se. Men magen är bra stor. Haha...tycker flåset är sämre redan också men det är väl helt naturligt.....har era män börjat kunna känna sparkarna? Min känner varje dag....så mysigt ?????

  • Loppan84

    Han har känt små rörelser men inga riktiga sparkar än. Kända själv riktiga sparkar första gången imorse faktiskt :) men han brukar känna på magen och brukar alltid veta var lilleman ligger som stämmer med min egen känsla så nått känner han ju iaf ;)

    Flåset ja, det har jag haft sen vecka 12 typ haha men är så otroligt täppt hela tiden så känns som det är därför. Lite tröttsamt att inte kunna gå uppför några trappor utan att låta helt körd ;)


    bellissimo skrev 2016-06-19 11:54:55 följande:

    På mig syns det mycket också. Tror det går snabbare för varje barn haha...vet ej hur många kilo jag gått upp..väger mig aldrig, har ingen vågar. . Men ska t barnmorskan imorgon så då för jag se. Men magen är bra stor. Haha...tycker flåset är sämre redan också men det är väl helt naturligt.....har era män börjat kunna känna sparkarna? Min känner varje dag....så mysigt ?????


  • augustibebis2016

    Jag är i vecka 32 och har gått upp ca 2 kilo. Men magen växer så det knakar, haha! Börjar bli ganska otymplig nu...

    Nej hyperemesis är inte så roligt men som du skriver är belöningen bra!

Svar på tråden Gravid v 21.hur mår ni??