Anonym (gyuio) skrev 2016-06-21 11:20:36 följande:
Jag vet att barn kan agera olika hos olika personer. Det är dock inte bara vi som märkt av denna stora skillnad. Vi har helgumgänge och då är jag med bonus mer än pappan oftast, för bonus tyr sig till mig.
Jag jobbar som sagt med barn som har diagnoser, en del samma som bonus, andra med andra kombinationer eller endast en. Även om dessa är olika varandra så finns ingenting hos bonus som påminner om ADHD. Inte förrän nu efter medicineringen började.
Därför ville jag fråga här hur medicin kan påverka om man får en man inte ska ha eg. Utifall att någon här visste. Jag försöker få min man att ringa den utredande läkaren för att få alla papper skickade till sig, men som jag har skrivit har han väldigt svårt för sånt.
Fast om barnet bara är hos er helger så har ni inget med barnets vardag att göra. Att du arbetar med barn med liknande/samma diagnos spelar ingen roll, det gör dig inte behörig till att sätta/ta bort diagnoser. Varför denna misstro på barnets mamma (som har vardagen) och läkarna? Vad vinner mamman och läkarna på att få till en diagnos på barnet om den inte har diagnosen på riktigt?
Det är svårt att få den här typen av diagnos, det är ingen liten utredning. Utredningen innefattar även förskola/skola.