• Anonym (Fyllot)

Blev jättefull, spydde och sket ner mej och min man fick ta hand om mej. Hur ska vi överleva det här?

Jag ska börja med att skriva att jag är 30+ och min man 40+. Jag dricker ofta och gärna, men blir extremt sällan full, vill ha kontroll och hatar att va bakis. Dessutom har jag ganska vår IBS och alkohol kan ge mej rejält ont. Tar däremot gärna ett glas en vanlig tisdag liksom. Ett glas. Igår var vi på fest. Jag gillar egentligen inte rödvin efterdom jag ofta mår illa av det, men det var det som bjöds. Hade jättetrevligt och vi var många som drack mer än vanligt. Tilläggas bör att jag går på c9, en sorts detoxkur och ätit extremt lite senaste veckan. Min man som är den som brukar bli för full var typ nykter, tog en öl bara. När vi skulle hem spydde jag först i svågerns bil och på mej själv. Väl hemma började kaoset. Jag minns bara fragment, men vet att jag spydde och att det var rödvinskräks överallt. Vet att jag fick diarree oxå, och minns att jag tuppade av och ramlade av toastolen flera gånger. Min man som åkt hem tidigare än mej låg och sov men vaknade, och hittar alltså mej med rödvinsspyor och bajs. Alltså att ens skriva det här gör så ont i mej! Minns hur han bara skriker rakt ut, men sen får han av mej klänningen och lägger mej i badet. Hela tiden kräks jag. Han tvättar av mej, skurar och sanerar badrummet, släpar mej till soffan där han bäddar ner mej med handdukar och hink. Mina kläder fick han slänga. Nu idag kan jag knappt se på honom. Han säger att det var typ det vidrigaste han varit med om, men har samtidigt garvat och sagt att det är klart att frugan behöver ta sej en riktig bläcka för en gångs skull typ haha. Men jag kan liksom inte komma över att jag legat där insmetad i bajs, kräkandes och snudd på medvetslös.

Hur ska jag göra? Vad ska jag göra? Kommer det här förstöra vår relation? Usch, aldrig haft sån ångest...

• Svar på tråden Blev jättefull, spydde och sket ner mej och min man fick ta hand om mej. Hur ska vi överleva det här?
  • klyban

Göra åt vad?
    Lägg det dig bakom dig, och gå vidare i livet.
    Och nu har du lärt dig nått, kan vi hoppas.

• Vanja

Han verkar ju ta det hela väldigt bra. Fin man du har <3 Förstår att det känns jättejobbigt just nu men det kommer lätta! Vartefter dagarna går så kommer det här blekna, helt säkert! Tacka din Man istället, skoja till det lite kanske? Nästa gång är det du som får torka kräks/bajs. :) Låter dumt men jag tror det bästa du kan göra är att skratta bort det. Shit happens liksom! Du lär inte dricka lika mycket nästa gång. ;) Kram

• Anonym (Jenny)

Du ska inte göra någonting. Förutom att låta bli att dricka rödtjut när du typ fastat en vecka;)

Det verkar som din man inte tagit någon större skada när han kan skämta om det, men var beredd att du kommer få äta upp det lååång tid framöver

• Anonym (Lugnt)

Det är väl sånt man gör för varandra om man älskar varandra? Jag tappade bort mina nycklar på fyllan för några veckor sen. Min sambo körde mig tillbaka till stället jag var på och letade med mig, fick tillbaka dom dagen efter. Jag har hjälpt honom av med kängor och kläder ett par gånger när han varit full.

Händer det någon gång är det inte farligt tycker jag. Skillnad om din man fick ta hand om dig varje helg. Om han inte är förbannad så skratta med honom och glöm det här :)

• Anonym (Fyllot)

Nej jag fattar att det inte finns något jag kan göra... har sagt till maken 1000 gånger idag att jag älskar honom, är så tacksam att han hjälpte mej. Förhoppningsvis kan han förtränga den vidriga synen. Tror det är extra jobbigt då jag är så kontrollerad i vanliga fall. Snacka om att tappa kontrollen helt! Bajsa på golvet liksom.... fy fan. Vill mer ha hjälp med hur jag ska tänka för att inte vilja dö pga det här. Ska till min terapeut på fredag iaf, så kanske hon kan hjälpa mej lite. Ska bara överleva veckan.

• Anonym (Gaby)

Alltså, han är ju din man, nog krävs det mer än så för att bryta upp ett äktenskap! Förstår att det är jävligt jobbigt men du kommer över det, ta dig igenom den här dagen bara så kommer det kännas bättre, bakfyllan ger ju kemisk ångest som bara det gör att allt känns hemskt.

• Vanja

Kommer ihåg när jag och min sambo precis börjat träffas. Han skulle tillbringa kvällen med familjen/släktingar och ville att även jag skulle komma. Det var en helt alkoholfri kväll där alla satt och pratade och myste i vardagsrummet. In kommer jag, apfull! Jag kunde gå och lyckades väl hälsa på alla (tror jag) sen satt jag och gjorde allt för att inte kräkas inför alla. Till slut så däckade på soffan och sov mig genom resten av kvällen. Dagen efter berättade min Sambo för mig vad som hade hänt, även att hans familj hade suttit där och försökt intala honom att jag inte var nånting att ha, han kunde få mycket bättre. Gissa om jag skämdes! Ville bara dö.. Trodde aldrig någons vi skulle ta oss vidare efter det här. Absolut värst var väl nät jag var tvungen att se hans mamma i ögonen nästa gång, fy vilken skam! :) Men! Nu har vi varit ett par i över 10år vi har två barn tillsammans och ett tredje på väg. Livet går vidare! Det blir bättre, bra faktiskt! Lovar :)

• Anonym (Fyllot)

Tack alla för era snälla kommentarer. Vi var ute med hunden nu och då sa han att jag får plocka upp hundskiten för han har haft nog med bajs den här skithelgen???? så ja det är klart att allt blir bra... men skammen. Fyfan. Spyorna ok men jag hade verkligen skitit ner mej.

• Anonym (K)
    Anonym (Fyllot) skrev 2016-06-19 19:46:15 följande:

Tack alla för era snälla kommentarer. Vi var ute med hunden nu och då sa han att jag får plocka upp hundskiten för han har haft nog med bajs den här skithelgen???? så ja det är klart att allt blir bra... men skammen. Fyfan. Spyorna ok men jag hade verkligen skitit ner mej.

Var glad att det bara var inför din man. Inför sin partner är det inte hälften så jobbigt som om andra sett det. Har aldrig skitit ner mig men däremot pissat ner mig på fyllan. Och inför hur många som helst. Den skammen överträffar allt än om det bara varit inför min man. Det är aldrig kul att göra på sig men du verkar ha en bra man som kunde hantera det bra och inga andra vet om det. Var glad för det. Sköt om dig!
Svar på tråden Blev jättefull, spydde och sket ner mej och min man fick ta hand om mej. Hur ska vi överleva det här?