Inlägg från: Melisande |Visa alla inlägg
  • Melisande

Ni som har KORTA FLICKOR kring 8-9 årsåldern; hur långa(korta) är de?

Har ett "normallångt" barn själv, men svarar ändå eftersom jag var mkt kort som barn.

På kontrollen vid 9 år var jag 122 cm. I dag som vuxen är jag bara 157 cm och har varit så här kort sen tonåren. Mina föräldrar är visserligen också korta (154 & 173 cm långa), men mina syskon är alla längre än jag (strax under 170 cm allihop) så det känns lite trist att just jag drog "kortis-kortet"...

• Melisande
    Minusstrecket skrev 2016-06-23 14:51:51 följande:

Tack för ditt svar!

Du skriver att du har ett normallångt barn; är hon kring 9 år? Hur lång är hon?

Äldsta dottern är 7 år och är väl ungefär 123 cm lång just nu (alltså redan längre än jag var som 9-åring). Jag gillar inte tillväxtkurvor och "normaltänk" generellt sett, men vi kan se på hennes jämngamla klasskamrater i F-klass att hon ligger omkring eller strax över "medel" bland tjejerna i klassen. Hon har f ö en klasskamrat som är rejält kortare än övriga, skulle gissa på att hon är ca 105 cm lång. Någon enstaka flicka är nog strax under 130 cm, men övriga 20 tjejer verkar ligga omkring 122-125 cm i den åldern.
Svar på tråden Ni som har KORTA FLICKOR kring 8-9 årsåldern; hur långa(korta) är de?