• klyban

Min väninna super ihjäl sig - HJÄLP.....

Fröken Apelsin skrev 2016-06-25 16:50:41 följande:
    Jag har pratat med både AA och läkare massor av gånger då jag haft en nära anhörig som är alkoholist. De uppmuntrar verkligen inte folk att sluta dricka. Att bara dricka lite grann som alkoholist är omöjligt. Då behöver hon inte försöka alls utan kan fortsätta som vanligt istället.

Prata med henne igen. Går det inte tycker jag du ska klippa kontakten helt. Det är inte vettigt att ha en relation med en missbrukare.

Vad är det som är så svårt att förstå för dig?
    Dricker man mycket alkohol varje dag, och sen slutar abrupt.
    Så kan man dö, och det vill du väl inte man ska göra eller?

Sen när det andra du trodde de pratade om, så kan man visst gå tillbaka till en ansvarsfull konsumtion.
    Dock är det väldigt många som inte kan.

Sen TS, få henne att börja äta igen, de som dricker en massa alkohol och slutar äta.
    Brukar det gå utför rätt snabbt, medans de missbrukar som äter.
    Brukar leva betydligt längre.

• klyban
    Anonym (Ts) skrev 2016-06-25 20:21:42 följande:
    Hon har ätit en cheeseburgare från mcd idag på mitt tips.
    För alkoholisten är mat superviktigt.
    Så bra du ligger på henne, bättre att hon äter skitmat än ingen alls.
    Så en cheesburgare är inte fel.
  • klyban
    Anonym (Ts) skrev 2016-06-26 19:15:45 följande:
    Nu ringde hon igen. Så full så jag hörde knappt vad hon sa. Men tydligen hade hon kraschat bilen i en bergvägg igår på väg hem från krogen.

Varken hennes barn eller barnets pappa svarar i telefon (tur). Troligen stannar barnet hos pappan nu på obestämd tid (bra), hon tyckte själv att det är bra för hon förstår att hon inte är kapabel att ta hand om barnet nu.

Hon har ringt och skickat massor av sms till exet som inte svarade!

Men ragget från natten har iaf tvingat i henne mat idag, mkt bra!

Nu lägger jag ner för idag och kollar imorgon om hon lever.
    Låter som en dålig såpa, sjukt att man kan bete sig så.
  • klyban
    Anonym (Ts) skrev 2016-06-30 05:37:35 följande:
    Får jag bättre kontakt med honom så finns det en chans att han kan hjälpa henne på plats.

Detta är ett heltidsjobb och för er som inte fattat så är jag själv nykter alkoholist - så jag VET vad hon kämpar med

Vet inte om hon kämpar, låter som i en extrem ångest och inbillar sig att alkohol hjälper.
    Att sluta med detta är nog bara ord för tillfället.
    Visst vore det bra om hon fick någon som kunde hjälpa henne, men hur bra är det för detta exet att ge sig in här?
    Det låter extremt destruktivt, och inbillar mig att de flesta människorna springer åt andra hållet.

• klyban
    Anonym (Ts) skrev 2016-07-01 20:46:07 följande:
    Jag har suttit i Spaniens mest ökända fängelse, kollar på "orange is the new black"" Min bästa vän dog, händer det igen. så DÖR jag,. Kan inte en gång till

Jo, det är inte skoj när närstående dör.
    Detta kanske inte är en direkt tröst om hon dör, men du kan inte ta ansvar för andras liv.
    Även om de är så destruktiva som det är nu.
    Och även så har du tyvärr noll utbyte med henne som en vän nu, då hon är berusad bortom sans och förstånd.
    Sen på detta drar hon ned din livskvalité, då du går och oroar dig hela tiden.

Hoppas det lugnar ner sig, för er båda.
    Då det är inget roliga saker detta.

• klyban
    Anonym (Ts) skrev 2016-07-05 10:55:53 följande:
    Hon skrev nyss:

Or kill myself maybe

Och sen:

I've thought about this the past few days

Jag blir fan förbannad! Hor han en 10 årig dotter och vill ta livet av sig för att en man hon dejtat i SEX veckor gjort slut!

Nu väller det in mess om hur mkt hon älskar honom och inte kan leva utan honom.
    Garanterat aspackad!!!

Jo, det låter så.

Hon verkar helt besatt av denna kille.
    Vet du om det finns någon psykiskohälsa i botten?
    För jag får tillstå det är inte riktigt normalt att bete sig så.
    Men visserligen de som hamnat i svåra missbruk, kan bete sig såhär.

• klyban
    Anonym (Ts) skrev 2016-07-05 11:37:24 följande:
    Detta är 3:e mannen hon blivit sjukligt besatt av efter 2 månaders förhållandem. Jag förstår att männen ner henne dra åt helvete till slut. Definitivt dubbeldiagnos tror jag. Borderline och alkoholism gissar jag!
    Lider med mannen för messen hon skickar till honom är vidriga, varvat med hur mkt hon älskar honom.
    Hon har skickat 12 mess till mig och bett mig ringa honom och säga att hon dör utan honom.

Jag kanske tvingas bryta med henne för jag ORKAR inte mer! Hon är väldigt sjuk!

Tyvärr måste du nog ta det beslutet snart.
    Då hon drar ned dig med.
    Så någonstans måste man säga, att detta är en resan jag måste avsluta då det inte längre är hållbart.
    Och då även destruktivt för dig, fast du inte ens gör nått alls.

Och det jobbiga att det inte går att kommunicera alls med såna här.
    Så försöka resonera är meningslöst oftast.

Jag misstänker också att det är någon psykisk ohälsa i botten.

Svar på tråden Min väninna super ihjäl sig - HJÄLP.....