• Rädd och orolig

Gravidyrsel/svimmar ofta

Hej, jag är i v17+3 och mår riktigt dåligt. Är yr hela tiden och mår konstant illa. Fick lergigan comp utskrivet då jag väntar tvillingar men har tyvärr förlorat ena...

Jag blir helt utmattad av att vara uppe och gå på stan och måste sova och vila hela tiden för att slippa må så dåligt. (Har även grov anorexia men äter bra nu med bebis i magen)

Har svimmat flertal gånger för jag blivit så yr. Någon med liknande besvär??

• Svar på tråden Gravidyrsel/svimmar ofta
  • Anonym (Liknande)

Jag mår liknande. Är i v 20 med andra barnet och mår fortfarande illa. Är trött dagligen o sover middag de dagar jag får chansen. Senaste veckan har jag blivit yr både när jag står och sitter. Svimmade nästan sittandes häromdan. Blev akut illamående, svettades, blev helt matt i kroppen o svartnade för ögonen. Vissa dagar orkar jag knappt va uppe heller och mår illa om jag är uppe.

Har du pratat med bm om hur du mår? Kollat blodtrycket och sockret? Jag har själv inte gjort det ännu men ska dit om ett par veckor.

Var på rul i veckan och fostret var väldigt liten för sin ålder, vet inte om det hör ihop med hur jag mår.

• Meriall

Tar du järntillskott? Du har säkert dåliga värden om du haft anorexia tidigare och inte har något lager med järn i kroppen. Då får man lite syrebrist och blir trött, andfådd och yr. Men vila allt du behöver. Graviditet är tungt för kroppen även om den mår bra och din är nog svag efter anorexian. Du kan ta lergigan comp oavsett om det är tvillingar eller ett barn så funkar de för dig så fortsätt ta. För en hel del går illamåendet över kring v 18 så har du tur mår du bättre om en vecka.

• Rädd och orolig

Tar järntillskott med massor av andra mediciner... Försöker äta bra men bm tror att jag måste äta mer än jag gör för tillfället då jag är så undernärd att barnet tar upp all energi den kan och det är min kropp som tar stryk av det!!

Svar på tråden Gravidyrsel/svimmar ofta