• Anonym (Pappan)

Dottern smet ut inatt

Inatt vid ungefär halv två tiden vaknade jag och gick på toaletten. Toaletten ligger en bit från mitt rum så måste gå förbi köket först (vi bor i hus) och till min förvåning såg jag att dottern (16 år) klev in i nåns bil precis när jag gick förbi. Bilen stod inte direkt där man åker upp till vår gård utan lite mer innan det, så att det inte skulle synas lika bra. Antar att hon hade planerat det där väl.

Hann inte gå ut och ropa in henne då bilen for iväg direkt så försökte ringa henne men mobilen hennes var urladdad, kom direkt till Telia mobilsvar. Jag kände i den stunden att jag var så irriterad så jag tänkte nu att nu ska jag fan vänta så länge det än tar. Direkt när hon kommer hem ska jag konfrontera henne, så jag låg vaken länge och väntade, satte mig vid köket och väntade. Sen kom jag på att hon har en dörr i sitt rum som leder ut från huset och att det säkerligen var den hon tog när hon smet ut, så det var därför jag inte hörde henne när hon gick ut och jag förstod att hon skulle ta samma dörr in så ställde mig utanför hennes rum och väntade.

Väntade i minst 3 timmar tills hon var hemma igen. Vid ungefär fem tiden på morgonen hörde jag henne gå in i rummet via smitar-dörren (hon låser alltid rummet) medan jag stod utanför rummet och väntade. Gav inte upp, skulle konfrontera ungfan.

Så frågade jag henne vars fan hon varit och att jag minsann såg. Hon sa hon varit på roadtrip med nån kille. Ingen aning om vad för kille. Blev skitförbannad medan min sambo tycker att jag överreagerade (inte sambons barn).

Överreagerade jag och vad skulle ni ha gjort?

• Svar på tråden Dottern smet ut inatt
  • Anonym (kr)
    Anonym (Skitunge) skrev 2016-06-25 20:29:43 följande:

Nej du överreagerade inte. Jävla unge. Jag tycker du ska dra in ev pengar mobil och andra förmåner. Och vadå extra dörr? Ungen får väl byta rum så hon inte kan smita ut på nätterna.

Stackars barn , nästan vuxen o får inte vara ute på nätterna
  • Hjalmarindo

Nej, du överreagerade inte. Om något hade hänt hade ni inte haft någon aning om var och med vem hon var. Jag tycker att du gjorde helt rätt.

Straff tror jag är fel väg att gå men ett ordentligt snack där ni förklarar att det är för hennes skull hon ska prata med er om vad hon gör.

• fluu

Självklart överreagerar du inte. Det hade blivit många snack, indraget liv och noll privilegier länge här om min dotter fått för sig något sådant!

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (kr)
    fluu skrev 2016-06-25 21:03:57 följande:

Självklart överreagerar du inte. Det hade blivit många snack, indraget liv och noll privilegier länge här om min dotter fått för sig något sådant!

Talar din dotter alltid om vart hon ska o med vem ?
    Mina har svarar att dom ska ut .
    16 år o nästan vuxen
  • fluu
    Anonym (kr) skrev 2016-06-25 21:06:37 följande:
    Talar din dotter alltid om vart hon ska o med vem ? Mina har svarar att dom ska ut . 16 år o nästan vuxen
    Min dotter är liten än. Men när hon börjar röra sig ute själv så ska hon tala om vem hon är med, var hon är, ungefär hur länge hon kan tänkas vara borta, alltid svar på mobilen och alltid ringa om det är något.
    Precis som det var för mig i tonåren(typ nyss).
  • Anonym (4t5)

Äh va fan har ni aldrig varit 16 eller? Klart som fan dom åkte iväg och nuppade en stund. 

• Anonym (kr)
    fluu skrev 2016-06-25 21:10:49 följande:
    Min dotter är liten än. Men när hon börjar röra sig ute själv så ska hon tala om vem hon är med, var hon är, ungefär hur länge hon kan tänkas vara borta, alltid svar på mobilen och alltid ringa om det är något.
    Precis som det var för mig i tonåren(typ nyss).
    Jösses . Inte konstigt att när som blir vuxna sen inte kan något själv o inte vet vad ansvar är
  • fluu
    Anonym (kr) skrev 2016-06-25 21:20:11 följande:
    Jösses . Inte konstigt att när som blir vuxna sen inte kan något själv o inte vet vad ansvar är
    Märkligt, det gick utmärkt för mig att bli vuxen, rätt tidigt dessutom. Och det utan att ha råkat illa ut i tonåren och så här i efterhand är jag så glad över att mina föräldrar gjorde som de gjorde - jag hade benfasta ramar och just därför fick jag oerhört mycket mer frihet än många andra. Eftersom jag höll mig till avtalen och var väldigt ansvarsfull.
  • Anonym (kr)
    fluu skrev 2016-06-25 21:23:51 följande:
    Märkligt, det gick utmärkt för mig att bli vuxen, rätt tidigt dessutom. Och det utan att ha råkat illa ut i tonåren och så här i efterhand är jag så glad över att mina föräldrar gjorde som de gjorde - jag hade benfasta ramar och just därför fick jag oerhört mycket mer frihet än många andra. Eftersom jag höll mig till avtalen och var väldigt ansvarsfull.
    Så om dottern säger att jag åker till "Anna " o sen kommer dom på att dom ska gå till "Sara " då ska dottern ringa o tala om att dom går till "Sara" ?

Måste kännas som dottern sitter i fängelse hemma . Dessutom kommer dottern garanterat att ljuga om var hon ska o vad hon ska göra .
  • fluu
    Anonym (kr) skrev 2016-06-25 21:26:16 följande:
    Så om dottern säger att jag åker till "Anna " o sen kommer dom på att dom ska gå till "Sara " då ska dottern ringa o tala om att dom går till "Sara" ? Måste kännas som dottern sitter i fängelse hemma . Dessutom kommer dottern garanterat att ljuga om var hon ska o vad hon ska göra .
    Självfallet. Jag vet inte hur känslig du är, men för mig var det inre direkt jobbigt att slänga iväg ett sms till min mamma och säga "är hos Anton istället". Noll ansträngning där liksom.
    Det är inte konstigt att ungdomar ljuger för sina föräldrar för att de förväntas göra det, dricker för att de förväntas göra det, smusslar för att de förväntas göra det.
    Jag gjorde inget av det där eftersom jag verkligen inte behövde. Mina föräldrar förväntade sig vissa saker och därutöver fick jag som sagt ovanligt mycket frihet, för att jag skötte mig, och den friheten ville jag självklart behålla.
Svar på tråden Dottern smet ut inatt