Inlägg från: Anonym (Samma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Samma)

Är jag redo för barn???

Jag kände precis som du! Träffade min man för fyra år sen, då var jag 30. Har dock alltid velat gifta mig först, så efter ett år förlovade vi oss och tio månader senare gifte vi oss. Innandess stod jag inte ut med tanken att bli gravid, fick panik! Så fort vi var gifta så kändes det sen ok, vi blev gravida efter nästan 1,5 år och väntar bebis om några veckor.

Har funnits tillfällen då jag tvivlat på att jag kommer klara av det här, om det verkligen är för mig, detta med barn. Jag tror dock att många är oroliga, det är ju en stor sak att bli förälder! Men jag tror att alla växer in i rollen till slut och det kommer även du att göra :)

• Anonym (Samma)

Tror vi är några stycken som känner så :) ja, alltså, jag har aldrig sett mig själv som en konservativ person, men just det där med att gifta mig först, det var uppenbarligen väldigt viktigt. Blev lite förvånad över mig själv faktiskt :P hade varit underbart med hus också, men det är vi en bra bit ifrån att kunna skaffa, så det får funka med lägenhet tills vidare ;)

Tack! :) ja, men precis. Jag tror att när man väl har det där lilla knytet så kommer man känna saker som man aldrig känt förut, och då kommer man nog tycka att allt slit är värt det, hundra gånger om. Nu längtar jag efter att få hålla i vår plutt för första gången, det kommer nog vara helt fantastiskt!

• Anonym (Samma)
    Mackan87 skrev 2016-06-27 19:04:24 följande:

Du anar inte hur mkt lugnare jag har känt mig idag! Känns så skönt att veta att det finns fler som jag därute och att jag kanske faktiskt kan bli en bra mamma - och njuta av det - trots min osäkerhet nu :)

Förstår att du längtar! Men inte långt kvar nu då! :) Själv längtar jag just nu så himla mycket efter att sambon ska ställa den stora frågan så att jag inte bara får mitt bröllop/äktenskap utan att vi kan sätta fart med bebisverkstan :) Tyvärr är min sambo lite trög men han vet min ståndpunkt så jag hoppas att han kan rappa på!

Skönt att höra! :) det tror jag absolut du kan bli! Haha, du får i värsta fall hinta lite diskret om han skulle ta lite för lång tid på sig ;) hoppas hur som helst att det blir snart!
Svar på tråden Är jag redo för barn???