• Anonym (Vet inte vad jag ska känna...)

20 årig bröllopsdag, ingen gåva eller sex

Suck. Tycker ni att jag borde vara besviken? Vi har varit gifta i 20 år och har hela kittet med barn, hund, villa och vovve. Vi firade nyligen 20 år som gifta. Nja firade och firade... Jag fick ingen gåva eller någon som helst överraskning, inte ens sex. Vi gick och la oss och sa god natt. Måste man berätta för maken att man vill ha en gåva eller ska det vara så jäkla jämställt på det fronten också? Jag köper till dig och du till mig typ.som byte av prylar. Det hände verkligen inget alls mellan oss. Nä, jag är definitivt inte kär längre. Inte nu. Usch.

• Svar på tråden 20 årig bröllopsdag, ingen gåva eller sex
  • Pastella

Är förhållandet lyckligt i övrigt så är det ju märkligt att han efter 20 år som gift inte förstått stt hans fru gillar att bli uppvaktad. Men om det är trist och grått annars också så tycker jag inte att det är konstigt att man inte planerar något extra..

• Tecum

Det allvarliga är att du inte fick sex, det hör absolut till...

Men seriöst, brukar han fixa och dona med överraskningar eller firande? Alla bryr sig inte men kan älska partnern ändå. Min fru håller koll på födelsedagar men bröllopsdagen icke. Jag är ungefär tvärtom...

• taquine
    Tecum skrev 2016-06-28 21:23:37 följande:

Det allvarliga är att du inte fick sex, det hör absolut till...

Men seriöst, brukar han fixa och dona med överraskningar eller firande? Alla bryr sig inte men kan älska partnern ändå. Min fru håller koll på födelsedagar men bröllopsdagen icke. Jag är ungefär tvärtom...

Tycker att ts kunde hångla upp karlskrället. Män med några år på nacken kan behöva lite skjuts s.as.

Hos oss var det tvärtom , alltså mannen tog tag i allt sådant där..
    Goodness me
  • Tecum
    taquine skrev 2016-06-28 21:39:58 följande:
    Tycker att ts kunde hångla upp karlskrället. smile5.gif Män med några år på nacken kan behöva lite skjuts s.as.

Hos oss var det tvärtom , alltså mannen tog tag i allt sådant där..
    Absolut, jag hade verkligen uppskattat att bli upphånglad på bröllopsdagen ( och alla andra dagar också...)
  • Hannah76

Ni har varit gifta i 20 år, men kan inte prata med varann? Du har haft minst 20 år på dig att berätta vad du behöver o vad som gör dig glad/kåt/lycklig/trygg.

Du uppvaktade inte honom, varför inte? Vet du hur han vill bli uppvaktad?

Låter mer som om du gömmer dig bakom detta, än tar tag inte verkliga problemen.

• Anonym (Mrs. X)

När jag och min man träffades hade han ingen aning om vad jag ansåg var romantiskt. Hans föräldrar hade aldrig gett varandra julklappar eller firat bröllopsdagar. Min blivande man insåg nog att han fick bättra sig och första julen vi umgicks fick jag nya haspar till mitt köksfönster.. Men efter att vi har varit gifta i 25 år så känner vi varandra.. Min man vet att jag vill ha en present .. Till jul , på bröllopsdagen och när jag fyller år .. Det kan inte vara ett presentkort och det kan kosta under 100kr .. Jag blir glad av vad som helst .. Min man som lagar mycket godare mat än vad jag gör och oftare än vad jag gör .. Älskar när jag lagar hans födelsedagsmiddagar.. Gärna med kokt potatis och efterrätt.. Så enkla medel gör vi varandra glada. Men till saken hör att vi har kommunicerat och förmedlat vad vi uppskattar

• Anonym (Elin)
    Anonym (Vet inte vad jag ska känna...) skrev 2016-06-28 19:29:38 följande:

[quote=76748321][quote-nick]nnnnnnnn skrev 2016-06-28 19:26:21 följande:[/quote-nick]

Vad gjorde du för att fira det hela?

Hur bemötte han det hela? (Att du ordnat presenter mm och han inte gjort något alls)

Pratade du i förväg om dina förväntningar?

Diskuterade ni alternativet att göra något gemensamt för att fira?

[/

Vi bestämde oss för att gå ut och äta. Men måste verkligen allt ha en överrenskommelse? Måste jag skriva det på hans näsa? Nej jag pratade inte om några förväntningar. Jag kunde inte ens få honom att boka bord. Det gjorde jag.

Ja precis, man ska ju inte behöva tvinga sin partner att uppvakta en... Det ska ju komma naturligt. Jag antar att ni i ert förhållande har de rollerna att han som man ska uppvakta lite mer? (Inget fel i det!) men kan det vara så att han antingen tröttnat på det upplägget eller att han helt enkelt inte är kär längre?

Sätt er ner och prata om detta och var ärliga... Han kanske är superless på att vara den som uppvaktar mest? OBS vet ju inte om det är så, bara tolkar från din ts. Skriv gärna hur era tidigare år varit! Om han alltid varit sådan osv...
  • Anonym (Elin)
    Anonym (Vet inte vad jag ska känna...) skrev 2016-06-28 19:38:43 följande:

Ska jag vara ärlig så har dessa tendenser funnits hela tiden men trodde inte att det var ett sånt bottennapp som nu. Tja det kanske är början till slutet. :(

Såg detta svar nu. Tycker du ska lämna om det inte blivit bättre och det har gått så långt att du har tappat känslorna. Du kanske behöver en mer romantisk kille och det finns där ute :)
  • Anonym (Elin)
    Anonym (Vet inte vad jag ska känna...) skrev 2016-06-28 20:00:12 följande:

Av de kommentarer som ni ger så tolkar jag det att det är 1 mitt ansvar och mitt fel 2 vårt ansvar eftersom jag inte tar mitt helt först 3 jag får skylla mig själv. 4 nä jag ska inte vara besviken. Suck. Glöm det. JA, jag tycker att man ska uppvakta varandra och förvåna varandra. Kan inte jag få vara den som känner uppskattning och blir lite beundrad och uppvaktad en sån här dag? Jag är besviken även om ingen verkar tycka att jag har rätt att vara det. Jag ger komplimanger ofta och är alltid den som tar initiativ till sex numera. Men tyckte att fö en gångs skull kunde det väl vara han. Fast med vin i kroppen, funkar inte snorre kanske, därav icke visat intresse.

Klart du får vara besviken! Lyssna inte bara på de negativa svaren. Tycker han låter som en gubbig tråkmåns ärligt talat...
  • Anonym (hoppsan)

Jag är man och har varit gift i 29 år, jag tycker det är självklart att komma ihåg hustrun på bröllopsdagen ibland med en blomma ibland en trevlig middag om jag är hemma före, eller bara en liten sexig string.
    Vi har alltid avslutat vår bröllopsdag som den första dvs i sänghalmen.
    Jag tror det är bra för förhållandet att man kommer ihåg varandra och visar lite exta uppskattning ibland. Brukar även köpa en blomkvast nu och då bara för att jag älskar henne.

Svar på tråden 20 årig bröllopsdag, ingen gåva eller sex