• Anonym (Vet inte vad jag ska känna...)

20 årig bröllopsdag, ingen gåva eller sex

Suck. Tycker ni att jag borde vara besviken? Vi har varit gifta i 20 år och har hela kittet med barn, hund, villa och vovve. Vi firade nyligen 20 år som gifta. Nja firade och firade... Jag fick ingen gåva eller någon som helst överraskning, inte ens sex. Vi gick och la oss och sa god natt. Måste man berätta för maken att man vill ha en gåva eller ska det vara så jäkla jämställt på det fronten också? Jag köper till dig och du till mig typ.som byte av prylar. Det hände verkligen inget alls mellan oss. Nä, jag är definitivt inte kär längre. Inte nu. Usch.

• Svar på tråden 20 årig bröllopsdag, ingen gåva eller sex
  • Alessia

Varföt tog inte du TS initiativet till gåva till din man - om det nu är så viktigt med gåvor. Eller sexinvit för den delen - om det nu är så viktigt med sex på bröllopsdagen. Du verkar något tafatt och gnällig tycker jag.

• Anonym (lyckligt gift)
    Anonym (5 år) skrev 2016-06-28 21:02:07 följande:

Känner igen mig och då firar vi 15 år färre än er. ;)

Jag tycker du ska berätta att du hade hoppats på något, men också ge honom chansen att göra ett nytt försök. Bestäm ett nytt datum om en månad så får han planera in en romantisk dag för er då!

Det var ju ett mer konstruktivt förslag!

Bestäm en ny dag TS, tala om vad du önskar ska hända då och hitta på något omtänksamt till honom också, vare sig det blir en Hiltimaskin eller ett fiskedrag eller nåt annat oromantiskt- gör honom glad också, på det sätt han önskar.

Nappar han inte på den gången heller så är det nog dags att ge upp för då begriper han bara inte poängen med att göra något för någon annan.
  • taquine
    Anonym (hoppsan) skrev 2016-06-30 15:58:22 följande:

Jag är man och har varit gift i 29 år, jag tycker det är självklart att komma ihåg hustrun på bröllopsdagen ibland med en blomma ibland en trevlig middag om jag är hemma före, eller bara en liten sexig string.
    Vi har alltid avslutat vår bröllopsdag som den första dvs i sänghalmen.
    Jag tror det är bra för förhållandet att man kommer ihåg varandra och visar lite exta uppskattning ibland. Brukar även köpa en blomkvast nu och då bara för att jag älskar henne.

En liten sexig string? Gulligt med blommorna och god middag ...men vem vill se en karl i string? Eller har jag missuppfattat? 
    Hade skrattat ihjäl mig om jag såg min i ett par... 
    Goodness me
  • taquine

Läste en gång till , ja du vill ge henne "sk sexiga string" .(.Capisco;))

taquine skrev 2016-06-30 19:11:55 följande:
    En liten sexig string? Gulligt med blommorna och god middag ...men vem vill se en karl i string? Eller har jag missuppfattat? 
    Hade skrattat ihjäl mig om jag såg min i ett par... 
    Goodness me
  • Flygfotogen

Hur uppvaktade och firade du honom? Det handlar väl ändå om att fira er relation tillsammans så båda får bjuda till?

• Anonym (hoppsan)
    taquine skrev 2016-06-30 19:24:11 följande:

Läste en gång till , ja du vill ge henne "sk sexiga string" .(.Capisco;))

Precis, brukar vara uppskattat av oss båda!
  • Anonym (M)
    Anonym (hoppsan) skrev 2016-06-30 15:58:22 följande:

Jag är man och har varit gift i 29 år, jag tycker det är självklart att komma ihåg hustrun på bröllopsdagen ibland med en blomma ibland en trevlig middag om jag är hemma före, eller bara en liten sexig string.
    Vi har alltid avslutat vår bröllopsdag som den första dvs i sänghalmen.
    Jag tror det är bra för förhållandet att man kommer ihåg varandra och visar lite exta uppskattning ibland. Brukar även köpa en blomkvast nu och då bara för att jag älskar henne.

Vilket troligen är anledningen till att du fortfarande är gift efter 29år och min man blev lämnad av mig efter 26 år! Hoppas du fortsätter visa din uppskattning och att du får lika mycket tillbaka!
  • Grön elefant

Efter 20 års äktenskap så borde man ju veta vad den andra vill ha. Tycker det är bådas ansvar att fixa nåt roligt om man vill det.

• Anonym (Vet inte vad jag ska känna...)

Hej igen. Vi ska nnart åka på semester. Jag sa till honom att jag tycker vi firar en gång till med något gott för jag tyckte att bröllopsdagen inte blev lyckad. JAG sa att VI inte hade några gåvor och att känslan över dagen var ganska fadd. Han bara nickade och sa jo vi kan äta/ fira fler gånger. Jag hade önskat att han tog upp frågan. jag är ganska trött på att det 9 gånger av 10 är jag som ska ställa saker tillrätta, planera, bestämma, organisera ta ansvar för vårt kärleksliv. Denna gången lämnade jag det åt honom, och då gick det ju åt skogen. Jag vet att han älskar mig, men jag vill bli uppskattad och uppvaktad. Kan inte ta upp hur ledsen han gör mig med sin initiativlöshet nu innan vi ska åka, för då blir jag den som förstör igen. Jag har pratat med honom om hur trist jag tycker att vi har haft det på sistone. Han svarar bara att det blir bättre. Jag har så klart tänkt att det måste ligga mer bakom än detta fullständiga ointresse för mig. Jag kommer att ge det denna sommaren och blir det inte annorlunda så lämnar jag honom. Jag är värd så mycket mer och känner mig förbigången. Mannen som skrev om vad han för för sin fru efter 29 år har det gott. Så har aldrig min man varken talat till mig, visat mig eller gett mig sitt intresse. Skulle behöva skicka min gubbe på kurs.

• Hannah76

[quote=76770430][quote-nick]Anonym (Vet inte vad jag ska känna...) skrev 2016-07-05 14:34:22 följande:[/quote-nick]

Hej igen. Vi ska nnart åka på semester. Jag sa till honom att jag tycker vi firar en gång till med något gott för jag tyckte att bröllopsdagen inte blev lyckad. JAG sa att VI inte hade några gåvor och att känslan över dagen var ganska fadd. Han bara nickade och sa jo vi kan äta/ fira fler gånger. Jag hade önskat att han tog upp frågan. jag är ganska trött på att det 9 gånger av 10 är jag som ska ställa saker tillrätta, planera, bestämma, organisera ta ansvar för vårt kärleksliv. Denna gången lämnade jag det åt honom, och då gick det ju åt skogen. Jag vet att han älskar mig, men jag vill bli uppskattad och uppvaktad. Kan inte ta upp hur ledsen han gör mig med sin initiativlöshet nu innan vi ska åka, för då blir jag den som förstör igen. Jag har pratat med honom om hur trist jag tycker att vi har haft det på sistone. Han svarar bara att det blir bättre. Jag har så klart tänkt att det måste ligga mer bakom än detta fullständiga ointresse för mig. Jag kommer att ge det denna sommaren och blir det inte annorlunda så lämnar jag honom. Jag är värd så mycket mer och känner mig förbigången. Mannen som skrev om vad han för för sin fru efter 29 år har det gott. Så har aldrig min man varken talat till mig, visat mig eller gett mig sitt intresse. Skulle behöva skicka min gubbe på kurs.

[/

Men om han aldrig har vart på det sätt du vill, varför så besviken nu helt plötsligt?

Har du verkligen berättat precis vad du behöver o vill ha? Han kan inte läsa tankar o pikar kommer man inte långt med.

• M1rella

Varför tog inte du insativ till sex, gåva eller firade?

• aleydis

Jag förstår att du är besviken! Båda i en relation har ju ett ansvar för att uppvakta varandra, tråkigt om du är den enda som måste ta det ansvaret. Du får nog försöka uttrycka tydligt hur du känner och sen se om det blir nån förbättring... Låter inte dom du trivs alls i relationen. Hur länge har det varit såhär?

Svar på tråden 20 årig bröllopsdag, ingen gåva eller sex