• Fru Ve

BF Mars 2017 - syskon

Startar ny tråd för oss som väntar syskon i mars -17. Jag är 32 år och väntar tredje barnet. Våra söner är snart 5 samt 8,5 år. Så detta blir lite av en sladdis om det går vägen. Jag plussade dagen före midsommarafton. BF enligt min app är 3/3 -17.

Fler?

• Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon
  • DevilsDaughter

Jag har gått 12+0 imorgon! Har varit på Kreta en vecka och där fick vi svaret från nipt och allt ser bra ut och vi väntar en pojke:) känns underbart!

Mår dock apa sedan jag kom hem, kräks hela tiden och mår såå dåligt trots medicinering! När jag var på Kreta så fick jag ett lyft och mådde ganska bra hela veckan, dock med medicinering.

hur har ni andra det med illamåendet?

• Icis86

Jag är inne i V.15 nu och illamåendet börjat bli bättre. Kräks fortfarande dagligen men inte lika ofta. Så förhoppningsvis behöver jag inte hålla på till v.30 som jag gjorde de tidigare gångerna.

Vi gjorde KUB förra måndagen och fick resultatet 1:7090 vilket känns toppen!

Så häftig känsla att få se den lilla krabaten röra sig där inne i magen. Längtar efter att få känna plutten röra sig där inne, även denna gång har jag moderkakan i framvägg vilket brukar innebära att man känner barnet lite senare än övriga.

Magen växer annars på och jag behöver nog utöka min garderob med lite mer rymliga kläder ????

Barnvagn är också redan fixad. En vän skulle sälja sin Emmaljunga Superviking så vi slog till ????

• Quirall

Hej hej! Idag är jag i v.13+5, blev flyttad på kub till ett datum som stämmer bättre överens med när äl-testerna visade positivt :)
    Kub gick bra! Fick 1:17000 någonting på downs och 1:20000 på de andra två trisomierna :)
    Jag var inställd på att få se ett för litet foster eller att hjärtat inte slog eller att de skulle se något annat fel trots mitt kraftiga illamående så det var otroligt skönt att sen en gullig liten krabat som sög på tummen och höll andra handen för ögonen <3 sen började den buffa runt och sparka :)

Illamåendet finns kvar men har lättat lite sen i går, äntligen! Har hittills inte gått upp något då jag bara spytt men nu kanske det börjat hända grejer snart :)
    Är sjukskriven till och med lördag, får se om jag fixar jobba söndag eller om jag måste förlänga sjukskrivningen igen.

Sambon och barnen har varit hemma fyra veckor nu så har varit svårt att få vila så mycket som behövts men idag är de tillbaka på jobb och förskola så jag är bara hemma och tar det luuugnt.
    Har berättat för barnen nu och de tycker det är spännande och mysigt, tjejen som är 5,5 fattade direkt när jag sa att anledningen att jag varit så sjuk så länge är att det är något i min mage som växer, fick värdens leende och hon viskade bebis?!
    Killen på 4 ville mest kramas och pussas och klappa på magen och undrade vad den kommer heta och varför den var i min mage :) Även berättat för ena brorsan, han väntar sitt första barn i december så han tyckte det skulle bli väldigt kul :)

Har ni berättat än?
    Någon som fått tid för rul? Vi skall in 10/10 längtar så mycket! Och hoppas liten är samarbetsvillig så vi kan se om det är en lillebror eller lillasyster :)

• DevilsDaughter

quirall: Vad mysiga reaktionen från barnen :) Vi berättade tidigt för typ alla, tycker det är extremt jobbigt att må dåligt och samtidigt dölja det. Jag har tid för RUL 17 oktober. Jag har gjort NIPT så vet redan att det är en pojkeHjärta. Här berättar de aldrig på RUL vad det är för kön, de säger bara att de inte kollar efter det. 

• Jennie89

Ja! Inte mycket, kände tidigare förra gången men några små fladder har jag känt. Sist kom buffarna v 15 och dagligen från v 16 så väntar spänt på det, ( v 15 nu)

Aug-13 - T Juli-15 - S
  • jyns00
    Jennie89 skrev 2016-09-10 22:30:52 följande:

Ja! Inte mycket, kände tidigare förra gången men några små fladder har jag känt. Sist kom buffarna v 15 och dagligen från v 16 så väntar spänt på det, ( v 15 nu)

Aug-13 - T Juli-15 - S
    Jag har nog känt något som typ att någon petar inifrån på min mage :) är i vecka 15+1 idag.
  • jesssicahansen
    jyns00 skrev 2016-09-11 07:42:57 följande:

Jag har nog känt något som typ att någon petar inifrån på min mage :) är i vecka 15+1 idag.

Har känt någon enstaka gång :)

15+3 idag, började känna förra veckan! Har även en hel del sammandragningar
  • jyns00

hur ska ni berätta för era tidigare barn om syskonet? Ni som har berättat, när och hur gjorde ni detta? Jag är idag v15+6 och vi har tänkt att vänts till ultraljudet så man kan visa bild på bebisen.

Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon