Hej hej! Idag är jag i v.13+5, blev flyttad på kub till ett datum som stämmer bättre överens med när äl-testerna visade positivt :)
Kub gick bra! Fick 1:17000 någonting på downs och 1:20000 på de andra två trisomierna :)
Jag var inställd på att få se ett för litet foster eller att hjärtat inte slog eller att de skulle se något annat fel trots mitt kraftiga illamående så det var otroligt skönt att sen en gullig liten krabat som sög på tummen och höll andra handen för ögonen <3 sen började den buffa runt och sparka :)
Illamåendet finns kvar men har lättat lite sen i går, äntligen! Har hittills inte gått upp något då jag bara spytt men nu kanske det börjat hända grejer snart :)
Är sjukskriven till och med lördag, får se om jag fixar jobba söndag eller om jag måste förlänga sjukskrivningen igen.
Sambon och barnen har varit hemma fyra veckor nu så har varit svårt att få vila så mycket som behövts men idag är de tillbaka på jobb och förskola så jag är bara hemma och tar det luuugnt.
Har berättat för barnen nu och de tycker det är spännande och mysigt, tjejen som är 5,5 fattade direkt när jag sa att anledningen att jag varit så sjuk så länge är att det är något i min mage som växer, fick värdens leende och hon viskade bebis?!
Killen på 4 ville mest kramas och pussas och klappa på magen och undrade vad den kommer heta och varför den var i min mage :) Även berättat för ena brorsan, han väntar sitt första barn i december så han tyckte det skulle bli väldigt kul :)
Har ni berättat än?
Någon som fått tid för rul? Vi skall in 10/10 längtar så mycket! Och hoppas liten är samarbetsvillig så vi kan se om det är en lillebror eller lillasyster :)