tjocken skrev 2016-08-14 23:50:09 följande:
Jag är ny här och är gravid i v11 BF 9/3-17
Jag är 27 år och har en son på 3 år
Jag har börjat må väldigt dåligt över pluffsmagen jag fått "gått upp 4 kg" eftersom jag vet att man inte behöver gå upp något innan v 12 utan allt innan är bara överflödiga kilon, vägde innan graviditeten 64kg, har också slutat snusa i samband med graviditeten så det är väl också en bidragande faktor till kilona
Men jag undra hur mycket ni gått upp/ner o hur ni känner för det?
Hej, är ny här och skickar kanske ett litet sent svar... Nu är det kanske ett lite annat läge för dig när det gått lite längre tid och kanske gravidmagen syns mer?
Har funderat mycket över detta. Jag gick ner i vikt de första veckorna pga. illamående, däremot var jag mycket pluffsigare än innan graviditeten. MEN denna gång störde det mig mycket mindre än vid min förra graviditet då jag nästan skämdes när jag gick på gymmet (då jag inte riktigt kunde dölja med kläder). Ville då bara skriva "GRAVID!!" på tröjan så alla skulle veta "varför" jag inte var i perfekt form. Skitlöjligt såklart, och det förstod jag ju logsikt även då. Glad över att känna annorlunda denna gång. Nu vet jag ju vilken skatt alla kilorna/pluffsigheten kommer med och är därför helt cool med det :)