Migrationsverket viktigt!
Hej. Nu vet jag inte om jag kommit rätt. Men skulle vilja veta om det finns någon som jobbar på migrationsverket och kan svara på några frågor, vore tacksam!
Eller om någon vet lite mer om svenskt medborgarskap
Hej. Nu vet jag inte om jag kommit rätt. Men skulle vilja veta om det finns någon som jobbar på migrationsverket och kan svara på några frågor, vore tacksam!
Eller om någon vet lite mer om svenskt medborgarskap
Min man ansökte om medborgarskap i mars i år. Beslut fattades på 4 veckor, inga kompletteringar efterfrågades.
De långa väntetiderna gäller uppehållstillstånd.
Vi är för övrigt lyckligt gifta och ser framtiden an tillsammans.
Min man ansökte om medborgarskap i mars i år. Beslut fattades på 4 veckor, inga kompletteringar efterfrågades.
De långa väntetiderna gäller uppehållstillstånd.
Vi är för övrigt lyckligt gifta och ser framtiden an tillsammans.
Om TS kom och skrev att maken kom från Australien så skulle ni nej-sägare först sätta i halsen, sedan gratulera TS till äktenskapet och medborgarskapet......
Stort grattus vad roligt. Nej den långa väntetiden gäller inte endast uppehållstillståndet min man har ansökt om svenskt medborgarskap och har nu väntat i 15 månader. På deras hemsida står det 15-17 månaders väntetid
Ok, kanske gick ärendet fortare då jag är född i Sverige. Enda rimliga förklaringen till att det gick så fort för oss.
Om ni nu har fått en handläggare som tittar på ärendet så lär ni snart få ett beslut.
Lycka till!
Ok, kanske gick ärendet fortare då jag är född i Sverige. Enda rimliga förklaringen till att det gick så fort för oss.
Om ni nu har fått en handläggare som tittar på ärendet så lär ni snart få ett beslut.
Lycka till!
Ah tror att när man väl får en handläggare så går det fort. Jag har bott i Sverige sen jag var 1 år gammal så i stort sett hela mitt liv.
Tack så mycket hoppas verkligen han får den snart jobbigt att vänta så länge
Är inte det heller. Jag är svensk och när min man sökte tog det nästan exakt 1 år.
Nej, jag förstår att det inte kan vara förklaringen. Kanske beror det på enheten som handlägger :)
Är inte det heller. Jag är svensk och när min man sökte tog det nästan exakt 1 år.
var kommer ni ifrån, hjärtat?
min tjej fick svenska medborgarskapet efter 8 månader så det lär skilja sig åt från fall till fall. Lycka till <3
Nej, då borde det inte göra någon skillnad, mycket märkligt. MV är svåra att förstå sig på. Vi måste haft en enhet med kortare handläggningstider. Hur som helst hoppas jag att ni inom kort får besked för den väntan du nämner är dryg.
Fick ni beskedet att ni fått en handläggare? Gick ärendet snabbare då från att ni fick en handläggare?
Fick ni beskedet att ni fått en handläggare? Gick ärendet snabbare då från att ni fick en handläggare?
Vi är ifrån Kosovo. Fast jag har bott här sedan jag var 1 år gammal. Fick ni beskedet när ni fick en handläggare gick det då fort? Vår handläggare är på semester nästa vecka så hon kommer tillbaka veckan därpå och denna vecka sombhar gått har hon varit sjuk. Vilken tur vi har haha
Men vad tråkigt! Men då får ni säkert svar inom 1 vecka efter hennes semestervecka.
(Min man är också får Kosovo ;)