Bli smalare genom att äta mer?
Jag är smal, men har alltid haft lite mage. Nu har jag gått upp två kg från 56 till 58 vilket faktiskt gör att knappt någon av mina kläder passar längre. Jag känner mig dessutom pluffsig. Jag vill få tillbaka min figur!
Till saken hör att jag det senaste året rört mig väldigt lite pga en ryggmärgsskada. Innan dess promenerade jag några timmar i veckan. Jag har försökt kompensera genom att äta mindre. Kanske inte helt bra?
Jag har fått veta av en dietist att jag äter för lite. Jag får i mig c.a 1200 kalorier per dag i genomsnitt (då inte inräknat att jag äter choklad till efterrätt nästan varje dag, liten bit). Tydligen bör jag äta 1700-1800 kalorier per dag. Dietisten sa att min metabolism blivit störd och då kan fett börja lagras på magen. Vad vet jag.
Jag har fått en lista på hur jag bör äta. Den innehåller mycket mer mat än jag brukar få i mig och jag är rädd att jag kommer att bli tjock eftersom jag inte kan träna. Jag är ganska petit med litet huvud och smala händer och smal hals. Jag känner mig snyggast i storlek 36 som jag haft hela livet fram tills nu.
Jag är 44 och har inte fött några barn.