• AffeRubin

    Vägarna i Eskilstuna

    Kommer inte ifrån Etuna själv och tycker staden är fantastisk. Skönt folk och fina delar av staden.

    Men här kommer gnället. Ok jag hittar inte så jättebra. Det är typ 6 infrastrukturella grejer som jag har tänkt på som för en utomstående gör det lättare att köra vilse än i Los Angeles.

    1. Myten säger att det finns ett jättestort shoppingområde längs med motorvägen men efter ett år har vi i familjen inte hittat någon väg som leder dit.

    2. Om man är i Centrum i höjd med Willys måste man åka tillbaka mot centrum för att runda järnvägen å köra runt stan för att komma till nästa stora fina Shoppingcenter (Tunapark)

    3. Alla har vi försökt att hitta till Parken Zoo. Sen på detta är det ett mysterium för utbölingar var parkeringen/arna egentligen ligger.

    4. Om man åker västerut längd med den stora genomfartleden kungsgstan så kan man för det första inte ta sig till Tunapark och för det andra missar man den lilla avtagsvägen genom industriområdet kan man glömma att kunna hitta ut till motorvägen eller bensinmackar. Du kommer att åka under en tunnel (vars överfart förvisso leder till civilisationen ) men eftersom det inte finns någon påfart från något håll hamnar man i skogen nånstans.

    5. Det tar timmar att komma ut ur stan den vanliga utfarten förbi storkyrkan och alla rondeller.

    6. Befinner du dig i norra delarna kan det skyltas mot stan men man nämner inte att vägen är 2 mil lång och först går ut från stan via torshälla eller nån förort och sen leder tillbaka.

    Jag har en känsla av att detta är bara skrapet på ytan. Sen var det svårt att hitta till ÖB* gnäll gnäll*

    Nån mer som upplever Etuna som besvärlig att hitta i och ta sig fram i ?

Svar på tråden Vägarna i Eskilstuna