• bebisdags

Bim aug 2016

Hej hoppar in här och kanske får lite hjälp på köpet:)

Jag fick ett tidigt missfall och blödde från 27/7-2/7 ungefär.. Sedan lite mer än en vecka efter så började jag blöda igen (kändes som mens) alltså den 10/7-14/7. Nu har jag haft lite problem med att veta när nästa mens skall komma då den enligt kalendern (förutsatt att de senaste var mens) skall komma 10/8. Jag testade CB ÄL stickor både vanliga och med dubbelindikator, de har gett olika resultat (alltså ena dagen är det en smiley på vanliga och ring på dubbelindikatorn och tvärtom) dock så har dubbelindikatorn gett både resultat på hög fertilitet och maximal som den vanligtvis gör. Dessa blev positiva från 30/7- 2/8 eftersom de signalerat olika.. Hur ska jag tolka detta? Jag brukar vanligtvis ha ÄL 2 veckor innan mens men om detta stämmer är det ju endast 8-11 dagar innan om nu ens min mens är planerad tills den 10/8.. Helt förvirrad i mitt huvud just nu, någon som vet hur jag ska tolka detta? BIM 10/8 eller 17/8 :p

• bebisdags
    Ememem skrev 2016-08-07 23:52:08 följande:

Tiden mellan äl och BIM är konstant så om äl kom senare så kommer också mensen senare så BIM lär vara kring 17/8 eller dagarna där innan.

Okej tack för svar!:) Då är det bara att vänta och hålla tummarna :)
  • bebisdags

Jag börjar lura på att det är något men känns som de är för tidigt för såna tecken :/

Fått sura uppstötningar (aldrig fått sådana innan så trodde först jag var på väg att kräkas men var tydligen bara uppstötningar).. Trött alltså sover 8h per natt men nu de senaste dagarna har jag lagt mig på soffan under dagen och sovit 2-4 h. Extremt ömma bröst och bröstvårtor. Ibland när jag vänder mig om för snabbt så hugget det till vid sidan av magen och konstant huvudvärk samt förkylningskänsla utan att vara förkyld.. Försöker att vara mer realistiskt som ex " sura uppstötningar kanske ätit dåligt, extra trött för att jag har semester, kanske bara vred mig för snabbt och något hände, kanske är Påväg att bli förkyld..". Hoppas självklart att de är en liten en där men är rädd att bli besviken, någon som känt något liknande ? Har BIM ca 17/8

• bebisdags
    Dina1 skrev 2016-08-09 18:06:46 följande:

Ja jag kände så en vecka innan BIM (plussade igår).

Åh nu fick jag lite hopp tack!

Grattis vad roligt!!:D
  • bebisdags
    Deni81 skrev 2016-08-09 18:57:02 följande:

Jag vill inte verka negativ men känner mig extremt gravid efter 5 dagars mens. Trött som en gnu, är alltså så trött så jag nästan somnar ståendes. Trots trötthet så kan jag inte sova. Huvudvärk, trötthetskänsla, känner mig sjuk, halsbränna, ont i tjejmagen, stickningar i brösten. Och jag är inte alls gravid...

Jag hoppas så klart att ni är gravida med dessa symtom men jag fick så av mensen. Hade jag inte blött helt normalt så hade jag nog trott att jag var gravid! Håller tummarna för er alla att det visar sig vara en bebis i magen Efter 17 försök så förstår man att symtomen kanske inte alltid är som man hoppas, men det är många här inne som får symtom och ÄR gravida, så håll modet uppe

Det är det jag är rädd för att de bara är pgr av kommande mens några symptomer jag inte brukar få innan mens men ja de kan ju bara vara för att. Men håller tummarna ändå:)
  • bebisdags
    Anonym (Bella) skrev 2016-08-09 19:04:34 följande:

Jag har också bim 17/8 jag känner ingenting än så länge

Åh spännande!! Är nog tidigt att känna såna här symptomer också vissa kanske gör det ( jag hade i princip bara ömma bröst första gången). Jag hade inte tänkt så noga på dessa symptomer förens sambon sa det idag, så ibland lägger man nog inte märke till dem själv:) Du får skriva hur de går, håller tummarna för dig!:)
  • bebisdags
    Anonym (Bella) skrev 2016-08-09 19:27:50 följande:

Ja och inte nog med det så är mina vanliga pms-symtom aldrig konsekventa! Vissa gånger har jag ont i brösten och molvärk innan, andra gånger känner jag inget alls. Men jag läste om dina symtom hittills och jag är också skittrött! Jag vill typ sova konstant haha

Jag hatar att den 17:e är en onsdag för när mensen kommer så vill jag inte bli ledsen på jobbet det är bättre när man har bim på helgen

Tänker du testa innan bim? Åh tack desamma håller tummarna för dig!

Ja där ser du, mycket man inte tänker på innan någon säger något!:) Jo förstår hur du känner, testa på lördag istället kanske? För då har mensen även varit sen 3 dagar, dock vet jag hur svårt det är att hålla sig haha:) Nä tror jag tänker vänta tills minst BIM iaf (om jag klarar det, sist testade jag nog 9 test även om vissa blev + så trodde jag nästan inte på det). Är lite nojjig denna gång eftersom jag fick tidigt MF så vill dra ut på de men är rädd att jag är för nyfiken;)

Vi kanske båda kan testa på onsdag och ge stöd om de inte skulle vara som vi vill?:) Tackar!:D
  • bebisdags
    Anonym (Bella) skrev 2016-08-09 20:03:19 följande:

Beklagar missfallet

Ja vi testar på onsdag om min mens inte kommit för den är punktlig som attan haha förra månaden var den till o med en dag tidig. Åh håller tummarna för oss, känns som flera månader kvar till bim! Uppdatera här om du får fler symtom

Ja tack :(

Ja absolut, jo min med så vi får väl se;)

Ja absolut, du med!!:)
  • bebisdags
    Dina1 skrev 2016-08-10 07:05:30 följande:

Behöver er hjälp. Testade i måndags positivt med cb digitalt och predator early (svagt positivt). Fick efter detta hem test från testlagret som jag testade med på måndag mest för att se hur bra testet var. Fick ett myyyycket svagt plus. Testade både igår och idag (har ändå 20 st), testet var svagare igår och idag är det negativt! (Ser som en skugga i rätt ljus bara). Jag har inte haft någon blödning. Vad händer? :( 2 dagar efter plus på digital borde jag väl iallafall få svagt plus på testlagrets? Båda har ju en känslighet på 25mlu och hcg ska ju fördubblas varannan dag.. detta känns inte bra.

Hej!
    Testa igen om ca 3 dagar om du ska testa , ibland visar tester olika men ett + är alltid ett +. Förra gången testade jag + med CB och - med Apotekets och det var samma urin. Sen gjorde jag exakt som dig, lovar att jag testade 10 gånger efter ett + då en kvinna sa till mig "Varför testar du? Det är ett plus slappna av och njut av det och lägg ned teststickorna" :)
  • bebisdags
    Anonym (Bella) skrev 2016-08-09 20:03:19 följande:

Beklagar missfallet

Ja vi testar på onsdag om min mens inte kommit för den är punktlig som attan haha förra månaden var den till o med en dag tidig. Åh håller tummarna för oss, känns som flera månader kvar till bim! Uppdatera här om du får fler symtom

Hej hopp igen nu kommer jag med en till symptom (börjat tänka lite extra tror jag nu), har varit gasig hela natten plus dagen har aldrig varit med om detta förut.. Fiser hela tiden, super pinsamt speciellt idag när vi har besök.. Kan vara en symptom eller nån mat jag ätit men är inte alls likt min mage.. Får hoppas att de är något bra;)
Svar på tråden Bim aug 2016