• bebisdags

Bim aug 2016

mamalolo skrev 2016-08-11 09:57:56 följande:
    Tack! Ja, jag hoppas. Fick ett svaaaaagt plus nu på morgonen men vågar ändå inte hoppas. Har såna menskänningar.
    Åh vad spännande håller tummarna för dig!
    Menskänningar kan ju vara gravidsymptom också ;)
  • bebisdags

Hej alla jag kunde inte hålla mig från att testa, räknade ut att BIM är ca 13-17 eftersom jag inte vet när ÄL var ( ÄL var sen och testerna visade olika) men kunde inte hålla mig från att testa idag, tog detta early-test och hade haft det i blåsan i 4h ( dock inte morgonurin). Men visst är det postivt va? Eller brukar dessa visa missvisande?
    Hoppas // ivrig och otålig brud;)

• bebisdags
    Dina1 skrev 2016-08-11 18:16:19 följande:
    Tack för svar.. jag tempar inte eftersom jag har endometrios vilket gör att jag får inflammation i kroppen vid varje mens och därmed kan få feber. Så jag vet inte alls vad min temp brukar ligga på.. hur länge tycker du jag ska vänta med att kontakta någon? Jag kan ju inte gå omkring med ett dött embryo hur länge som helst. .detta är så bisarrt.
    Hej! För mig tog det ca 3-4 dagar innan min blödning kom och detta var efter att det blivit svagare/ negativt på vissa. Sen vet jag än vän som fick + de 4 följande dagar - sedan super starkt +, och idag har hon en fin grabb på 8 månader:)
  • bebisdags
    Ememem skrev 2016-08-11 20:34:54 följande:
    Om det är ett äl-test så är det inte positivt. Ett äl test ät först positivt när teststrecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket.
    Aha, Okidoki:)
  • bebisdags
    Dina1 skrev 2016-08-11 19:23:48 följande:
    Stort tack till er som svarar. Det betyder mycket. Vad menar du med din vän som fick plus? Fick hon minus först eller blödning bara? Att mitt gravtest var positivt för 3 dagar sedan och nu negativt ser jag inte som något anmat än missfall. .aldrig hört att det kan sjunka för att sedan öka igen. Tog både cb digital och predictor early idag (det var de 2 jag plusade med i måndags) och även teslagret och alla är negativa. Så mitt hcg är helt försvunnet. Ännu inte minsta lilla tecken på blödning på g.. så frustrerande.
    Nä min vän testade dag 1 fick plus, dag 2-5 - och dag 6 +. Super konstigt tyckte hon och var jätte orolig (var CB test alla gånger) men de gick vägen så tappa inte allt hopp!:)
  • bebisdags
    Ememem skrev 2016-08-11 20:34:54 följande:
    Om det är ett äl-test så är det inte positivt. Ett äl test ät först positivt när teststrecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket.
    Jag har endast kört med CB ägglossningstest för jag tyckte de va lättare så hade ingen aning om det????
  • bebisdags
    bebisdags skrev 2016-08-11 21:08:56 följande:

Nä min vän testade dag 1 fick plus, dag 2-5 - och dag 6 +. Super konstigt tyckte hon och var jätte orolig (var CB test alla gånger) men de gick vägen så tappa inte allt hopp!:)

bebisdags skrev 2016-08-11 21:10:07 följande:

Jag har endast kört med CB ägglossningstest för jag tyckte de va lättare så hade ingen aning om det:)

Oj blev massa "??" :p
  • bebisdags
    SamsonS skrev 2016-08-11 23:26:33 följande:

Alltså, näee!!!

Jag förstår ingenting!

Bim imorgon ELLER nästa fredag. Har kört med äl tester hela månaden, fått stegring på cd 15,16 och 17 och sen på cd 22 och 23, dock inte positivt utan svagt (lite starkare än det understa testet typ) däremellan helt blanka test. Tog ett i morse, det översta på bilden. Har inte fått så starkt någonsin. Och nu ikväll tog jag ett till, det understa.

Tänkte imorse att det är säkert mensen som är på gång, iom att man kan få utslag på äl test vid mens, eller att min cykel strular denna gången (vilket den gör för det mesta) så äl är jättesen.
    Inte ett endaste spår av mens! Däremot massa äl flytningar och rejäl molvärk. Förstår inte alls hur min kropp fungerar just nu, vet varken när jag ska ha/om jag haft äl eller när jag ska ha bim. Någon mer som haft såhär struliga cykler?

Tycker ändå att jag har haft rätt så bra koll innan, även om jag haft långa och oregelbundna cykler, men detta är jättekonstigt... :/

Kanske gravid då?:) och att ÄL var vid den lilla stegringen ?:)
  • bebisdags
    SamsonS skrev 2016-08-11 23:59:42 följande:

Gjorde ett gravtest imorse men det var blankt :(

Hmm konstigt:/
  • bebisdags

Hallå alla, tyvärr fick jag just min mens men jag håller tummarna för er andra!:) Och hoppas jag inte ser nån av er i oktober tråden !

• bebisdags
    Anonym (Bella) skrev 2016-08-14 09:54:57 följande:
    Oj redan? :( men när hade du äl?
    Ja tyvärr vet inte exakt eftersom jag fick olika på ÄL testerna men fick maximalt den 2/8. Så ca då:)
  • bebisdags

Okej en konstig fråga.. Min mens började idag och brukar blöda rejält men nu har jag fått en blödning på knappt en halv normal tampong på ca 3h.. Finns hopp kvar eller ska jag ge upp ändå?:/

• bebisdags
    Anonym (Bella) skrev 2016-08-14 17:25:42 följande:
    Jag hade typ en halv mens (i mängd inte längd) förra månaden men fick negativt test. Det som är konstigt i din situation nu är ju att den kom så tidigt också? Hm....
    Ja är super konstigt och tempen har inte sänkts heller utan till och med stigit lite .. Får testa imorgon för då borde jag ju se.. Vill inte tappa hoppet men känns som att en blödning borde innebära inget barn:/
  • bebisdags
    Anonym (Bella) skrev 2016-08-14 17:32:43 följande:
    Men har det ökat eller avtagit nu då? Ja testa i morgon det blir ju bim -2 så det kan visa nåt eventuellt
    Tänkte du på blödning ? Nä blödningen är kvar men fortfarande väldigt väldigt lite.. Kan inte ha i tampong nu längre heller utan att det gör ont.. Skulle säga att jag vanligtvis blöder igenom en normal på 1,5-2 h nu är det nere till 1/4 tampong på 3h.. Så kanske avtar eller ökar det sen.. Åh så jobbigt att gå och försöka hålla hoppet vid liv men ändå ha i bakhuvudet "hoppas inte för mycket"..
  • bebisdags
    Anonym (Bella) skrev 2016-08-14 17:53:25 följande:
    Ok ja det är konstigt. Om man googlar står det att man kan få utebliven eller sparsam mens om man inte haft äl en månad och det händer normalt ca 2 ggr per år tror det var så för mig förra månaden men hoppas fortfarande för dig!
    Jo läste det jag med men hade ju postivt på ÄL testerna samt ont som jag brukar och mycket flytningar.. Fattar nada verkligen. :p
  • bebisdags
    Anonym (Bella) skrev 2016-08-14 18:18:34 följande:
    Ja det kan bli så mycket hormoner innan ändå för att förbereda för ägglossning men så släpper inte ägget iaf... Riktigt frustrerande. Jag själv känner inget alls just nu. Inget chokladsug och inga ömma bröst. Tror inte jag fått äl den här månaden heller haha
    Hmm typiskt då ja får fortsätta försöka i oktober:/ Hmm äsch man behöver ju inte ha sug heller, håll hoppet högt:)
Svar på tråden Bim aug 2016