• mariama

Bim aug 2016

YaYa skrev 2016-07-21 00:40:50 följande:

Mitt BIM hoppar fram och tillbaka. Trodde jag hade en mycket kort mens den 13/7 men nu idag, den 20/7 kom mensen, utan tvekan. Måste ha varit någon skum mellanblödning, aldrig haft sån förut,

Jag kör med P Tracker-appen (tror den heter "menskoll" på svenska) nu för att få koll. Är det någon som testat den i kombination med ÄL-tester och vet om den brukar stämma? 

Har stämt för mig med efter att jag ställt in den efter min cykel, alltså inte använd standard :) Men ibland kan ju cykeln hoppa lite ändå, utan att man riktigt kan förstå varför!
  • mariama
    Julm skrev 2016-07-21 09:40:09 följande:

Jag kör med p tracker men har ingen aning om den stämmer då jag inte kör med äl tester. Tror det hade stressar mig nägot otroligt. Blir ni inte stressade? Likaså tar jag aldrig gravtest längre om det inte är efter bim..

Jag tror jag skulle bli mycket mer stressad av att inte ha koll med stickor och sånt, det blir så konkret för mig och det passar mitt kontrollbehov :') Så för mig är det bara positivt! Tror dock inte att jag kommer testa med gravtest innan BIM ändå, det kan vara så svårt att tyda i och med att negativt test ju kan vara positivt någon dag senare liksom!
  • mariama
    1315 skrev 2016-07-23 17:26:56 följande:

Jag är på äl+6 idag. Har bim 1/8!

Usch. Tråkigt och jobbigt att känna så.. Hoppas verkligen det går över snart för dig!

Då är vi på samma dag,äl+6, och jag har mellan BIM 31/7 och 2/8! Känner inte mycket men lite småsymtom absolut, dock ingenting som inte skulle kunna vara dom vanligt liksom. Blir spännande närmare BIM nu!
  • mariama
    1315 skrev 2016-07-24 01:58:27 följande:

När tänkte du testa? Väntar du in bim eller? Jag är lite av en testmissbrukare haha! Brukar börja en vecka innan och testa varannan dag ungefär.

Både första och andra barnet tog på 3e försöket så känns osannolikt att det skulle ta sig på första nu. Men magkänslan säger ändå att det tagit sig och med tanke på hur jag känt/känner samt hur jag mår nu så är det kanske något på gång.. Men vi får vänta och se..

Åh vet inte än, men tänkte nog att BIM ska få närma sig ordentligt! Är sugen på att testa men vill helst ha ett stort tydligt plus om det är så, vill inte behöva känna mig osäker! Men man vet aldrig, haha!

Idag har jag också börjat känna av lite mer i magen, vet såklart inte om det betyder något men hoppas kan man ju :)) Vill bara ha nästa vecka här NU så jag får veta! Spännande att du ska testa i veckan, håller tummarna :)
  • mariama

Puh, dagarna går verkligen sakta trots att det är semester! Ni som har BIM runt mig (dvs runt 1-4/8), vad har ni för symtom och känningar?Jag är på ÄL+8 idag.

Jag har haft lite molvärk sen några dagar tillbaka. Började svagt och har blivit starkare för varje dag men känns inte hela dagarna utan dyker upp då och då. Är väldigt hård i magen, har kissat på nätterna några gånger och har lite dåligt med energi. Men allt det här utom det förstnämnda kan liksom lika gärna bero på värmen! Och molvärken vettetusan, kanske har jag så innan mens också utan att jag reflekterar över det? Så svårt att veta för lite knäpp blir man ju av att hoppas så mycket! Vi hade sex varje dag en hel vecka runt ÄL så vi kan i alla fall inte ha missat, men det är ju mycket annat som ska stämma i kroppen med!!

• mariama
    Baaam85 skrev 2016-07-25 12:24:39 följande:

Hej!

Jag har bim 3 aug och är på äl+ 5 eller 6. Första barnet o första försöket så jag har inte så bra koll på allt. Tror jag hade äl då men är ju inte helt 100. Vi kunde inte ha sex varje dag pga att vi sov hos våra svärföräldrar men hade sex 2 dagar innan samt samma dag som jag tror vi hade äl. Vi får se helt enkelt!

Tror mig känna molande värk lite hela tiden men har en känsla av att det är psykiskt.

Är 31 så jag räknar med att det kan ju ta lite tid.

Vad spännande!! Då närmar sig snart BIM för dig med :) Jag har ett barn sen innan men kan inte ens minnas hur det kändes den gången, haha!? Håller tummarna för dig!
  • mariama

Oj vilken molvärk jag har haft halva dagen idag! Känns lite lurt! Är jag inte gravid känns det väldigt konstigt att ha sån värk så långt innan mensen kommer :O

• mariama

[quote=76827179][quote-nick]Rosenblad skrev 2016-07-25 18:26:02 följande:[/quote-nick]Har som du, och har haft det i tre dagar nu! Som början till mensvärk (rätt kraftig) och den kommer och går. Aldrig haft så stark värk en vecka innan BIM. När har du BIM?[/quoute]

Åh gud vad spännande, HOPPAS SÅ att det betyder något bra! Precis samma här! BIM runt 1-2 augusti, är på äl+8 nu tror jag :) Du då?

• mariama
    Rosenblad skrev 2016-07-25 18:26:02 följande:

Har som du, och har haft det i tre dagar nu! Som början till mensvärk (rätt kraftig) och den kommer och går. Aldrig haft så stark värk en vecka innan BIM. När har du BIM?

Åh vad spännande, HOPPAS SÅ att det betyder något bra! Precis samma här! BIM runt 1-2 augusti, är på äl+8 nu tror jag :) Du då?
Svar på tråden Bim aug 2016