• mariama

Bim aug 2016

Rosenblad skrev 2016-07-25 22:11:23 följande:

Åh gud vad spännande, HOPPAS SÅ att det betyder något bra! Precis samma här! BIM runt 1-2 augusti, är på äl+8 nu tror jag :) Du då?[/quote]

Ja jag har en bra känsla för denna månad, med tanke på det känns så starkt. Är glad för smärtan haha :) Känner du i någon av äggstockarna eller i mitten? mitt börja i höger äggstock och kliade/drog sen gick de över till att ha ont mitten och strålar utåt. Jag har BIM 31e Juli eller 1e Aug. Detta är 10e försöket så jag är så förväntansfull/nervös för vad testen kommer säga. Har köpt en massa billiga tester så tar ett varje dag nu för att se om det kommer upp något. När tänker du börja testa?

Jag har också det även om jag inte riktigt vågar hoppas för mycket heller! Är första försöket på barn nr 2 för oss. Vilket försök är du på och har du barn? :) Jag är också glad, för det känns inte alls som vanligt i alla fall! För idag har det verkligen varit påtagligt, dagarna innan har det mest varit nån antydan då och då liksom. Känns samtidigt lite tidigt att känna så starkt redan nu? När ska du testa? Jag har känt lite smådragningar i äggstockarna men nu är det mest bara fram i mitten (vanlig mensvärk har jag alltid i ryggen annars), så samma här! :) Jag har beställt tidiga tester som borde komma imorgon, så eventuellt tänkte jag testa på onsdag. Lite nervös bara för att bli besviken! :/
  • mariama
    1315 skrev 2016-07-26 12:37:22 följande:

Bim-6 idag.. Har haft tydliga symptom men varit rädd för skengraviditet i med det är så tidigt ännu.

Köpte en testa tidigt test och ja, visst är där 2 sträck.

Jag är alltså gravid, igen! Kan inte förstå det. Första försöket med barn nr 3.. Så mycket känslor! Jag är överlycklig, men kände snabbt hur oron steg Pga alla risker osv.

Herregud! Vi ska få vår nr 3!

Men gud vad kul, grattis!!!!! :) Testade du på morgonen? Kaaaanske ska våga prova imorgon men känns lite tidigt för mig. Vilka symtom har du haft den äl till nu? :)
  • mariama
    1315 skrev 2016-07-26 17:54:42 följande:

Testade mitt på dagen :)

Ca 4 dagar efter bim hade jag kraftig värk i nedre magen under kvällen och sa till min sambo att jag trodde ägget fäster nu.. När jag vaknade dagen efter hade jag ett påtagligt illamående som har hållit i sig varje dag sen dess. För 3 dagar sen märkte jag att mitt humör började svaja och min sambo sa "du är nog fan gravid för detta humör har du bara då". Haha!

Wow, vad bra!! Fy vad kul för dig, hoppas kunna joina senast runt BIM. Har också sån molvärk som jag inte alls brukar ha så långt innan mens annars. Och min sambo har också gett såna hintar senaste två dagarna, att mitt humör känns aningen svajigt, haha. Men det återstår att se vad som orsakar det :)
  • mariama
    Rosenblad skrev 2016-07-26 22:55:29 följande:

Avslutar denna dagen med att skriva lite här då.. Har en stark känsla av att det tagit sig denna månad,försök 10. Mensvärk som kommer och går sen några dagar tillbaka, nästan lika kraftig som då samma dag jag får mens, röda varma kinder hela dan idag (har aldrig röda kinder), ett svagt illamående som kommer och går, och en konstig lite yr känsla i kroppen. Sen har jag sovit middag senaste dagarna för jag varit så trött. Jag har en känsla i kroppen som jag aldrig känt, som inte går att beskriva men kroppen känns annerlunda. Kommer mensen på Söndag/Måndag kommer jag bli sjukt ledsen för alltså såhär har jag aldrig känt. *Håller tummar och tår*

Någon annan som har symptom och snart BIM?

Vad härligt att du har en bra känsla!! Och är ni på försök 10 = verkligen er tur nu! Håller mina tummar :)

Jag har också lite hopp, för jag har fortfarande molvärk jag med, som jag inte brukar ha den här tiden i cykeln på det viset. Svider och bränner nästan ibland, även i äggstockarna ikväll. Plus lättirriterad :') Hoppas såå mycket! BIM på måndag/tisdag men är så sugen på ett tidigt test imorgon. Vi får väl se! Kanske lite onödigt tidigt.
  • mariama

[quote=76831224][quote-nick]Rosenblad skrev 2016-07-26 23:26:12 följande:[/quote-nick]Tack för "tummhållandet" :)

Känner igen att det är som det bränner, jag har redan testat i tre dagar men har köpt på mig en hög med massa äl och grav test så jag kan kolla hur mycket jag vill. Än så länge bara neg men hoppet lever kvar :) Hoppas ditt mollande är ett bra tecken![/

Tack själv!! :) Ja jag har också 10 stickor som väntar, äsch kanske ska prova imorgon. Och bestämma mig för att inte bli besviken om det är blankt. Är trots allt BIM-6 imorgon för mig och då är det inte alls säkert att jag har tillräckliga hormonnivåer för såna test! Än ska vi hoppas flera dagar till ju :) Eller ännu hellre få ett varsitt plus!

• mariama
    Rosenblad skrev 2016-07-26 23:26:12 följande:

Tack för "tummhållandet" :)

Känner igen att det är som det bränner, jag har redan testat i tre dagar men har köpt på mig en hög med massa äl och grav test så jag kan kolla hur mycket jag vill. Än så länge bara neg men hoppet lever kvar :) Hoppas ditt mollande är ett bra tecken!

Tack själv!! :) Ja jag har också 10 stickor som väntar, äsch kanske ska prova imorgon. Och bestämma mig för att inte bli besviken om det är blankt. Är trots allt BIM-6 imorgon för mig och då är det inte alls säkert att jag har tillräckliga hormonnivåer för såna test! Än ska vi hoppas flera dagar till ju :) Eller ännu hellre få ett varsitt plus!
  • mariama

Jag var så kissnödig nu runt 5 att jag till sist var tvungen att kliva upp och då fick jag ett ryck och gjorde ett test (billiga tester som utger sig för att vara tidiga men vet inte hur bra kvaliteten är). Gjorde ett för någon dag sen med mitt på dagen och då var det superblankt, hur jag än vände och vred på det.

Nu var det onekligen en skugga där!! Men väldigt svag och det blev ju mest bara förvirrande! Så nu får jag väl testa imorgon bitti igen och verkligen hoppas på att det syns mer då! Är på BIM-6 idag! Håll tummarna :)

• mariama
    IA89 skrev 2016-07-27 07:36:22 följande:

Åh hoppas hoppas!

Du ger mig hopp. Testade tokblankt igår på dagen bim-7, vågar inte testa idag igen men än är inte hoppet borta!

Du kanske kan testa imorgon så har hormonerna hunnit stiga lite i så fall? Håller tummarna för dig :)
  • mariama
    Rosenblad skrev 2016-07-27 21:21:12 följande:

Dagens babbel från mig ;) ..

Har haft längre pauser mellan mensvärken idag, kommit kraftig värk då och då och sen små ont hela tiden. Har varit varm,trött,illamående och yr. Känns som jag har feber men endå inte. Nästan som om jag är lite full :S Jag har ju väldigt väldigt stora förhoppningar denna månad då jag aldrig känt mig såhär förut, är jag inte gravid måste jag va sjuk av något slag och kommer isåfall kolla upp de. Är på BIM -4 och får negativt på stickan. Men kommer kolla varje dag för jag vill ha de där plusset nununu!!! 10e försöket så det känns som att det hade ju varit helt underbart om vi slapp utredning och allt sånt....:/ :))

Jag har tänkt samma sak, om jag inte är gravid måste det vara något annat fel för jag känner mig så himla konstig! Vad använder du för test?

Jag tänkte prova vanliga RFSU imorgon tror jag. Fick svaaagt positivt imorse på nåt billigt skittest men litar inte riktigt på det. Fortsätter hålla tummarna för er med :)
  • mariama
    Rosenblad skrev 2016-07-27 21:56:28 följande:

Använder tester från billiga-tester. Har tidigare månader använt CB och RFSU men ville ha billiga att testa med varje dag och sen den dagen de kommer något svagt ska jag köpa ett CB digitalt för att få det svart på vitt. Vad har du för symptom och BIM?

Jag förstår, det var därför jag köpte liknande, för jag ville kunna slösa lite :) Jag har BIM runt 2/8! Symtom är molvärk i livmodern och även lite i äggstockarna, nästan hela dagen idag faktiskt. Svajande humör, mår konstigt om jag är hungrig och så kissnödig tidig morgon (runt 4-5). Får se hur testet ser ut imorgon, förhoppningsvis starkare.
  • mariama
    Rosenblad skrev 2016-07-28 00:13:57 följande:

Fick precis brunt blod..Vad ska detta betyda..Fortsatt ont och illamående. Panik när jag såg blodet! Ska inte ha mens nu!! På tok för tidigt!! Detta blir en sömnlös natt :(

Åh behöver inte betyda nåt dåligt men förstår absolut din oro ändå, blod är ju liksom nåt som inte hör hit i ens huvud! Hur har det gått under natten då? Och hur mår du nu?
  • mariama

Gjorde nytt test imorse och testade då med RFSU vanliga istället för de billiga stickorna! Ett svagt streck även nu så det måste helt enkelt vara så att jag är gravid! Är ju så tidigt än, BIM-5 men det verkar som att något har börjat växa där inne :)

• mariama
    ask91 skrev 2016-07-28 19:49:41 följande:

ÄL+7 och idag har jag haft lite ömmande bröst. Inte jätteömma men ändå lite och det är väldigt sällan jag är öm så hoppas, hoppas det kanske är något!

Har inte haft några direkt andra symtom förutom att jag typ haft noll aptit de senaste dagarna, jag brukar äta säkert 4-5 ggr per dag annars och nu har jag typ fått tvinga i mig något på morgonen och något sent på kvällen. Även varit lite tröttare. Dock kan bägge lika gärna bero på värmen! ;)

Även om jag självklart hoppas att det är något försöker jag inte ha allt för höga förväntningar för är ju ändå första försöket bara :)

Åh men hoppas att det betyder bra grejer! :) Tycker att det har känts helt annorlunda den här gångna än annars, och jag är gravid, så det verkar vara bra tecken när det känns annorlunda! :)
  • mariama
    FyrAAAA skrev 2016-07-28 20:17:50 följande:

Hur många dagar efter äl var det för dig nu när du plussade? Vad tyckte du att du hade för känningar innan? Så kul att höra medan man drömmer om ett eget plus! Hihi Och grattis igen!!! <3

Tusen tack <3 Vågar nästan inte tro det än för det är så svagt men ska testa imorgon igen, då är det bim-4. Plussade igår på BIM-6 (äl+10) sååå svagt men ändå synligt! Lite starkare idag, med två olika testmärken. Jag har haft molvärk sen några dagar efter äl, på ett annat sätt än innan mens. Plus dåligt humör, illamående om jag blir hungrig, kissnödig på natten och ja, någon knepig känsla i kroppen. Minns inte att det kändes så tydligt med första barnet men det var oplanerat så kanske kände jag inte efter på samma sätt då :) Hoppas på plus för dig med!! :)
  • mariama
    Rosenblad skrev 2016-07-28 21:33:04 följande:

Fortsatt blöda hela dan med värk från helvetet upp i ryggen. Det måste va ett missfall, från att ha starka symptom till helt plötsligt blod flera dagar innan BIM. Aldrig mått så som jag gjorde. Och har inte haft mens såhär tidigt på ett år, och nu helt plötsligt starka gravid symptom som aldrig förr och sen blod långt innan BIM. De var nog en liten en som inte fick stanna kvar.. Jaha, 11e försöket blir det då. Borde nog ge upp snart och inse att det kommer inte bli något barn för vår del på naturlig väg. Om det ska ta 10 mån för att få ett missfall, ska de ta 10 till då till nästa gång? Och kanske inte få behålla de då heller. Hopplöst..var 100% säker på att nu jävlar men nej min kropp verkar va åt helvete.

Åh lider så med dig!!! Så jäkla tråkigt :( Ta din tid nu och var besviken, ledsen och arg. Och ta sen nya tag när det känns okej! Kramar till dig <3
  • mariama
    Havregry skrev 2016-07-29 21:26:44 följande:

Äl + 10, bim-4.

Fortsatt kissa oftare än vanligt och nu sedan igår kväll mått lite illa till och från och (ursäkta) rapat upp luft stup i kvarten.

Köpte 2 test idag från apoteket (som man ska kunna testa tidigt med), bara för att ha... men kunde inte hålla mig och testade ett. Negativt... men kan ju varit för tidigt också så hoppet är väl inte över än. Ska spara nästa test till bim åtminstone. Håller med om att tiden går lååångsamt.

Hoppas!! Tänkte på att om du är på BIM-4 så måste du nog testa direkt på morgonen när du vaknar! Mina positiva tester är såå svaga trots att det är på morgonen så om jag hade testat mitt på dagen istället hade de nog varit osynliga! Vet i och för sig inte när du testade men uppfattade det så :) Håller i alla fall tummarna för att dina symtom finns där av en bra anledning :))
  • mariama
    stellanocte skrev 2016-07-30 08:57:32 följande:

Har något liknande.

Har den typ av molvärk som jag brukar ha timmarna innan mensen sätter i gång. Ni vet, när man bara känner att nu kommer mensen inom de närmaste timmarna. Möjligtvis att denna smärta är lite mer "svidande" än den som brukar vara innan mensen kommer. Men de påminner mycket om varandra.

Det gör också ont vid ländryggen och strålar ut mot sidorna. I går högg det till i nedre magen också. Väldigt tydligt, som om någon stack mig med något vasst. 

Samtidigt har jag symptom som påminner lite om magsjuka. Magen känns öm och "tung" och jag är lite lätt illamående. Aptiten finns inte riktigt där. 

Vill gärna tro att det är något där inne på gång men tänker jag logiskt är det troligtvis något jag har ätit. Kanske har jag druckit lite dåligt också. 

Mycket låter som det jag har känt och känner! Hoppas det är något för dig också!!! :)
  • mariama
    Myline skrev 2016-08-01 17:03:44 följande:

BIM idag och jag var tvungen att ta ett test. Det tog inte många sekunder innan det visade ett plus!! Jag är så glad att jag knappt vet vart jag ska ta vägen!! Var tvungen att springa ut till sambon direkt och visa. Det där med att berätta på något gulligt sätt hanns inte med haha! :D

Åh grattis!! Vad roligt! Hoppa över till BF april och kom till facebookgruppen om du har lust :)
  • mariama
    AM8 skrev 2016-08-02 15:15:54 följande:

Jodå visst är jag gravid...

Någon som startat en Facebookgrupp för planerade april-bebisar ännu? :)

Grattis!! :) Ja det finns en grupp, gå till BF april 2017 här på FL så hittar du några sidor bakåt hur du ska gå tillväga! Gruppen är hemlig :)
Svar på tråden Bim aug 2016