Inlägg från: Anonym (Lexi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lexi)

Bim aug 2016

FyrAAAA skrev 2016-07-19 14:04:55 följande:

Ja ok! Vi har sagt att vi ger det ca ett år, egentligen vill jag helst före mars/april så nästa kommer senast dec-17, annars känner jag att vår yngsta nu hinner bli lite för stor, vill helst ha de riktigt tätt om det ska bli! Så kan det förbättra chanserna efter tre mån så är det ju bara att börja äta dem nu då tänker jag! Ska absolut börja! Tar man båda, eller bara en av de sorterna, som båda är gynnsamma för äggkvalité/ägglossning?

Jag ville ju bli gravid helst igår Men ska försöka ta det lugnt året ut i alla fall. Blir det något i år så blir jag otroligt lycklig och tacksam! Men om inte, då blir det att söka hjälp. Jag fyller 37 i år, och sambon har inga barn... Mina barn är redan så pass stora, så för den sakens skull spelar det ingen roll. Ja, det är bara att börja äta nu på en gång, tänker jag! Har nyligen börjat intressera mig för kosttillskott, visst hade det varit bra om det kunde ge resultat direkt, men det tar ju tid för äggen att utvecklas med! Jag tar båda, det är olika sorts vitaminer. Gå in på Fertilitetsguiden, där står mycket fakta om olika tillskott, och hur de påverkar fertiliteten!
  • Anonym (Lexi)
    prinsessan15 skrev 2016-07-20 08:14:32 följande:

Hej hoppar in här, har bim 9/8 alt 11/8 då min cykel alltid sträcker sig mellan 28-30 dagar. Är första försöket till syskon men jag är så sugen och vill så gärna att det tar sig på första försöket!

Dock är kg osäker på när ägglossningen sker, kan vara allt mellan 24-28 juli enligt diverse äl-uträknare! Hur hade ni gjort med sexandet? När ska man börja och hur ofta?

Mitt första barn var en överraskning så detta är första gången jag försöker...

Jag brukar använda ägglossningstest, då det oftast inte funkar för oss att ha sex varannan dag, i och med att vi jobbar skift, och har två barn här varannan vecka dessutom... Försöker få till det 2-3 dagar före beräknat utslag på ägglossningstestet, och samma dag som utslag på ägglossningstestet. Utöver det så har vi sex när vi känner för det och får tillfälle. Brukar bli 2 gånger i veckan, oftast på helgen. Vi hade semester en barnledig vecka, som råkade infalla samtidigt som ägglossningen, då hade vi sex varje dag i 8 dagar. Men inte tog det sig för det inte...
  • Anonym (Lexi)
    YaYa skrev 2016-07-21 00:40:50 följande:

Mitt BIM hoppar fram och tillbaka. Trodde jag hade en mycket kort mens den 13/7 men nu idag, den 20/7 kom mensen, utan tvekan. Måste ha varit någon skum mellanblödning, aldrig haft sån förut,

Jag kör med P Tracker-appen (tror den heter "menskoll" på svenska) nu för att få koll. Är det någon som testat den i kombination med ÄL-tester och vet om den brukar stämma? 

Jag använder den appen och ägglossningstester, och det har hittills stämt exakt för mig!
  • Anonym (Lexi)

Beröknad ägglossning om en vecka.. Min kropp har börjat reagera redan, mycket känningar i "tjejmagen" ( hatar egentligen det uttrycket, men vad ska man annars säga? ) Hala flytningar etc. Ska försöka få till det i helgen och i mitten av nästa vecka!

• Anonym (Lexi)
    Anonym (Hoppas på en nummer trea.) skrev 2016-07-24 16:14:07 följande:

Hoppar också in!

Gjorde ett insiminationsförsök den 21/7, men jag undrar, är det någon mer från Göteborgs området här i tråden :)

Jag bor i Göteborg!
  • Anonym (Lexi)
    Anonym (Hoppas på en nummer trea.) skrev 2016-07-24 17:53:57 följande:

Hur gammal är du?

Och vart i Gbg bor du?

Är det ditt första barn?

Vi kanske kan ses någon dag, om du vill :)

Jag är 36 år. Har två äldre barn, min sambo har inga. Bor i östra Göteborg (Björkekärr ). Det kan vi kanske göra Var bor du?
  • Anonym (Lexi)
    Anonym (Hoppas på en nummer trea.) skrev 2016-07-24 18:35:22 följande:

Jag bor i Kortedala.

Har du haft lätt, eller svårt att bli gravid innan då?

Jag har haft väldigt lätt att bli gravid innan, men inte denna gång... Har du barn sen tidigare? Hur gammal är du? Hur kommer det sig att du inseminerar?
  • Anonym (Lexi)

Beräknad ägglossning på torsdag, men inga ägglossningsflytningar än.. Känns skit! De brukar alltid komma 5-7 dagar innan. Ska testa i morgon i alla fall. I morgon, onsdag, torsdag och lördag kväll hoppas jag få till det med sambon. Om han är sugen alltså... Jag börjar avsky detta att "bli gravid "..

• Anonym (Lexi)
    copycat skrev 2016-07-26 16:56:36 följande:

Hej på er,

Undrar om någon kan göra mig lite klokare. Letat i missfallstrådar men verkar inte vara så många aktuella just nu. Kanske någon här med erfarenhet? Jag började blöda förra onsdagen, 20/7. Missfall i 5+4. Idag och igår har det bara varit ytterst lite brunt kvar. Testade gravtest med morgonurin idag som var blankt. Skönt. Då behöver man inte fundera på om det är rester eller ny graviditet efter nya försök :) senare idag, vid 14, tog jag ett ÄL-test, mest för att se var i styrka jag befinner mig. Blev nästan positivt?! Teststrecket var nästan lika starkt. Alltså så att jag tänker att om jag testar imorgon borde det vara positivt (om man utgår från hur det är normala cykler). Kan det vara så att jag har ÄL bara 7-8 dagar efter missfallsblödningens start? Eller kan nåt hormon från missfallet ge utslag på ÄL-test trots att gravtester visar neg? Blir helt vilsen! Vi vill så gärna försöka igen och struntar gärna i att vänta in mens utan vill köra på så fort ÄL kommer. Någon som har tankar/erfarenhet?

Å vad tråkigt med missfall! Vet inte om det är till någon hjälp, jag har aldrig använt ägglossningstest med streck, bara digitala. Jag blev i alla fall gravid två veckor efter mitt missfall startade, så det kan säkert vara så att ägglossningen är på gång för dig. Men har också läst att ägglossningstest är känsligare än graviditetstest, så det kan ju kanske vara rester från graviditeten också? Svårt att veta. Jag fick positivt på digitalt ägglossningstest ett antal veckor efter mitt sena missfall, men då fick jag också positivt på gravtesterna samtidigt.
  • Anonym (Lexi)

Hmm, enligt min app ska jag ha ägglossning idag. Har inte testat sen i förrgår, och då var det inget utslag. Sen var testerna slut. Hade sex igår kväll och i förrgår. Tror ni det räcker? Kan inte sluta tänka på att vi måste ha sex idag också, men sambon sover och ska jobba i kväll. Så tror inte att det blir av...

Svar på tråden Bim aug 2016