Inlägg från: Anonym (Lexi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lexi)

Bim aug 2016

Havregry skrev 2016-07-28 14:10:14 följande:

Det sägs ju att det ska räcka varannan till var tredje dag om man ej försöker pricka in ägglossningen, så det borde ju vara helt okej om ni hade sex igår. Kanske ska försöka satsa på en gång imorgon också för att vara säker? Jag hade inte sex just på den beräknade ägglossningsdagen denna gången, men dagen innan och efter... tänker att det absolut borde räcka. Blir det inget kan det nog lika gärna bero på något annat, som ägget eller så.

Tack för svar! I morgon kommer det tyvärr inte bli något, jag ska upp tidigt och jobba och sambon behöver sova efter att ha jobbat. Sen åker han till sina föräldrar till på lördag. Men jag hoppas att det räcker med igår kväll, och eventuellt i kväll också.
  • Anonym (Lexi)

En fråga till alla här som försöker bli gravida : Hur gör ni om det inte finns lust eller tillfälle till att ligga när det är ägglossningstider? I förrgår var min sambo kåt, så det var inga problem. Men igår kväll var jag så trött och hängig, kändes som jag höll på att bli sjuk. Kändes nästan omöjligt att få till det, min sambo var inte alls på heller, han var trött och inte särskilt sugen alls. Vi fick i alla fall till det en snabbis innan vi båda däckade i soffan. Beräknad ägglossning är idag. Varannan vecka är dessutom mina barn här, tonåringen är vaken längre än oss på kvällarna, och det känns väldigt obekvämt att ha sex så länge han är vaken och uppe. Ibland gör vi det, men sambon kan oftast inte komma då... Denna ägglossningsvecka är vi ensamma, som tur är.

• Anonym (Lexi)
    MeAndMyself skrev 2016-07-29 17:41:59 följande:

Hej alla!

Vore så tacksam om någon ville svara!

Jag hade min första mensdag 6/7 och sista dagen 13/7 (en veckas mens). 

Jag har lite dålig koll på min ägglossning men enligt min kalender så skulle jag ha ägglossning ons 20/7. Vi hade sex på ägglossningsdagen och dagen efter.

Igår hade jag ont i ena sidan som mensvärk och idag 29/7 hade jag en brun flytning när jag vaknade. Inte så mycket men väl synlig när jag torkade mig. Den har minskat och börjat avta nu fram mot kvällen men mensvärken är kvar i ena sidan.

Det är ca (lite oregelbunden cykel) 1 vecka kvar tills jag ska ha min mens.

Jag är helt ny i allt detta, inga vänner att fråga då ingen vet att vi försöker så hoppas ni kan ge mig råd. Kan detta vara en nidblödning? Eller stämmer inte tiden?

När tror ni att jag kan testa mig?

Skulle absolut kunna vara en nidblödning, ja! Har aldrig fått det själv, men det stämmer på tiden.
  • Anonym (Lexi)
    MeAndMyself skrev 2016-07-29 17:58:46 följande:

Tack snälla för svar! Uppskattas verkligen! Vet du vilka tester som är bra som sägs kunna visa tidigare är BIM?

Jag brukar använda clearblue digital, men det visar inte så tidigt, tidigast 4 dagar före bim, tror jag. Men man får ett tydligt resultat och behöver inte tolka streck. Sen har jag vid ett par tillfällen använt två tidiga test, det ena ska gå att använda 7 dagar före bim, och det andra 6 dagar före, tror jag. Vanliga clearblue plus har jag också använt, men skulle inte använda det efter att ha sett så många som fått falska plus på det testet senaste tiden.
  • Anonym (Lexi)

Jag kollade igenom min mens app precis, och blev så lättad! Jag har tänkt att vi varit på försök 8 nu, vilket är lite oroväckande, då jag haft väldigt lätt att bli gravid innan mina två missfall... Men när jag kollade historiken i appen, så är det faktiskt bara 5:e försöket nu som vi prickat in ägglossningen! Hade ägglossning igår torsdag enligt appen, och hade sex tisdag, onsdag och torsdag. Så nu är det bara att vänta!

• Anonym (Lexi)
    1315 skrev 2016-07-30 09:20:59 följande:

Jag blödde igår kväll, kom en färsk röd flytning i trosan och jag kände direkt att hoppet rann ur mig. Satte i en binda men inget mer sedan dess. Ingen smärta heller!

Mår fortfarande lite illa till och från så symptomen är inte helt borta..

Tog ett test igår morse, och ett idag på morgonen.

Ser ut som Hcg fortfarande ökar..

Någon som har erfarenhet och tror sig veta vad detta kan vara?

Har fått gravid 1-2 veckor på cb digital oxh tänkte ta om en vecka igen för att se om det ökat till 2-3 veckor då.. Eller om det gått tillbaka. Men denna väntan är ju hemsk :(

Jag fick en liten färsk röd blödning på bim+1 när jag var gravid med min son. Sen fick jag också blödningar i vecka 27, 28, det berodde på känsliga slemhinnor. När jag fick tidigt missfall så började det med bruna flytningar som under en vecka blev mer och mer och gick över till röd blödning som gjorde ont.
  • Anonym (Lexi)
    prinsessan15 skrev 2016-08-02 16:25:06 följande:

Var på gröna Lund igår och nu har jag världens ångest, tänk om jag är gravid och åkt massa attraktioner! Har bim 9/8 så det är väl runt nu ägget är på väg ner skulle jag tro, hur farligt kan det vara tror ni?

Tror knappast att det är någon fara faktiskt ! Jag var på Liseberg förra sommaren och åkte typ allt, det var mellan ÄL och BIM, men gravid blev jag. Red gjorde jag också, men ägget fastnade trots allt galopperande och skumpade
  • Anonym (Lexi)
    10oktober skrev 2016-08-03 07:25:25 följande:

Okej tjejer, nu behöver jag hjälp! Tog mitt första CB äl-test med dubbel hormonindikator imorse, som visade på maximal fertilitet! Det ska väl inte gå eller? Min cykel är på ca 29-30 dagar, jag är på dag 9 (enligt förpackningen ska jag börja testa då) och mensen slutade för en vecka sedan.

Dessutom, om jag har förstått det rätt, fungerar testet så att den hittar en referensnivå först (därför börhar man tidigt i cykeln) och när LH och östrogen ökar så visar den hög resp. maximal fertilitet. Så den borde inte ens kunna visa max fertilitet nu på första dagen?

Vi hade sex igår kväll, kan det påverka?

Efter maximal fertilitet kan man ju inte testa mer förrän nästa menscykel så känner mig lite besviken faktiskt...

Vad tror ni, bara att slänga testet eller har jag sjukt tidig äl? :S

Jo, den kan visa maximal fertilitet redan första testdagen. Däremot kan det inte visa hög fertilitet första dagen.
  • Anonym (Lexi)

Bim - 5 idag. Och mensvärk som vanligt dagarna före mensen kommer. Suck. Känns så hopplöst. I och för sig så minns jag att jag hade mensvärk en vecka före bim även förra gången jag var gravid, så håller fast vid det hoppet..

• Anonym (Lexi)

Helt utan förvarning så lämnade min sambo mig nu i kväll... Hans känslor har svalnat. Vi har haft det bra och inget bråk, allt har varit som vanligt, kom som en chock .. Så jag lämnar tråden. Det blir inga mer försök för min del. Önskar er alla stort lycka till!

• Anonym (Lexi)
    Prästkragen skrev 2016-08-06 23:10:47 följande:

Nää! Usch så jobbigt! Helst när man inte anat något innan och det kommer som en överraskning. Jag känner inte dig och du känner inte mig men från det jag läst av dig verkar du vara en jättehärlig tjej och du kommer gå stärkt genom det här, även om det känns jobbigt och nattsvart nu.

Tack snälla!
  • Anonym (Lexi)

Blödningen kan komma flera veckor efter. Jag fick ett ma (missed abortion) förra hösten. Gravid testet var starkt först, men efter ca 3 veckor började jag få bruna flytningar som övergick i rött blod och ont. Gravidsymptomen var kvar. På gynakuten hade jag 7000 i hcg (vecka 7), men ultraljudet visade att graviditeten avstannat i vecka 4-5 redan, men min kropp hade inte fattat det... Inte ovanligt att det blir så tyvärr! Behövde varken tabletter eller skrapning, utan allt kom ut som en vanlig mens ungefär. Två veckor senare blev jag gravid på nytt. Håller tummarna för dig att allt är som det ska!

• Anonym (Lexi)

Bim idag, kan inte fatta det efter alla negativa test månad efter månad! Helt otroligt!

• Anonym (Lexi)
    Prästkragen skrev 2016-08-11 23:09:51 följande:

[quote=76876023][quote-nick]Anonym (Lexi) skrev 2016-08-11 23:02:18 följande:[/quote-nick]

Åh, grattis!! Det förtjänar du verkligen efter allt jobbigt![/quote]

Tack! Känns helt ofattbart!
  • Anonym (Lexi)
    Ememem skrev 2016-08-11 23:13:43 följande:

GRATTIS! Hur länge har ni försökt?

Tack! Sen ett år tillbaka, fick ett ma förra hösten och ett sent missfall I vintras. Får hoppas det går vägen denna gången! !
  • Anonym (Lexi)
    GrönaDruvan skrev 2016-08-12 10:25:47 följande:

Hoppar gärna in här!

Försöker bli gravid med barn nr.3.

Fick första barnet 2009, det tog 3 försök.

Andra barnet 2010, det tog 1 försök.

Nu med tredje så började vi försöka nov-14...försökte varje månad i ett år..sen pausade vi i tre månader. Försökte igen i mars i år och då blev jag gravid, men det blev missfall i vecka 9.

Tog 6 veckor innan mensen kom igång efter missfallet och förra månaden var första försöket efter, men det blev inget.

Nu är vi i full färd med att försöka igen!

Hade sex i förrgår och igår...fick glad gubbe på äl test igår också, så nu hoppas jag sååååå mycket.

Bim runt 25 aug.

Jag blev också snabbt gravid med mina två första barn, födda 2002 och 2010. För ett år sen började vi försöka med nr 3, och det var lättare sagt än gjort. Blev gravid två gånger förra hösten, men blev tyvärr missfall. Sen har vi försökt igen sen december 15. Började ge upp hoppet, men plötsligt igår fick jag ett positivt test! Kan fortfarande inte riktigt fatta att jag faktiskt är gravid! Håller tummarna för dig!
  • Anonym (Lexi)
    Bettieboop skrev 2016-08-19 14:09:28 följande:

Någon har som har gått efter äl-app och sedan kört äl-test för att se hur pass rätt appen har haft om just dig?

Jag går endast efter appen, förstår att den inte är 100% men jag får äl-sekret på samma dag som appen visar... Får man äl-sekretet samma dag eller någon dag innan/efter själva ägglossningen?

Vi är på försök 2 med barn 1, dock svårt just nu att "hinna" ha sex då jag jobbar mycket och vi har haft sambons lillebror som har sovit över... Har börjat få lite olika cyklar mellan 25-28 dagar, så appen går väl efter det vanligaste?

Jag har kört både ägglossningstest och app, och för mig stämde appen alltid väldigt bra! Så pass bra att jag inte tyckte jag behövde hålla på och ägglossningstesta nu det sista.. Men det är säkert individuellt hur bra appen stämmer.
Svar på tråden Bim aug 2016