• Rosenblad

Bim aug 2016

Hade ju gett upp.. Tänkte att nu orkar jag inte efter 11 försök, vill ju såklart bli gravid men orkar inte tvinga mig själv till sex under äl. Men nu verkar äl testerna funka bättre än någonsin så nu slipper vi ha "sextvång" i två veckor. Nu räcker det ju med typ två dagar per månad utöver de gånger då vi faktiskt vill ha sex. Så glad att testerna funkar, vi har tom lyckats ha sex både igår och idag och fick positivt äl test igår och idag. Riktigt starka.. Ska ta ett till snart och se om det är över nu. Känns så bra att veta exakt när äl är :)

• Rosenblad
    misslina skrev 2016-08-14 20:04:44 följande:

Men så härligt! Vad skönt!

Har ni gjort något annorlunda nu?

Håller tummarna!

Ja, jag är så glad att äl testerna faktiskt fick en stegring och blev positiva. Vi har bara haft sex nu när stickan blev stark, och det har tagit i för oss båda då vi kommit till de läget att bebisbverkstaden gör att vi bråkar. Mest pga hans prestationsångest. Men endå lyckade vi ha fullt sex 2 av 3 gånger dessa två dagar. Är så sjukt glad för de, kanske vi har en chans denna månad då..Kanske...

Tack för tummhållandet!!
  • Rosenblad

Så nu är det väntan på BIM igen, 11e månaden av väntan. Har BIM 25/26/27e någonting. Min äl var på dag 18/19 så tror BIM är 27e men samtidigt hade jag 26 dagar förra månaden medans tidigare 28-30 dagar. Misstänker missfall förra månaden så hoppas på att det tagit sig nu eftersom jag läst att folk blivit gravida snabbt efter missfall. Återstår att se. Inga symptom kan lura mig nu, kommer inte tro något förens jag ser två streck på stickan. Är vell fan min tur snart hoppas jag..Är då jävla trött på denna bebisbverkstad. Har nästan gett upp. Vill så gärna bli gravid men när mensen kommer varje månad känns det som jag vill sova bort hela tiden till nästa BIM så jag kan få en ny chans direkt. Snart ett års väntan och de tar på förhållandet och på psyket. Väntar på tid för utredning, hoppas vi kan få hjälp detta året..Tror bara min ena äggstock släpper ifrån sig ägg då jag aldrig haft någon känsel i vänstra. Varje månad är det högersidan som ömmar. Önskar det vore så enkelt att trycka på en knapp så poff så va man gravid!

• Rosenblad
    Emelie07 skrev 2016-08-18 10:50:30 följande:

Hej!

Jag önskar så gärna att jag ska bli gravid! Hade ÄL nu 16/8 enligt min app men vet inte riktigt om den stämmer och BIM 30/8, jag hoppas verkligen på att bli gravid. Jag har haft stickningar/hugg i vänster äggstock sen några dagar tillbaka och haft som mensvärk och varit jättesvullen i magen. Behöver jag vara orolig? Eller är det normalt?

Fullt normalt, har haft det i 11 mån bak minst efter äl. Hugg, stick, bubblande, kliande, värk.. Har aldrig varit något.
  • Rosenblad
    kvinna29årskåne skrev 2016-08-20 13:22:14 följande:

Jaha och där kom mensen. Kände på mig det men hoppades att den inte skulle komma.. :(. Får väl ställa in på det nionde försöket och att det ev tar sig då...

Va tråkigt.. Är själv på 11e försöket nu och det är helt fruktansvärt varje månad när mensen kommer men jag tror att vi som fått vänta längre, vi kommer bli extra glada när vi väl får plusset :) Vi som kämpat!
  • Rosenblad
    StinaLisa skrev 2016-08-20 18:22:59 följande:

Mens. Alltså hur bra är ägglossning test från billiga test? Ver ju inte ens om jag har ägglossning därför känns de lite sådär att hoppas på ett plus utifrån en app liksom ..........

Jag har använt äl tester från billiga testet och de är väldigt enkla att använda. Och jag följde en app men det visade sig att det inte stämde, hade äl tre dagar senare än vad appen visar. Och var jag läst så missvisar inte deras gravtestet som CB gör blandannat. Jag har fått spök streck på CB och då får man förhoppningar som är falska. Och de från billiga tester är ju också billiga så man kan ta flera gånger om dan om man så vill de :) Så gullar både deras äl och grav tester.
  • Rosenblad

Vill såå gärna ha ett Maj barn. Varit dröm-månaden hela tiden men gjorde inte ens paus i Mars (Decemberbarn) så alla månader hade varit underbart men just Maj, det är verkligen dröm-månaden hos mig. Är själv född i Maj och det har alltid varit perfekt väder och känsla för kalas osv! Har BIM på Torsdag och inga symptom och inte heller ont i brösten, vilket jag är glad över då jag alltid har de innan mens. Nu ska de fan ha tagit sig!!!

• Rosenblad

BIM -3, Äl +8 idag, helt sjukt hur cykeln kan skilja sig från varandra. Förra månaden fick jag min mens på dag 26, alltså imorgon och då hade jag sjukt ont i magen och brösten flera dagar innan. Nu har jag inte fått något i brösten än och endast idag har det varit lite mollande. Känns som om mens kommer, en värmande känsla mot underlivet men det är inget blod och det är för tidigt för det ändå. Aldrig haft 26 dagars cykel, utan mer 28-30 så återstår att se om de tagit sig eller vilken dag mensen kommer denna gången. Känslan skiljer sig också rejält, var helt säker på att jag va gravid förra månaden då jag aldrig haft så mycket symptom. Men det var antingen ett tidigt missfall eller så var jag lite sjuk eller nått. Konstigt att det är likadant alla månader men sen en månad är jätte annerlunda. Jag vill såå gärna att mensen håller sig undan denna vecka! Verkligen hatar känslan när man är på toa och tittar ner på pappret och det är blod. De sekunderna har de senaste 11 månaderna varit som om hjärtat stannat och sen fortsätter men bara med halva pump, som om något släcktes inom mig. Fy alltså snälla låt mig bli gravid och slippa va den som försökt i ett år. Jag orkar inte mer.

• Rosenblad
    Tiger grr skrev 2016-08-22 12:48:29 följande:

Alltså. Det här är så sjukt! Vi lyckades bara få till det en gång under ÄLdagarna (som för övrigt inte kom enligt appen). Hade noll förväntning så tog ett test nyss, BIM-5. Är så glad! Hoppas den vill stanna nu! :D<3

Va kul! Grattis! Vi har bara haft sex 2 gånger, på dagen innan äl och äl dagen så hoppas själv att det har räckt och tagit sig.:)
  • Rosenblad

Fy alltså. Sitter och kollar på "First Pregnancy Announcements Surprise" på youtube och stor bölar. Länge väntat på den dag jag ska få berätta till min man och familj. Väntat 11 månader. Känns som det aldrig kommer hända. Vill kunna berätta denna veckan!!! BIM Torsdag. Hur ska ni när blir gravida berätta eller hur har ni berättat? Jag funderar på att köpa små strumpor och skriva en lapp typ "vi ses i Maj".. Omg vill!!!!!

Svar på tråden Bim aug 2016