• copycat

Bim aug 2016

Teresiat skrev 2016-08-22 19:22:16 följande:

Ärligt, vad tror ni? BIM -4, ej morgonbesök på toan utan togs för en liten stund sedan.. Samma test men den undre bilden är med blixt och den andra bilden är utan blixt. Ej mixat med bilden i övrigt.. 

Skulle tro att det är positivt!:)
  • copycat
    Teresiat skrev 2016-08-22 19:57:13 följande:

Sååå galet i så fall :D hur brukar spöksträck se ut? Kan de vara rosa?

Nej spökstreck är gråa i färgen :)
  • copycat

Tycker inte det ser ut som spök, ser utan att anstränga mig:)

Guffy78 skrev 2016-08-22 19:58:18 följande:

När jag frågade om babyplan tester så menade jag det här: är detta en spök? Gjorde tester innan som var helt blanka men fick stegring nu på äl test och konstig hugg i mage imorse så testade, testoman som jag av världsklass:))))

• copycat

Vilken tid på dagen tog du ÄL-testet?:)

Tiger grr skrev 2016-08-22 21:17:09 följande:

Jag tog såklart ett gravtest först och fick två streck på det. Ville bara dubbelkolla med ältestet också. :D :D

BIM-5 idag, ÄL+12. Hade säkert kunna påvisa ngt tidigare men trodde faktiskt inte att det skulle visa ngt denna månad. :D

• copycat

Rejäl tempdipp nu på morgonkvisten så känner mig plötsligt helt säker på att jag inte gravid. Känns så deppigt :(

• copycat

Insåg att jag ju tempade tidigare än vanligt, somnade om och tempade i vanlig tid och då vården hög igen. Nåja. Tror verkligen inte jag är gravid, detta är morgonens test. ÄL+12. Rätt kört va?

• copycat

Säger som i en spökstreckstråden:)

Ja jag tycker också det är nånting där. Men tycker det borde vara starkare på ÄL+12 om det är ett plus:/ skulle fått mens igår på ÄL+11 men inget ännu, en hel del vita flytningar dock. Funderar på om det kan vara mitt psyke som gör att mensen inte kommer? För att jag så gärna vill vara gravid? Haha många tankar....

Jämförde med hur det såg ut när jag plussade med dottern ÄL+14. Ingen tvekan där inte. Är visserligen två dagar tidigare nu, men ändå.....

FyrAAAA skrev 2016-08-23 09:09:07 följande:

Men är det inte ett svagt streck där? Tycker jag ser det?!

• copycat

Med dottern plussade jag ÄL+14. Svagt men fullt synligt, rosa och fint:) la upp en bild på det testet samt dagens för att jämföra, lite tidigare idag:)den gången hade jag inte testat tidigare. I juli plussade jag sjukt svagt ÄL+11 och fick gravid 1-2 ÄL+14 ("inte gravid" innan dess). Fick dock missfall i 5+5 och det här är första ägglossningen efter det! Har som sagt 11 dagar lutealfas och borde fått mens igår men har bara vita flytningar....hmm...

Tiger grr skrev 2016-08-23 12:22:45 följande:

Tror mig se ngt, fast grått. Tycker också det borde vara lite mer synligt om det är ÄL+12 tyvärr. :/

Hur pass tidigt efter ÄL brukar du plussa om/när du plussar?

• copycat

På vilken dag efter ÄL är du?

Ja morgonurin ska vara säkrast om man testar innan BIM:)

Lillstrumpa84 skrev 2016-08-23 14:59:29 följande:

Då är vi i samma sits. Ingen mens, bara vita flytningar om ens de. Mycket lite bara. Jag vet inte om jag ska våga testa. Måste jag föra de på morgonurin?

• copycat

Så deppigt! Tror att jag för första gången med billiga tester upplever spökstreck. Aldrig gjort det tidigare. Ser ju att det är nåt där men det är ju hela tiden galet svagt. Borde vara på ÄL+13 alternativt ÄL+12 (hade positivt ägglossningstest 2 dagar) och skulle fått min mens på ÄL+11, inget ännu. Suck! Då kan väl mensen bara komma så jag slipper leva på minihoppet som finns inom mig! Har alltidbara haft bra upplevelser av billiga tester. Borde kanske gå på Apoteket och köpa nåt annat för att få ett helt BLANKT test. Vad tror ni tjejer?

• copycat

Drog i bilden nu. Är ju ett satans sträck där. Fan vad irriterad jag bliiiir! :(

• copycat

Nu kom mensen, känns faktiskt skönt. Slippa fundera. Nya tag! Hoppar till september :)

Tiger grr skrev 2016-08-24 09:41:20 följande:

Ser ngt men det är fortfarande grått i mina ögon. Du kan inte köpa nån sticka som mäter från 10u/ml då?

• copycat

Jag fick tyvärr spökstreck på tre tester denna vända, från billiga tester. Har ALDRIG hänt med dom (inte heller efter utgången tid) så jag hann bli glad, men var bara svammel. Tror dock det är ovanligt och har som sagt aldrig upplevt det tidigare, testar bara med dom. Så jag hoppas att det inte är svammel på ditt:)

Rosenblad skrev 2016-08-25 19:38:48 följande:

Kollade nyss på mitt test från imorse. Från billiga tester. Kan se ett svagt streck men det är ju allt för lång tid att avläsa det nu MEN hur pass ofta händer det att man får det från just billiga tester? Läst att de är svårt att få spök streck från dem. Har liksom inte streck på de andra som är tagna några dagarna innan.

• copycat

Låter ju onekligen riktigt bra!:) hoppas så att det är er tur nu, nu har ni väntat nog <3

Rosenblad skrev 2016-08-26 16:46:32 följande:

Ja jag är rädd att detta också bara är spök :/ Tror nästan de.. Men hade BIM igår, snittet iaf. Varierat några dagar fram och tillbaka men senast imorgon ska jag ha fått mensen sen är BIM över. Men har inte en enda känsla i kroppen av att mens är på G. Inte ont i brösten som jag alltid har några dagar innan mens, ingen värk. Värken var i Måndags konstigt nog. Så får se var detta leder till :) Får ju lite förhoppningar nu när det endå har gått såhär långt och inte fått något symptom på mens men tror nog inte det tagit sig endå. Men återstår att se de kommande dagarna :)

• copycat

Förstår nervositeten, det ska vara er tur! Gud vad jag håller tummarna. När testade du senast?

Rosenblad skrev 2016-08-28 13:56:11 följande:

Alltså denna väntan.. Har fått lite ont i ryggen och svag molvärk. Men det avtar och kommer tillbaka. Inget blod än. Är livrädd :S Är så nervös så jag mår illa. Vill verkligen va gravid nu!!!! Jag vill och orkar inte vänta mer!! Är såå känslig idag och det vore ju förjävligt om jag skulle väntat så här lång tid och att mensen kommer. Bildar ju endå någon form av hopp när det är dag 31 och inga symptom tidigare på mens och inga bruna flytningar eller liknande. Inte ens ont i brösten. Känner att jag hade offrat ett finger för detta. Är jag desperat? Ja!!

• copycat
    Rosenblad skrev 2016-08-28 16:09:40 följande:
    Tack!! Testade imorse, det är någon form av svag skugga flera timmar senare men min man kan inte se det och litar inte på det alls. Har lite ont i ryggen och kommer lite molande då och då men det drar inte igång. Vakna imorse av det så tänkte att nu är det kört, men klockan är fyra nu och det har inte kommit blodblandad flytning som det brukar börja med. Trodde jag skulle ha ett svar innan helgen är över men är ju såklart jätte glad att mensen inte kommit,men är så orolig att det bara är något som hänt så den kommer senare istället. Kan ju inte lita på kroppen vad den får för sig att göra. Ska ta ett test lite senare tänkte jag bara för jag inte kan hålla mig!
    Förstår att det är svårt att hålla sig med testen, är likadan när jag väl närmar mig bim-perioder:P även fast jag verkligen BESTÄMT att "nä, nu testar jag inte förrän om två dagar igen) så står jag likförbannat där nästa morgon och testar igen:/. Haha.
    Hur har du det med flytningar just nu då? Och hur brukar du ha det? Det kanske också kan avslöja nåt tänker jag? Själv är jag alltid helt torr några dagar innan mens så därför misstänkte jag graviditet sist då jag istället fick mer och mer vita flytningar istället. Det var avvikande och visst var jag gravid. Hur är det för dig?
  • copycat
    Rosenblad skrev 2016-08-28 17:22:53 följande:
    Hahaha ja det där är så typiskt :) Min man hitta min test-gömma med testen från senaste dagarna och fick en chock och fatta inte varför jag använt så många. Men han är inte lika desperat som jag, han säger att han tänker på det men vill inte prata för mycket om det och hoppas för han vet hur ledsen jag blir när jag blir för "inne" i det. Så han tycker det är bättre att bara vänta och se. Det kan han ju glömma hehe. :)

Flytningarna är nog som vanligt innan mens, sparsamt men endå lite liknande äl flytning kan jag tycka. Men betydligt mindre då. Så ja, kanske är dem lite mer sega än klibbiga som de brukar va nu. Men inte något jag kan gå efter tror jag. Har nog inga symptom alls att gå efter :/ Känns som alla på FL plussar på ÄL +7 och blir illamående direkt! Vill också ha symptom och känna mig gravid, OM jag nu mot all förmodan är det. Men är du gravid nu?
    Haha hittade gömman..ooops:D

Okej men det är bara att vänta och se då. Följer med spänning:)

Nej tyvärr, fick MF i v. 5+5. Har en dotter född 14 och vi vill så gärna ge henne ett syskon. Detta var mitt första missfall och hoppas innerligt det sista. Hade såklart hoppats på att det skulle tagit sig direkt nu (haft en ägglossning sen missfallet i juli) men sitter med mensen i detta nu och längtar efter ÄL i september istället.
  • copycat
    Rosenblad skrev 2016-08-28 19:03:51 följande:
    Ja just nu finns det inte så mycket att göra, och jag fick nyss en flytning med svag färg i rosa/brunt. Så jag hoppas verkligen inte detta innebär mens ikväll eller imorgon utan bara att det växer något där inne. Hade jag fått den för någon dag sen hade jag trott att det var kört men har endå en liten förhoppning nu även om mitt hjärtat bultar hårt och känner att detta inte kommer sluta bra. Men jag kan inte påverka så jag hoppas jag somnar tidigt ikväll och det ska bli skönt att gå till jobbet imorgon och tänka på annat.

Beklagar ditt missfall :( Och jag hoppas det tar sig nu istället!! Absolut bästa tiden att bli gravid tycker jag :)
    Oh jag fattar att flytningen gör dig skakig. Hoppas det är snabbt övergående och att mensen håller sig borta. Vilken dag efter ÄL är du på nu? När tänker du testa nästa gång?

Tack<3
  • copycat
    Rosenblad skrev 2016-08-29 16:16:59 följande:

Och där kom mensen. Dag 32. Förra månaden 26. Alltså vad är det för fel på min kropp? Jag hatar den över allt annat. Hur jävla svårt ska det va att bara behålla ägget?! Nä det ska va ett jävla blodbad varenda jävla månad. Jag orkade inte mer förra månaden, då kände jag att nä jag ger upp. Och sen kom inte mensen och då kände jag att nu kanske det händer! Ja det kunde jag ju glömma. Så nu ger jag upp. Egenremissen skickades för över 1 mån sen, och nu väntar vi istället på att kolla upp oss. Känner på mig att något inte stämmer. Blir försök 12 nästa gång. Ett års försök. För vad? Jag har blivit en sjukt bitter människa, är aldrig glad längre, bråkar extremt mycket med min man pga detta och vi orkar inte ha schemalagt sex längre. Han får prestationsångest och det går max att ha sex 2 gånger runt äl. Jag tror inte det kommer räcka. Har blivit en sånn lätt irriterad person som har en spärr så jag har slutat skratta och tänker att vad ska jag va glad för? Är ju barnlös. Det enda jag vill är att bli gravid. Skiter i allt annat just nu. Åt helvete med jobbet det kan man alltid fixa men att bli gravid, det går inte!!! Ett jävla helvetes år och alla runtomkring blir gravida som inte ens hade tankarna på det när vi börja försöka. Och endå står jag här med en jävla mens månad in och månad ut. Jag hoppar inte över till någon tråd. Jag orkar inte läsa om alla som klagar över att de försökt tre månader men inte blivit gravida eller de som blir det på första försöket. Jag orkar inte ens med mitt liv nu. Detta förstör seriöst mitt liv.

Men helvetes satans skit. Tänker inte komma med peppande ord då jag förstår att det är ett mörker. Är så ledsen för din skull. Förstår hur tärande och bittert det är med alla runt omkring, att dra på ett fake-smile och tycka "ååh grattis..." medan man går sönder inombords. Hoppas verkligen verkligen ni får hjälp. Nu. Tänker på dig. Störst kram.
  • copycat

<3

Förstår att du pausat från FL, är välbehövligt ibland när plötsligt hela livet kretsar kring att tänka gravidtankar och på det ha en telefon ständigt klistrad i handen för att fortsätta analysera här. FL är dubbelt, fantastiskt när man verkligen behöver råd och aaalldeles för mycket är man behöver SKINGRA tankarna :/

Vet ju att det är omöjligt att inte känna efter, inför varje ÄL brukar jag tänka att "den hääär gången skiter jag i allt, ska inte testa förens mensen är 100 år sen, ska inte vara på FL och ska inte leta symptom" men nog fan tar det samma kväll/dagen efter ÄL så börjar man tänka "händer det nåt nu kanske?". Inte så lätt att låta bli när man verkligen vill. Tycker det är bra att du känner efter hur du mår bäst, skit i FL när du mår dåligt av det och häng här när det känns kul och spännande. Hela prylen blir ju också så mycket mer stressande när det känns som att alla ligger hejvilt medan en själv är glad om man får till det en gång runt ÄL. Sex en gång kan ju absolut räcka om man ligger rätt vilket ni verkar gjort! Annars hoppas jag kallelsen kommer inom kort. Ni har väntat färdigt nu.

Jag är på ÄL+8 nu så vi får väl se...dagarna sniglar sig fram som vanligt:/

Kram!

Rosenblad skrev 2016-09-16 15:50:06 följande:

Måste säga tack för alla svar jag fått tidigare av dig. Har varit välbehövt. Jag har inte varit på FL sen jag skrev mitt bittra inlägg och kommer nu hänga här och läsa lite igen men inte på BIM trådarna. Kanske lägger till mig i listan men vill inte läsa i dem. För stressande. Hade äl i förrgår och tankarna på en graviditet har börjat igen. Blödde igår vilket jag aldrig gjort efter äl tidigare, och nid är ju för tidigt. Men antar att allt annerlunda och nytt är bra. Har haft sex en gång under äl men vet att det var ungefär då ägget släppte då jag följde det med tester och värken jag hade och sen negativt test. Kanske inte så stora chanser men en liten chans kanske.. Hur går det för dig? Att gå sönder inombords stämmer väldigt bra. Tror innerst inne att vi behöver hjälp så väntar bara på en kallelse nu, fått brev om att det kommer komma men inte när. Men skönt att veta att vi kommer få en tid även om man velat kolla allting direkt. Kram

Svar på tråden Bim aug 2016