Gör jag min son osjälvständig?
Klart att barnet inte ska ligga och skrika!!!!
Vi tog våra barn i famnen när de visade att de behövde det och även annars för att det var mysigt. Däremot lät vi dem ligga själva i babygym när de var nöjda, även leka själva när de var större. Våra barn har alltid varit duktiga på att leka själva och behöver inte oss som underhållare hela tiden. Har många vänner vars barn aldrig leker själva, ritar inte ens själva. Dessa föräldrar underhöll sina bebisar mycket ( känner familjerna väl, våra syskon tex).
Min ena syster hade problem med att bli gravid och när de fick sin dotter släppte hon henne knappt en minut. Min systerdotter sov hos sina föräldrar tills hon var drygt 14 och har alltid varit väldigt osjälvständig. Det tror jag beror på hur min syster varit som mamma. Syrran tar illa upp om döttrarna anförtror sig till mig tex, våra barn är yngre så vi visste att vi inte ville göra som syster och svåger iaf!
TS: låt ingen annan tala om för er hur ni vill göra med er son, det bestämmer ni och gör det som känns bäst för er oavsett vad andra säger!!!!