SandraBean91 skrev 2016-07-01 17:06:02 följande:
Tack för många bra svar!
Spännande att höra hur andra har det, detta är första barnet för både mig och min ,man och vi är "först ut" av våra kompisar.
Hehe jag kan inget annat än att hålla med dig, får jag fråga hur övergången från eran säng till egen såg ut? kom den på barnets initiativ eller eran?Oj okej förhoppningsvis har vi inte sonen i sängen tills han är 14 :S...Om du tänker på din systerdotter eller dina vänner vars barn inte verkar lika självständiga, hur kommer det sig att det blev så, hur kunde dom gjort annorlunda?Vi har inte heller en vagn! Vi pratade inte ens om det, utan vi såg en pappa gå runt med en liten knodd i sjal och vi sa att "japp, så ska vi ha det!". Detta har konstigt nog retat gallfebern på vår omgivning som nästan hånskrattat och frågat hur vi ska orka bära vårt barn. Borde ju vara upp till var och en tycker jag...
Så himla kul nu när han är vaken på morgon promenaderna, sticker upp huvudet och tittar på allt vi går förbi, han fullkomligt älskar när det regnar! Tror det är smattrandet på paraplyet :D Får jag fråga hur det blir när dom blir äldre? Har lite orostankar om att knövla ner en ilsken ett eller två åring i sjalen när hunden står i hallen med benen i kors...Måste bara säga att jag och min man skrattade högt åt detta igår, vi ska säga detta nästa gång det kan jag garantera dig! Du är säkert en sån där skön person :P
Vi köpte egen säng till dem när de var runt 3-4 år gamla som vi ställde i vårt rum och bäddade med nya lakan med motiv de gillade, det dröjde ett tag innan de sov i den hela nätter, men ingen av oss hade bråttom heller :P Runt 5 års åldern har de flyttat ut ur vårt rum och bara under en kort övergångsperiod kom de in ibland på natten.
Nu har de tre äldre barnen sovit tryggt själva väldigt länge, men mina döttrar på 12 och 9 år får ibland för sig att sova med mig och lillebror ändå (inte båda samtidigt, blir för trångt) bara för att det är mysigt
Min yngsta fullkomligt hatade vagnen och vägrade åka i den, så det var bara sjal som gällde. Bar honom härom dagen i sjal på ryggen när vi promenerade till stan, tycker det är lättare att knyta med ett barn som är gammalt nog att samarbeta under knytningen