Pastasallader till stranden. =)
Jag skulle vilja ha recept på pastasallader som jag kan ta med till stranden! Många recept! =)
Jag skulle vilja ha recept på pastasallader som jag kan ta med till stranden! Många recept! =)
sök på pastasallad, alla recept, kanon!
pasta, sallad, tomat, gurka, purjo, majs, tonfisk så super gott
pasta, sallad, tomat, gurka, annanas, skinka är bara så frächt i värmen
Spiralmakaroner
Bacon
Purjo
Honungsmelon
Ost
Cherry tomater
Gurka
- - -
Dressing
Pasta, tomat, gurka, paprika och fetaost. *mums*
Sallad ska det ju vara i oxå..'glömde*
Pasta, salami, cocktailtomater / soltorkade tomater, sallad, lök, kronärtskocka (konserv), fetaost och en dressing på vinäger och olja. När jag inte har kronärtskocka brukar jag byta mot något annat t ex majs eller oliver.
Gud så mycket gott! =)
Nu blir det ju svårt att välja. =)
Pasta, kyckling, majs, rå lök, frysta amerikansk grönsaksblandning(håller salladen kall länge) ev lite knaperstekt bacon...mmmm
SÅ gott så gott...
Dressing på olja, vinäger, italiensk sallads krydda...
Idag blir det tonfisksallad. =)
pasta som man blandar med pesto, sen kan man variera med diverse grönsaker och gottiga tillbehör!
Hur smaskens som helst!
Jag brukar "marinera" bitar av kycklingfilé i salt och socker under några timmar. Sen steker jag på dom och låter svalna lite. Sen är det bara att blanda med valfria grönsaker tex sallad, gurka, tomat, rödlök, advokado, majs.
Det är dessutom gott med krutonger till, men dom bör man förvara på sidan om tills det är dags att äta. Jag gör mina egna genom att ta formfranska och skära i tärningar. Sen steker jag dom i vanlig stekpanna i smör/margarin tills dom är krispiga. Kryddar gör jag med italiensk salladskrydda.
Gotti gott gott!!
Pasta, oliver, strimlade soltorkade tomater, vårlök. Marinera i en dressing gjort på knorrs franska dressingsmix (gör lite extra stark och tillsätt vitlök och vinäger) minst några timmar. Blanda i färska körsbärstomater, ruccolasallad och kanske lite minimajs. Servera vegetarisk eller tillsätt strimlad kycklingfilé. Tzatziki eller annan god kall sås till. MUMS!
mackisar, körsbärstomater, syrlig korv (t.ex. munkakorv om någon känner till? alltså sån man har som en ring) som skärs i stavar, ost i tärningar, gurka, rå röd lök, blekselleri, avokado och majs. sen gör du en dippsås helt enkelt, nån du gillar, dill kanske med gräddfil. ta med separat och blanda vid lunchdax. perfekt för skolutflykten om inte annat.