• LisenB

Fler som hatar att vara gravida?

Imorgon är det tillbaka till jobbet efter 4 veckors semester.. Jag fasar för det! Att igen - och säkert ännu mer än innan - behöva ta emot kommentarer och prata om denna graviditet!! Jag vill inte och jag orkar inte. "Svara artigt och kort" är det enda jag har och komma med, helst skulle jag bara vilja sitta instängd på mitt kontor och jobba. Men kan inte det i mitt jobb tyvärr.

• LisenB
    Anonym (Kåt, glad och tacksam..) skrev 2016-08-15 10:41:07 följande:
    Värst enligt mig är nog alla kommentarer om hur stor magen har blivit. Som om att jag hade missat det... När "är du säker på att det inte är tvillingar" kommer ihop med ett fyndigt leende så är jag redo att sätta mig på vederbörande och glömma bort att jag har någon under min gigantiska bak... Demon
    Eller - "Va stor du har blivit!" VAD svarar man på det?!!
  • LisenB
    Anonym (Jag med) skrev 2016-08-22 14:23:37 följande:
    Usch, jag jobbar första dagen idag efter 5 veckors semester. Gick bra på förmiddagen men nu är det bara för mycket... För mycket kommentarer och ingående frågor om mitt privatliv, min kropp och min partner, jag är ganska privat av mig och vill inte prata om allt med kreti o pleti. Jag orkar inte! :(
    Precis min känsla!!
    Har jobbat en vecka nu så jag har väl kommit förbi det värsta. Kanske blir det värre när det börjar närma sig sen.
    Jag har också tänkt att det är ju deras verklighet. Snart kommer en vikarie som de ska arbeta med i 10 månader...
  • LisenB

Idag var jag på första chefsträffen för hösten på förvaltningen (vård och omsorg) och folk som jag knappt pratat med skulle med bestämdhet veta om jag visste kön och kommentera att "här växer det".. (svar: "ja det ska ju göra det tydligen..")

och det värsta av allt - Min chef ska att jag "tjockat till mig". VARFÖR ska man behöva ta allt detta. Jag blir faktiskt ledsen. Fråga hur jag mår är väl tröttsamt men det är ju också snällt. Men att kommentera mitt utseende och använda ordet stor eller tjock är inte ok tycker jag!

Svar på tråden Fler som hatar att vara gravida?