Fler som hatar att vara gravida?
Å vilken bra tråd.. Jag trodde att det skulle bli hemskt så jag har verkligen skjutit på att skaffa barn, nu är jag halvvägs igenom men jag känner inte igen mig själv. Så trött och orkeslös, orkar inte göra något av det jag tycker är roligt.
Första 18 veckorna spydde jag, och kunde inte äta särskilt nyttigt, orkade inte träna eller ens gå långpromenader. Några veckor när jag känt mig piggare men nu kommer den jävla foglossningen som sätter stopp för träning och ens promenader. Om jag har gått en promenad måste jag ligga med benen högt resten av kvällen och det är en plåga att ens gå upp och dricka vatten eller gå på toa. Känner mig som en stor fet orkeslös orörlig säl. Och då har jag den värsta tiden kvar, när man blir stor på riktigt.
Är orolig över hur min kropp kommer se ut efter den här pärsen. Jag var vältränad med magrutor och deffade muskler nu är jag som en degklump. Vad kommer hända med min mage?
Vad kommer hända med min personlighet, kommer jag ens orka komma igång igen?
Är orolig att min sambo ska tröttna på mig nu när jag är så tråkig och inte orkar något.