Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

Min man gömde testamentet

Anonym (Besviken) skrev 2016-07-04 14:02:54 följande:

Det är olagligt att undanhålla ett testamente...oftast är det dagsböter som straff. Jag vet inte om det klassas som ett grovt brott, men definitivt oetiskt. Framför allt som att i mitt fall, där det handlar om stora pengar.
    I mitt fall hittar jag ett undangömt testamente. Min man har hela tiden vetat att jag har letat efter det. Han har hållit käften och det är illa.
    Vad det gäller det juridiska så har jag bokat in en tid med jurist nu. Därefter går jag vidare.
    Jag kommer att gå in i tråden och berätta vartefter.
    Jag är tacksam för alla era inlägg och har fått en del tips och idéer . Vill gärna ha en trevlig ton på resonemanget vilket de flesta här har...

har läst hela tråden men itne skrivit något. Vill gärna få uppdateringar av dig om hur det går framöver!
  • Gladhannapanna
    Anonym (Besviken) skrev 2016-07-09 22:10:59 följande:

Hej Margit!
    Har bokat tid och ska träffa advokat, men först nästa vecka . Semestertider...
    Hade ju hoppats tidigare, menmen

Har du träffat juristen än?
  • Gladhannapanna

Åh tack så mycket för uppdateringen TS! Har undrat hur det har gått för dig och vill gärna veta vad som händer när du släpper bomben! Skulle någonting allvarligt hända kanske du kan använda dig av tråden som bevis på att du varit rädd och förberett dig för att det ska bli så bra som möjligt!

Svar på tråden Min man gömde testamentet