Inlägg från: Anonym (Besviken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Besviken)

Min man gömde testamentet

Nej inget troll.
    Har haft funderingar ( se tidigare i tråden) varför han behållit det. Hade det vart jag så hade jag bränt upp det. Han kanske ska ha det i utpressningssyfte? Fan vet hur han tänker.
    Ska göra ett tillägg och eget testamente. Hängsle o livrem

• Anonym (Besviken)

Våra två barn ärver mig

• Anonym (Besviken)

Bra att veta, ska kolla upp det.
    Enligt bankmannen var det inte så, men det gäller att täppa igen alla kryphål. Kan inte vara nog försiktig

• Anonym (Besviken)

Det äldsta barnet är vuxet, det andra inom ett par år. Om jag har fattat det rätt kan det bli så att min man kan stå som förvaltare av det yngsta barnets lott tills denne är myndig , om jag avlider vill säga.
    Vid en skilsmässa ser det annorlunda ut. Då är ju det enskilda mitt och sedan ärver barnen .
    Har bokat möte med jurist för säkerhets skull.
    Tack alla för era svar

• Anonym (Besviken)

Hej alla och tack för bra svar

Jag har kollat runt nu och läst i på lite. Det jag kommer fram till är följande;
    - om jag skiljer mig får jag med mig min enskilda egendom bortsett från vinster jag gjort på aktierna. De ska delas hälften med min make
    - den enskilda egendomen ärvs då direkt från mig till barnen , inga problem.
    - men om jag avlider under äktenskapets gång ser det ut som att mannen förfogar över denna enskilda egendom+ lösöre som också är enskilt, till han dör. Han har då INTE rätten att blåsa dessa pengar utan förvalta.
    - jag ska göra ett extra tillägg eller eget testamente, där detta tydligt ska framgå. Dvs så länge jag är i äktenskap och lever har jag rätten att skriva eget testamente. Dock är jag osäker på om jag får skriva annan förvaltare. Ska kolla det iaf
    - det bästa och det som jag naturligtvis måste göra är att skilja mig. Då kommer mannen inte åt något annat av detta än del av vinster.
    Detta är hemskt på alla plan

• Anonym (Besviken)

Gällande makens egna arv.
    relationen är inte bra till föräldrarna dock enligt mig väldigt lite beroende på min man. Kort sagt har han varit deras lakej, tröttnade o satte ner foten . Då började helvetet. Hans mor har uppenbara drag av vad? Narcissism eller liknande ? Empatiskt stympad iaf

• Anonym (Besviken)

Till dig som undrade om jag misstänker att min man har samma personlighetsstörning som sin mor; svar ja. Åtminstone tydliga tendenser till det. De har alltid funnits där men blivit mycket mycket tydligare nu de senaste åren.
    Han beter sig omoraliskt på sin arbetsplats , han är närig och småful. Menar att han har rätten att göra detta osv. Har en egen hemmasnickrad moral som passar honom.

Naturligtvis kan han bara säga att han inte visste något om jag skulle hitta det. Lätt att förklara bort. Tyvärr har jag känt på mig och ibland kunnat bevisa att han har varit oärlig vad det gäller ekonomi tidigare, egoistisk och tänker på sig själv först. Ljuger om hur mycket han tjänar ibland och stoppar undan till sig själv. Sparar i aktier och utesluter mig ur dina egna grejer...

Regelbundet säger han; " bara så du vet , jag har rätt till hälften av vad du äger", ibland med en min som är lite äcklig.
    Det som har drivit mig är att jag kände min pappa. Han skulle aldrig ha sagt att det var enskild egendom om det inte var det. Det har gjort mig gråhårig detta sökande.

• Anonym (Besviken)

Jajamen visst fan är han ett rövhål. Helt klart

Saker är sällan svarta o vita o visst har han goda sidor också. Drickandet har tilltagit de sista åren och det bidrar säkert också...

Det enda som återstår är skilsmässa

• Anonym (Besviken)

Men jag måste gå försiktigt fram och kolla allting väldigt noga först. Fick rådet; spela dum och det tänker jag göra

• Anonym (Besviken)

Jag gillar inte att bli lurad, varken på det ena eller andra sättet. Detta var över toppen och den gnuggar inte min generösa muskel om man säger så...
    Ska en människa som undanhåller dig ditt
    Fadersarv ha nåt? Minsta möjliga säger jag

Svar på tråden Min man gömde testamentet