Inlägg från: Anonym (Besviken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Besviken)

Min man gömde testamentet

Från min sida har det handlat om känslor från början... Dock har jag de senaste åren sett sidor hos honom som är mindre trevliga. Detta trodde jag väl ändå aldrig. Förstår nu att det handlar om pengar från hans sida, uppenbart

• Anonym (Besviken)

Ska ringa jurist på måndag och få förklarat alla begrepp

• Anonym (Besviken)

Hej!
    Jag tror det har blivit rörigt här nu... Vi har två gemensamma barn ( varav ett vuxet) och inga särkullebarn

• Anonym (Besviken)

Ja fy fan;(

Det här är sådant man läser om ...
    Jag tror att jag befinner mig i chock faktiskt och går på autopilot

Det här med makens föräldrar och deras briljanta idé att utesluta honom KAN ha triggat detta, precis som skrevs ovan; nu får han inga pengar alls. Tänker antagligen så här att om jag undanhåller testamentet så finns det inget jag kan göra. Inget som bevisar.

Hur närig och ful får en människa vara? Jag har tillbringat sedan tonåren och hela mitt vuxna liv men honom
    Mina föräldrar har alltid ställt upp på honom och oss här. Hjälp till med barnen och praktiskt och ekonomiskt och varit snälla. Så gör han så här?
    Man pratar om psykopater ?

• Anonym (Besviken)

Tack ska ni ha!

Jag behöver allt stöd och feedback som är möjligt. Imorgon ska jag ringa till mina föräldrars jurist. Samma som ordnade med bouppteckningen . Vet inte han får han leda mig vidare.
    Kanske är det lätt att tänka att detta är ett misstag . Jag önskar att det vore så... Och hade han inte varit lurig i största allmänhet så kanske?
    På arbetsplatsen har han " kompenserat sig själv" när arbetsgivaren har dragit in på förmåner för personalen. Han tycker att ARB giv får skylla sig själv liksom. Vid tillfälle har han lånat saker från jobbet som jag har tvingat honom att lämna tillbaka osv..

Han kanske tycker att jag får skylla mig själv också?? Men nu är jag inte bara ledsen utan också heligt ilsk, så nu jävlar för här går min gräns med råge

• Anonym (Besviken)

Visst kändes det skönt att sätta honom lite på pottan? Gött!!
    Lite som min gubbe...förutom att han aktar sig väldigt noga på jobbet med det som syns offentligt
    Karma is the bitch liksom. För eller senare slår det tillbaka. Hela min mans familj, kanske bortsett från yngste brodern, har dessa tendenser. Den yngste är tvärtom hunsad o viljelös. Konflikträdda är de allihop och det är alltid "nån annans fel"..

• Anonym (Besviken)

Ja du...
    Vanligtvis har jag rätt lätt att genomskåda folk , och kanske har jag sett igenom honom också egentligen? Problemet är att "dåliga"människor har goda sidor också. I det här fallet har jag försökt att tänka så, sedan har vi ett liv i övrigt också. Ibland har jag bollat m tanken om han har någon personlighetsstörning . Naturligtvis baserat på mer än det som presenterats här, oviktigt i detta sammanhang om man säger.
    Trodde väl bara inte att hans bedrägliga sidor skulle drabba mig så här, så jäkla hjärtlöst. Man kan säga att han lurar sina barn också.

• Anonym (Besviken)

Min man har heller aldrig någonsin fel. Du vet; jag har slarvat bort testamentet!! Yeah sure. Han gör aldrig fel heller och vet alltid bäst

• Anonym (Besviken)

Nej naturligtvis ska man inte använda det ordet till höger o vänster. Men någon form av empatibrist har han ju. Självisk är han utan tvekan.

• Anonym (Besviken)

Självgoda människor underskattar ofta sina medmänniskor

Svar på tråden Min man gömde testamentet