Inlägg från: Anonym (Besviken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Besviken)

Min man gömde testamentet

Hej AM!
    Vad det gäller inspelningarna så är jag helt medveten om att det är olagligt . De gäller ens inte i ett juridiskt sammanhang. Tanken har väl först och främst varit att kunna påvisa och påminna om vad det är han själv säger, nykter som berusad...
    Det är nämligen genomgående med honom att han förnekar i stort sätt allt han har sagt. I vissa fall trots att tredje part hör på. Nekar han inte, så pekar han på ett bristande minne. "Kommer inte ihåg.. har jag sagt det?" Ja du fattar va?
    I första hand när han är påverkad och då kränker han även våra barn. Kallar dem inkompetenta, korkade jävla idioter och sitter och antyder att de har olika diagnoser tex ADHD . Det är inget att skämmas för isf men att använda det dom ett skällsord är långt ifrån ok. En inspelning som jag lyckades fixa innehåller en diskussion emellan honom och vår son som har dyslexi. Han säger bla ; Är han dum i hövvet eller? Fattar han ingenting ? Ska en människa som säger liknande saker ha vårdnad om ett barn? Det är psykisk misshandel. Gissa vad han sa när jag konfronterade honom dagen efter och undrade hur han med att säga nåt sånt? " det har jag aldrig sagt" och så håller det på.
    Därför har jag försökt att spela in honom om inte annat för att få tyst på honom om han skulle försöka slingra sig. Hans mor är exakt lika dan. Förnekar fram till att du kan bevisa något , kan du inte det så erkänner hon aldrig

Han mår nog inget vidare , nej. Narcissister blir ofta bittra på livet i medelåldern.

• Anonym (Besviken)

Gällande mitt silver...
    Det är min dopgåva från min gudmor. Alltså inget han har att göra med alls. Problemet är att det inte finns något som styrker detta. Blir genast värre...
    Han har eget silver och en finare servis . Det står heller inte upptaget någonstans men det rör jag givetvis inte.
    Däremot skulle jag lätt kunna tänka mig att han skulle jävlas in i det sista och kan jag inte bevisa något så sitter jag på pottan ...
    Det jag har tagit undan är cirka hälften av en flyttkartong och endast saker som jag en gång burit in i boet, inget vi gemensamt köpt.

• Anonym (Besviken)

Ja, Siv, men jag tror att bägge parter måste vara informerade om att inspelning pågår faktiskt.. inte helt säker dock.
    Men men detta är ändå inte tänkt till att använda i en eventuell rättegång eller liknande, utan för att få honom att backa ..
    Låt säga under ett samtal hos familjerätten om han nekar.
    På en arbetsplats beställde en av våra chefer inspelningsutrustning från Danmark. Inte tillåtet i Sverige men bara för att påvisa för den gripne att detta "är ju du, eller hur? " svårt att bestrida. Gick inte att använda i annat sammanhang men tillräckligt för att personen skulle erkänna. Det räckte ,för han sa upp sig själv

• Anonym (Besviken)

Tack för info Elvie. Det var bra att veta för det är en djungel det här. Det gäller att vara försiktig så det inte slår tillbaka på en själv.

• Anonym (Besviken)

Tack ska du ha Pyssel!

Jag vill poängtera att jag inte är en intrigant häxa som vill sätta dit min gubbe till varje pris. Men om man har sett och hört det jag har sett så blir man fundersam. Sonen gråter de få gånger han tex gör läxor med honom. Mannen är intolerant och orkar inte sitta med sonen som behöver en del stöd IOM sin dyslexi. Det tar lite längre tid för honom helt enkelt o när han inte fattar direkt blir min man otrevlig och kränker
    Min man har inga vänner eller umgås med någon som kan styrka mina iakttagelser. De gånger vi har talat om saken och sonen varit med hävdar mannen att sonen blivit indoktrinerad av mig och att han aldrig har sagt detta!
    Alltså, återvändsgränd ...
    Alltså, inspelning gäller

Sedan kan han vara ful i munnen hemma mot oss i andra sammanhang också. Går heller inte att påvisa

• Anonym (Besviken)

Det värmer att många engagerar sig så, ska ni veta!
    Det har varit ett lyckokast att starta denna tråden för jag har fått väldigt många bra tips och råd och fin input..
    Självklart uppdaterar jag

• Anonym (Besviken)

Tack Anonym (...)

Stundvis vacklar även jag, men då handlar det mest om materiell standard. Det har jag insett så jag slår bort den sortens tankar och kör på. Men alldeles lätt är det inte och inte det jag hoppades...
    Får försöka tänka att det till och med kan bli bättre

• Anonym (Besviken)

Hej TS här!

Lite uppdatering...
    Går nu i terapi för att stärka mig inför vad som komma ska. Har även varit på några möten på AA för medberoende. Detta börjar ge resultat

Tack till er som fortfarande följer, det värmer

• Anonym (Besviken)

Hej igen, TS här!
    Tack för att ni frågar, jodå julen är förbi nu och den söp han sig igenom. Han har aldrig druckit på julafton förr så det var ju nåt nytt ....
    Pojkarna och jag umgicks större delen av dagen och hade riktigt trevligt. Trots allt. På annandagen då mannen jobbade hade vi lite släkt från min sida här. Han vill ju aldrig träffa släkt så det passade utmärkt och det var också roligt
    Har varit i fjällen några dagar. En resa som varit inbokad länge. Detta för den yngste sonens skull och mannen surade i tre dagar. Det funkade väl...
    Nästa vecka stundar möte med min samtalsterapeut igen och det känns bra. Om fjorton dagar är möten med bankman och advokat inbokade. Jag tänkte träffa advokat själv innan bomben briserar så att säga. Allt för att veta exakt vad det är som gäller.

Återkommer så fort något nytt händer.
    Det värmer att så många frågar efter, god fortsättning på er

• Anonym (Besviken)

Hej Sara v f

Gött att höra! Då har det inte varit i onödan som jag spelat in.
    Min terapeut tycker som du och några andra att han har förverkat sin rätt som förälder...
    Kan man säga; just nu händer detta i vårt hus...sonen ligger på köksgolvet och gosar med hundarna och har ett break från läxläsningen
    . Mannen som är inne på sin 7:e starköl kommer in o säger- ska jag pissa på dig eller? Mysig farsa det där. Snart är vi härifrån tack o lov

• Anonym (Besviken)

Hej Lena!

Jag har den planen att droppa bomben i samband med ett skollov. Då sticker vi till en släkting några mil från stan.
    Sedan vet man ju aldrig. Det kan uppstå en situation och plötsligt så flyger det bara ur en. Fast samtidigt, han kan också flytta ut! Men frågan är vart han skulle ta vägen? Han umgås inte med varken föräldrar bror eller övriga människor.
    Får försöka behärska mig och planera stöten så att säga

• Anonym (Besviken)

Jag skyndar långsamt av följande skäl:
    - väntar på att träffa advokat ( nästa vecka)
    - möte med familjerätten själv för att kolla hur allt ligger till vad det gäller hans drickande , kan ju verka obvious att barnen ska bo hos mig, men saker är aldrig säkra. Vill veta vad som gäller exakt
    - yngste sonen har dyslexi och har väldigt bra mentorer. Ska vi bryta så gör vi det i en terminskarv.
    -framtida boende blir i en annan stad och det är lika bra att flytta dit direkt.
    - dessvärre maler kvarnarna långsamt men hellre det än att skynda på och missa viktiga saker

Har som målsättning att var ute våren sommaren

Jag ser fram emot den dagen, det är en sak som är säker

• Anonym (Besviken)

Ja precis det är så jag tänker. Han är om sig och kring sig och jäkligt manipulativ. Därför är det av största vikt att jag har koll på allt...
    Men...
    Lite goda nyheter har jag allt att leverera idag!
    Mina släktingar vars hus jag får lov att köpa blir ledigt för inflyttning i slutet utav sommaren. De har skrivit på kontrakt idag för nybyggd bostadsrätt i samma stad. Vi kan alltså flytta in under slutat av sommaren och har alltså gett en tidsplan. Ni anar inte hur glad jag är.
    Mötet med familjerätten blir intressant. IOM att den yngste är femton år i år kan jag inte tänka mig annat än att han bestämmer till större delen själv vart han vill bo. Dessutom passar det perfekt att det är till terminstart.
    Återkommer efter alla möten med mer information

• Anonym (Besviken)

Hej Lena!

Ja just det. Det handlar om hur mycket sonen kan bestämma och det är för hans skull jag ska träffa familjerätten. Den store killen är över 20 och alltså vuxen så det handlar om den yngste.
    Jag tror att om familjerätten bara känner doften av det är alkohol i bilden så kommer de att ställa krav på fadern vid en separation.
    Viktigt att veta då vi flyttar till en annan stad. Det är ju något han kan sätta sig emot om han vill jävlas.
    Jag är inte ute efter att ta sonen ifrån honom. Dock tror jag att det bästa är att de ses då och då och inte i vardagens stress. Det är där deras konflikter finns.
    Det handlar om ca ett halvår nu så därför ser jag ingen mening med att flytta till lägenhet utan direkt till den andra staden
    Jag arbetar halvtid och då vi är gifta kan jag inte betala på bägge ställena. har inte råd att betala på bägge ställena , lägenhet blir aktuellt endast om han trilskas. Han har heller inte råd att köpa loss mig

• Anonym (Besviken)

Hej alla!
    Har inte varit inne här på ett tag. Känns fint att så många undrar.
    Liten uppdatering då:
    -har talat med banken och fått veta att jag kan köpa ut honom ur huset om jag skulle ändra mig vad det gäller flytten.
    -jag har också fått siffror på hur hög kreditvärdighet jag har, halvtid +inkomst av kapital, så det löser sig också
    -däremot får han inget lånelöfte på huset. Har i smyg lämnat hans siffror på årsinkomst till min bankman och denna har gjort en kalkyl som bekräftar att han inte kan ta över huset
    - för tre veckor sedan fick mannen veta att han har diabetes typ-2. Det var jag som fick iväg honom till läkare, då han hade varje tecken på listan. Detta har gjort att han hållit upp från alkohol en tid. Det förändrar inte mitt mål att lämna. Det kanske låter hårt men hans beteende har inte med hans sjukdom att göra.

Däremot har det hänt vissa andra saker.
    Min bankman arbetar ju för min räkning. Dels är hon anlitad av mig och dels känner hon till situationen. Då vi var på banken för att se över lånen ordnade hon så vi fick övertalat honom att ta korttidslån så det blir billigare för mig att lösa dem om jag eventuellt vill köpa loss honom.
    Detta i samband med en annan ekonomisk händelse där det framgick att jag varit i kontakt med banken utan hans vetskap, ledde till att han för två veckor sedan började undra...
    - ska du skilja dig ?menade han. Jag som måste hålla masken ett litet tag till undviker frågan, men troligen såddes ett frö i hans huvud då.
    I förra veckan fick jag dessvärre en påminnelseräkning. De brukar ha kortare inbetalningstid och gick därför till mannen som skulle betala in några andra räkningar samma dag och ber honom att betala in den snabbt. Jag ser att han tar räkningen med sig när han åker till jobbet
    Nästa dag städar jag i köket och finner räkningen undanstoppad och obetald under en massa bråte. Vi signerar alltid alla räkningar för minnets skull, detta var inte gjort och jag blev nojig och ringde till honom o frågade om den var inbetald. Han hävdar då att han inte har en aning om vad jag menade, trots att jag senare såg att alla andra räkningar var betalda.
    Jag tror detta skulle fungera som ett sätt att sätta dit mig om ni fattar. Får jag en betalningsanmärkning försvårar det för mig. Det vet han. Detta var en bokräkning och efter att jag betalt in räkningen själv ringde jag runt och sade upp medlemskapet i bokklubben plus två tidningsprenumerationer. På det viset kan det inte hända igen. Allt annat som jag tecknar är gemensamma angelägenheter såsom energiräkning osv. Det tror jag inte att han skulle chansa på

Som jag skrev innan har han hållit upp med spriten och det har varit lite lugnare under en period , men i lördags tyckte han väl att det var dags att ändra på det. Han drack 8 starköl o blev berusad trots att han ännu inte fått ner sitt socker som ligger runt 16 i snitt. Låg på 27 när han kom till läkare. Han äter både tabletter o tar insulinsprutor 2 ggr/dag. Igår var han helt rabiat och hotade oss o höll på igen. Konstaterar att hans beteende har varit kopplat till spriten hela tiden
    Nu är det bara tre månader kvar till jag kan släppa bomben. Ni anar inte vad jag längtar tills dess

• Anonym (Besviken)

Hej igen...

Jag vet inte om det var det här med räkningen som jag kom på att han inte hade betalat, eller vad? Att hans planer sket sig liksom...
    Igår gick jag in på internetbanken och kikade lite. Jag ser då att han inte hade överfört pengar till lånet som han gör månadsvis eller regelbundet iaf. Pengarna dras från mitt konto då vi har lånet i min bank. Jag ringer och kollar av med honom ifall något misstag hade begåtts. Får då som svar att han inte sätter in nåt längre eftersom jag har "tagit hand" om min digipass . Det gjorde jag nämligen för ett par månader sedan, då jag insåg att han hade den i sin portfölj och sprang till arbetet med den. Varför? Vi kan ju sköta det hemifrån, menade jag. Jag har därefter förvarat den på ett säkert ställe. Han sätter över för två eller tre månader vissa ggr och därför uppstod problemet först nu.

Det slutade med en häftig diskussion där han hela tiden menar att "bara han får digipassen så sätter han över ". Oerhört barnsligt och en klockren härskarteknik. Jag tyckte ju att det räckte med att han satte in pengarna på kontot för det numret har han. Kan ni gissa vad han säger då?
    -jag vill kolla så att inte du använder pengarna till annat. Du kanske blåser mig!"
    Snacka om projicering. Det är tur att jag har humor.
    Jag satte över pengar från mitt sparkonto eftersom vi var sent ute. Därefter ringde jag till bankmannen och förklarade varför ... hon bara suckade

Jag fyller på med ny information så fort det händer nåt.

Vill också passa på att tacka för allt engagemang och all stöttning som jag får av er. Tackar också för den trevliga tonen som alla har hållit då detta forum ofta är ett sorts epicentrum för elaka påhopp. Ni ska veta hur tacksam jag är för alla råd jag får
    Ha det gott så länge

• Anonym (Besviken)

Hej Webbhistorik!

I mesta möjliga mån städar jag efter mig, men annars är det just en sådan grej allt kan falla på. Sökningar gällande bostäder eller liknande gör jag ifrån en kompis telefon. Inbetalningar som han inte ska känna till betalar jag via hennes dator. Min terapeut betalar jag kontant o slänger sedan kvittot. Pengarna jag tar till det gömmer jag bakom hjälp till sonens studier osv
    Man måste hela tiden tänka, vara som en brottsling som inte får lämna några spår. Ändå har jag säkert missat nåt...
    Energikrävande....

Svar på tråden Min man gömde testamentet