Hej alla!
Har inte varit inne här på ett tag. Känns fint att så många undrar.
Liten uppdatering då:
-har talat med banken och fått veta att jag kan köpa ut honom ur huset om jag skulle ändra mig vad det gäller flytten.
-jag har också fått siffror på hur hög kreditvärdighet jag har, halvtid +inkomst av kapital, så det löser sig också
-däremot får han inget lånelöfte på huset. Har i smyg lämnat hans siffror på årsinkomst till min bankman och denna har gjort en kalkyl som bekräftar att han inte kan ta över huset
- för tre veckor sedan fick mannen veta att han har diabetes typ-2. Det var jag som fick iväg honom till läkare, då han hade varje tecken på listan. Detta har gjort att han hållit upp från alkohol en tid. Det förändrar inte mitt mål att lämna. Det kanske låter hårt men hans beteende har inte med hans sjukdom att göra.
Däremot har det hänt vissa andra saker.
Min bankman arbetar ju för min räkning. Dels är hon anlitad av mig och dels känner hon till situationen. Då vi var på banken för att se över lånen ordnade hon så vi fick övertalat honom att ta korttidslån så det blir billigare för mig att lösa dem om jag eventuellt vill köpa loss honom.
Detta i samband med en annan ekonomisk händelse där det framgick att jag varit i kontakt med banken utan hans vetskap, ledde till att han för två veckor sedan började undra...
- ska du skilja dig ?menade han. Jag som måste hålla masken ett litet tag till undviker frågan, men troligen såddes ett frö i hans huvud då.
I förra veckan fick jag dessvärre en påminnelseräkning. De brukar ha kortare inbetalningstid och gick därför till mannen som skulle betala in några andra räkningar samma dag och ber honom att betala in den snabbt. Jag ser att han tar räkningen med sig när han åker till jobbet
Nästa dag städar jag i köket och finner räkningen undanstoppad och obetald under en massa bråte. Vi signerar alltid alla räkningar för minnets skull, detta var inte gjort och jag blev nojig och ringde till honom o frågade om den var inbetald. Han hävdar då att han inte har en aning om vad jag menade, trots att jag senare såg att alla andra räkningar var betalda.
Jag tror detta skulle fungera som ett sätt att sätta dit mig om ni fattar. Får jag en betalningsanmärkning försvårar det för mig. Det vet han. Detta var en bokräkning och efter att jag betalt in räkningen själv ringde jag runt och sade upp medlemskapet i bokklubben plus två tidningsprenumerationer. På det viset kan det inte hända igen. Allt annat som jag tecknar är gemensamma angelägenheter såsom energiräkning osv. Det tror jag inte att han skulle chansa på
Som jag skrev innan har han hållit upp med spriten och det har varit lite lugnare under en period , men i lördags tyckte han väl att det var dags att ändra på det. Han drack 8 starköl o blev berusad trots att han ännu inte fått ner sitt socker som ligger runt 16 i snitt. Låg på 27 när han kom till läkare. Han äter både tabletter o tar insulinsprutor 2 ggr/dag. Igår var han helt rabiat och hotade oss o höll på igen. Konstaterar att hans beteende har varit kopplat till spriten hela tiden
Nu är det bara tre månader kvar till jag kan släppa bomben. Ni anar inte vad jag längtar tills dess