• Grande Rock

Systemkamera

Som min kollega sa åt mig när jag gick i liknande tankar.

Det spelar ingen roll vad du köper, det kommer dröja länge innan det är kameran som begränsar dina bilder

Han hade rätt, jag tröttnade på att släpa med mig kameran långt innan jag lärt mig bemästra de grundläggande funktionerna.

Born to lose, live to win!
  • Grande Rock
    kesapesa skrev 2016-07-01 20:03:31 följande:
    Så det spelar med andra ord ingen roll om jag köper en för 2000 eller 5000? Typ?

Har sett folk i recensioner på vissa kameror som klagar på att den är dålig på att ta bilder inomhus, kan det ha att göra med att man inte lärt sig kameran snarare kanske?
    Nu ska jag inte utge mig för att kunna något om kameror, men så har jag uppfattat det. Vilken optik du köper till påverkar mer än själva huset och bildsensorn.
    Det som kan påverka vilken kamera du vill ha kan vara mer kopplat till menysystem och bildskärm. Jag köpte bland det billigaste som fanns då, t ex kunde jag inte filma med min kamera som man kunde med de lite dyrare av samma märke. 

Som sagt är jag inte påläst i ämnet så ta inte min uppfattning som en absolut sanning. 
  • Grande Rock
    MissHelene skrev 2016-07-02 20:49:41 följande:

Jag vet att det finns en kamerabutik typ i umeå som även finns online, dom säljer begagnade kameror, där står det skick på allt också, kika där så kanske du hittar ngt fynd:) kommer inte ihåg vad sidan heter men googla lite så dyker den nog upp.

Cyberphoto
Svar på tråden Systemkamera