• hipsterpappan

Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?

1. Dags att tala med dom skyldiga om vilka värdegrunder vi har i Sverige
    2. Nolltolerans och obligatorisk utvisning vid upprepade sexbrott
    3. Ingen stor grej och pojkar är pojkar
    4. Porta alla ensamstående från festivalen
    5. Vet inte

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?
  • Gert
    AnnaSturesson skrev 2016-07-03 09:57:46 följande:
    Detta organiserade tafsande är något som endast ensamkommande från muslimska länder håller på med. Ska man få slut på problemen måste man vara ärlig med vilka som håller på med dessa övergrepp och ha hårda straff.

Dessa unga men har en extremt dålig kvinnosyn där tjejer som går ut själva är horor.
    Får se hur länge det dröjer innan feministmaffian påstår att taharrush är en svensk företeelse.
    Give ´em Hell!
  • hipsterpappan

När vakthavande befäl Per-Arne Eriksson får frågan "Hur har det här året sett ut jämfört med tidigare år?" svarar han "Så här har vi inte haft det förut det började för ett år sedan i Sthlm sedan har det blivit på flera festivaler" Kan det finnas något samband med inflödet av folk med en skev kvinnosyn?
    svt.se/nyheter/lokalt/varmland/fler-sexofredanden-pa-putte-i-parken

• Loket

Feministernas lösning på problemet är fler fritidsgårdar och HBTQ/genus-kurser för nyanlända

• athanatos
    Kasperina skrev 2016-07-03 06:13:06 följande:
    Ledsen att spräcka din lilla bubbla, men det är betydligt vanligare att Hans, Sven och Karl är de skyldiga.
    Intressant, jag har arbetat lite med att plocka ut domar om olika brott och där såg jag inget av det du beskriver. Dom flesta åtalade var invandrare.
  • happysunday
    Gert skrev 2016-07-03 10:04:00 följande:
    Får se hur länge det dröjer innan feministmaffian påstår att taharrush är en svensk företeelse.
    Det spelar ingen roll varifrån det har sitt ursprung. För dig är det bara en anledning till att späda på din främlingsfientlighet.

Varför är ursprunget det viktiga och inte brottet?

Svenska män har våldtagit och tafsat på kvinnor i alla tider. Var var ni någonstans då? Ni män som är så arga över tafsandet?

På min skola hade killarna som en "rolig lek" att gå ihop i grupp och välja ut en tjej som de tafsade på, på rasterna. I stort sett alla tjejerna blev utsatta. Lärarna tyckte inte att det var så farligt, det var bara ett uttryck för att killarna gillade tjejerna.

Det ligger mycket i uttrycket: Inte alla män, men alla kvinnor.
  • Gert
    happysunday skrev 2016-07-03 12:04:07 följande:
    Det spelar ingen roll varifrån det har sitt ursprung. För dig är det bara en anledning till att späda på din främlingsfientlighet.

Varför är ursprunget det viktiga och inte brottet?

Svenska män har våldtagit och tafsat på kvinnor i alla tider. Var var ni någonstans då? Ni män som är så arga över tafsandet?

På min skola hade killarna som en "rolig lek" att gå ihop i grupp och välja ut en tjej som de tafsade på, på rasterna. I stort sett alla tjejerna blev utsatta. Lärarna tyckte inte att det var så farligt, det var bara ett uttryck för att killarna gillade tjejerna.

Det ligger mycket i uttrycket: Inte alla män, men alla kvinnor.
    Där kom allt på en gång; främlingsfientlighet, svenskar killar går ihop i grupp och tafsar på alla tjejer. Skygglappar går åt som smör i solsken i dagens Sverige.
    Give ´em Hell!
  • happysunday
    Gert skrev 2016-07-03 12:11:34 följande:
    Där kom allt på en gång; främlingsfientlighet, svenskar killar går ihop i grupp och tafsar på alla tjejer. Skygglappar går åt som smör i solsken i dagens Sverige.
    Give ´em Hell!
    Varför är ursprunget viktigare än brottet?
  • Gert
    happysunday skrev 2016-07-03 12:28:04 följande:
    Varför är ursprunget viktigare än brottet?
    Var har jag skrivit det? Det är den vanliga fördomen om svenska "rasister" .

Brotten är givetvis det värsta, men varför är det rasistiskt att redovisa ursprunget? 
    Give ´em Hell!
  • happysunday
    Gert skrev 2016-07-03 12:36:07 följande:
    Var har jag skrivit det? Det är den vanliga fördomen om svenska "rasister" .

Brotten är givetvis det värsta, men varför är det rasistiskt att redovisa ursprunget? 
    Give ´em Hell!
    Var har jag påstått att det är rasistiskt?
  • Gert

Barbro Sörman, distriktsordförande för Vänsterpartiet i Stockholm, visar på ett ganska vanligt tänk hos vänstermänniskor.

"Det är värre när svenska män våldtar än när invandrare gör det", skriver hon på Twitter angående helgens sexuella övergrepp på festivaler runt om i landet.

Give ´em Hell!
Svar på tråden Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?