Anonym (Cancer?) skrev 2016-07-03 11:55:06 följande:
Uppdatering: har varit hos vc som inte kunde hjälpa mig. De tyckte jag imorgon bitti skulle gå till den vc jag är listad hos så att de kan skära bort en bit för analys. Läkaren sa dock att hon förstod att jag var orolig och att jag bör kolla upp det i morgon bitti men att cancer ofta är ojämn och att hon således inte var pangorolig men att jag borde kolla upp det imorgon.
Känner mig inte direkt mindre orolig nu. Skulle inte förvåna mig om jag inte får någon tid inom den närmsta tiden heller. Försökte få en tid för ett par veckor sen för att operera nageltrång men de hade ingen tid fören mitten av aug. Kommer ju vara skitorolig tills jag får svar!
Försök att lita på att du inte behöver vara orolig! Precis som min läkare sa till mig har läkaren sagt till dig också, hade den varit ojämn så hade du behövt oroa dig, men denna ser jämn och fin ut. Hur länge har du haft den? Har den växt?
Och om det mot förmodan skulle vara en elakartad så behöver det inte vara cancer. Jag känner fler som fått ta bort födelsemärken för att de varit elakartade men det har inte varit cancer. Men läkarna vill ta bort dem för att det inte ska kunna utvecklas till cancer. Och även om det skulle vara cancerfläck så behöver det inte betyda att det spridit sig någon annan stans än till just fläcken! Och vad du än gör, googla inte. Det gjorde jag och jag var helt säker på att min fläck var elakartad. Kunde också blöda lite och små bitar kunde jag skrapa bort av den. Men det var som sagt ett vanligt födelsemärke.