Ellonbellon skrev 2016-07-07 10:47:06 följande:
Vi började använda tvål kanske vid 6 månader, men man kan köra olja och vatten längre än så. Det behövs inget annat. Olivolja går fint, eller babyolja om man vill. Olja är bra också för dig själv och tvättar huden bra. Vi använde det också när vi bytte blöja och han hade aldrig ett utslag.
Två saker man inte behöver men som jag är glad att vi hade var babynest och en bed side crib. Han lärde sig sova i egen säng men fanns ändå bredvid. :) Babynestet var framför allt bra när vi åkte tåg, då kunde han ligga i det på bordet :) Men han hade det hemma heeeela tiden också, och han trivdes med det.
Vi fick en liten bebis och han hade str 50 i 1.5 månader ungefär. Men vi köpte bara till efteråt, han var ingen kräkis så han hade samma kläder flera dagar i rad. Blir ju inte så skitiga dom små liven :)
Tack för tips. Babynest har jag också tänkt att det är bra men inget måste, därav hamnade det under just "Bra att ha" i min lista.
Bedside crib verkar väldigt bra men jag är tveksam till om vi kommer ha det...vi har fått en spjälsäng av släktingar så det blir nog att använda den. Men av ren nyfikenhet, hur länge kunde han sova i bedside cribet?