Inlägg från: Anonym (Varje dag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Varje dag)

Hur ofta byter du BH

Anonym (dyrt) skrev 2016-07-06 18:54:08 följande:

Ni som byter varje dag, hur många BHar har ni? 
    BHar är ju så dyra.

Har nog en 10-15 stycken.
    Det blir ju inte dyrare att ha fler..?  

(enkelt räkneexempel, ersätt tid och kostnad med verkliga efter vad du har för BH;
    om du har en BH som håller i 1 år om den används varje dag och kostar 100 kr, blir årskostnaden 100 kr. Om du istället har 5 st á 100 kr som du alternerar med räcker de 5 år så betalar du totalt 500 kr för dessa fem år => kostnad på 100 kr/år -mina kostar ca 800 kr/st men snittkostnaden blir densamma oavsett om jag har en eller tio)
  • Anonym (Varje dag)
    Sandra8978 skrev 2016-07-04 18:40:35 följande:

Min sambo gör detta i snitt en gång i veckan, och hävdar att detta är normalt.
    Eftersom jag är man har jag ingen aning, men är det inte lite som att ha på sig samma t-shirt en vecka?

Sandra8978 är en man? Trodde först annat.. :)

Jag byter varje dag, efter träning byter jag självklart igen. Samma som om man skulle ha samma trosor i flera dagar.. Obestämd
  • Anonym (Varje dag)
    Anonym (Va) skrev 2016-09-04 12:57:28 följande:
    Om du har "flytningar" från brösten behöver du söka vård!
    Vadå?
    Du vet; även du blir svettig, även om du inte själv känner lukten då du är så van vid den.
    Förresten; drar ni på er samma använda trosor efter duschen? Eller duschar ni inte heller mer än en gång i veckan?
  • Anonym (Varje dag)
    Anonym (K) skrev 2016-09-04 18:32:15 följande:
    Exakt samma här, bh-ar tvättar jag ungefär en gång i månaden och en T-shirt använder jag aldrig mer än en dag, på grund av armhålesvetten, vilket inte en bh kommer i kontakt med!
    Du svettas överallt från huden, inte bara under armarna.. Flört Mellan brösten, under brösten..
    Speciellt de med lite större byst behöver byta ofta, kan dock tänka mig att en A/B-kupa inte behöver det lika ofta som en E/G-kupa.
Svar på tråden Hur ofta byter du BH