Inlägg från: Anonym (Helst inte) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Helst inte)

Måste jag träffa biomamman?

Hej allihop!

Utan att gå in på för mycket detaljer. Biomamman har sagt till min blivande sambo att hon gärna skulle vilja träffa mig. Vid en lämning eller hämtning bara. Säga hej och se ett ansikte på den som kommer att spendera mycket tid med barnen.

Min kille tycker inte alls om henne. Hon börjar ofta bråka om vem som betalar vad, att hon tycker att han jobbar för länge och att han har barnvakt för ofta. Såna saker som hon inte vet någonting om egentligen. Min kille mår ofta dåligt efter mötena med henne och vill inte ha med henne att göra. Han tror att hon bara vill träffa mig för att hitta mer saker att klaga på.

Och efter detta så vill jag såklart inte alls träffa henne. Måste jag det?

• Svar på tråden Måste jag träffa biomamman?
  • Anonym (Helst inte)

Han har alltid lämnat och hämtat hittills så jag har inte behövt följa med. Han brukar inte vara hemma på söndagarna så lämning/hämtning sker i förbifarten. Min kille tycker bäst om det upplägget och mamman har inte klagat.

Jag förstår att jag låter löjlig. Men det är ju så mycket känslor som gror. Hon är jättevacker. Barnen blir så himla glada när hon ringer.  Självklart kommer de alltid att äälska sin mamma mest men jag vill ju ha vår lilla familj. Och det är jobbigt ibland att han redan har barn med en annan. Han fick allt det med henne. Av någon anledning känns det bättre när han pratar illa om henne och jag får en liten känsla av avsky än när han säger bra saker. Usch, jag vet att jag borde skämmas som säger så. Men jag kan inte rå för det..

• Anonym (Helst inte)

Barnen är knappt 2 och 5 år gamla. Dem bråkar ju inte varje gång. Men det händer då och då att mamman drar upp saker hon inte gillar. Äsch, jag vet inte.

• Anonym (Helst inte)
    Miss Skywalker skrev 2016-07-05 20:09:52 följande:

Fast om han tror att hon bara vill träffa dig för att klaga varför ska du då göra det om du ändå inte vill? Överlåt hennes klagande till honom.

Fast jag är rädd att han säger så bara för att han inte vill "visa upp mig". Hon är verkligen jättevacker. Smal, lång och naturligt tjockt fint hår. Jag är lite småtjock och har överlag inte alls det utseendet. Mycket födelsemärken i ansiktet, får lätt finnar, kort, platt hår som ser ovårdat ut bara det kommer en vindpust.

Jag vet att min kille älskar mig och säger att jag är vackrast i världen. Men ibland tror jag att han skäms. Vi har taggat varandra på facebook och vi är ett par för varandras vänner och familjer men vi har inte ändrat statusen på facebook än.

Jag är för övrigt 27, min sambo 26 och biomamman 23.
Svar på tråden Måste jag träffa biomamman?