• Anonym (Helst inte)

Måste jag träffa biomamman?

Hej allihop!

Utan att gå in på för mycket detaljer. Biomamman har sagt till min blivande sambo att hon gärna skulle vilja träffa mig. Vid en lämning eller hämtning bara. Säga hej och se ett ansikte på den som kommer att spendera mycket tid med barnen.

Min kille tycker inte alls om henne. Hon börjar ofta bråka om vem som betalar vad, att hon tycker att han jobbar för länge och att han har barnvakt för ofta. Såna saker som hon inte vet någonting om egentligen. Min kille mår ofta dåligt efter mötena med henne och vill inte ha med henne att göra. Han tror att hon bara vill träffa mig för att hitta mer saker att klaga på.

Och efter detta så vill jag såklart inte alls träffa henne. Måste jag det?

• Svar på tråden Måste jag träffa biomamman?
  • Carambolan

Men hur svårt kan det vara att komma och hälsa i dörren när hon lämnar eller hämtar barnen? Det hör till ren och skär artighet tycker jag.

• Pajama

Låter väldigt vettigt att ni träffas om du och sambon ska ha ett långvarigt förhållande! Vid hämtning / lämning låter enkelt och naturligt. Hur skulle du annars kunna undvika det i längden?
    Jag skulle också vilja träffa den som har hand om mina barn så mycket!
    Det kanske lugnar henne att det finns en vuxen till i huset, om hon nu tycker att pappan jobbar för mycket och har barnvakt för ofta. Då är kanske barnen med dig? 
    Bilda dig en egen uppfattning, ge henne en chans, hon kanske uppför sig bättre mot dig och samtalen kan bli bra! Eller inte...
    Samla mod och träffa henne!

• Anonym (Suck)

Har du ingen förståelse för hennes önskan? Vad gör det för din del? Hon vill SE dig inte bli bästisar eller ens vänner!

• Anonym (Såklart)

Men Gud väx upp. Du ska spendera tid med hennes barn klart som fan hon vill veta vem du är.

• cosinus

Träffa henne! Klagar hon på dig till sitt ex efter det så är det inget mot vad hon lär måla upp i huvudet om du vägrar.

Om du träffar henne, beter dig som folk och uppför dig rimligt så ligger det hos henne om hon vill tjorva och hitta fel. Vägrar du så är det du/ni som är de första som beter sig märkligt.

• Anonym (Suck)

Hon låter vettig och som en bra mamma. Du är verkligen larvig!

• Brumma

Jag kom in i min bonusdotters liv när hon var ett år. Mamman ville inte alls träffa mig vilket för mig kändes väldigt konstigt.

Jag sov i samma säng som barnet, lekte, tröstade osv - hade det varit mitt barn hade jag definitivt velat träffa den person som hade varit så nära mitt barn.

Under denna perioden bråkade föräldrarna varje gång de träffades. Mycket bråk om pengar och, tja allt.

Det slutade med att vi sprang på varandra vid en hämtning när hon var sen och jag lite tidig. Vi hälsade - vilket gick bra - och efter det blev det så att kommunikationen en del gick genom oss då de inte kunde samtala.

Ja, jag tycker nog att du måste träffa henne. Inte umgås eller sitta o ta en kaffe osv. Men presentera dig och hälsa. Använder hon sedan det mot dig så fine, då är hon ute efter att starta konflikter (såvida du nu inte är knarkare eller så men för enkelhetens skull tar jag för givet att du är fullständigt normal). Då får ni hantera det. Men ag skulle tro att det startar fler konflikter om du vägrar presentera dig. Du lever med hennes barn.

Som sagt, ni behöver inte ha ngn relation. Men ett "Hej, det är jag som är XX. Trevligt att träffas " illa fall.

Och - försök bilda dig en egen uppfattning. Din kille och exet har av naturliga skäl en historia. Och den verkar fylld av konflikter. Då fastnar man ibland i sina roller..

• Rosenblader

Jag är också bonusmamma.

Min kille målade upp en galen bild av biomamman. Så pass galen att jag på riktigt var rädd för att träffa henne.

När vi träffades första gången så fick jag en helt annan bild av henne. Hon var ju normal! Snäll! En jättebra människa och mamma!

Sedan den dagen sker all kommunikation om barnet, mellan mig och mamman. Min kille och mamman kan inte hålla sams. De avskyr varandra och det är bådas fel att konflikter uppstår. Men min och killens relation är jättebra, liksom min och mammans.

Det din kille säger om mamman, det är ju vad HAN känner pga DERAS historia. DU har ju inget otalt med mamman, så eran relation kanske blir jättebra.

Dessutom visar det på att mamman bryr sig, iom att hon vill få ett ansikte på den som tar hand om hennes barn. - Hon skiter förmodligen i dig, det är hennes barn hon bryr sig om.

Jag hade gjort likadant om jag och min kille gick isär och han träffade en ny.

• smulpaj01
    Rosenblader skrev 2016-07-05 11:17:06 följande:

Jag är också bonusmamma.

Min kille målade upp en galen bild av biomamman. Så pass galen att jag på riktigt var rädd för att träffa henne.

När vi träffades första gången så fick jag en helt annan bild av henne. Hon var ju normal! Snäll! En jättebra människa och mamma!

Sedan den dagen sker all kommunikation om barnet, mellan mig och mamman. Min kille och mamman kan inte hålla sams. De avskyr varandra och det är bådas fel att konflikter uppstår. Men min och killens relation är jättebra, liksom min och mammans.

Det din kille säger om mamman, det är ju vad HAN känner pga DERAS historia. DU har ju inget otalt med mamman, så eran relation kanske blir jättebra.

Dessutom visar det på att mamman bryr sig, iom att hon vill få ett ansikte på den som tar hand om hennes barn. - Hon skiter förmodligen i dig, det är hennes barn hon bryr sig om.

Jag hade gjort likadant om jag och min kille gick isär och han träffade en ny.

Jag skulle tycka det var hemskt om min sambo pratade så illa om en kvinna han valt att skaffa barn med!
Svar på tråden Måste jag träffa biomamman?