Inlägg från: Anonym (Ines) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ines)

Måste jag träffa biomamman?

Det är jobbigt att bli ihop med en man som har barn sedan innan, du kommer t.ex. Aldrig komma i första hand - det gör hans barn och deras mamma kan lägga sig i vad ni gör hemma hos er t.ex. tider och när man ska komma hem från semester!

Men det finns fördelar också :) Min mans dotter är en superhärlig och omtyckt storasyster.

Vi blev ihop när hon va 4 år. Biomamman ville aldrig träffa mig!! Antar att hon skyller deras uppbrott på mig, och jag va den slutgiltiga anledningen men de hade det dåligt långt innan (säger mannen, hans vänner o familj)

Efter några år va det ibland jag som hämtade men inte ens då kom hon ner till gatan/bilen för att hälsa! Biomamman skickade min bonusdotters adoptivbror att hjälpa till med väskorna!!?

Redan då och särskilt nu när jag har egna barn kan jag inte förstå hur hon kunde välja att skicka i väg sitt barn med "en främling". Det krävs inte mycket - bara en handskakning och ett ansikte.

12 år senare har vi fortfarande aldrig mötts. Vid enstaka tillfällen har jag svarat i mannens telefon och tagit ett meddelande men det va säkert fem år sen sist då dottern numera sköter sig själv med tider och har en egen telefon.

Hur kan du ens bry dig om hennes utseende? Hon vill ju bara veta vem barnen är med, de pratar säkert om dig inför henne. Det handlar med största sannolikhet bara om barnen och deras trygghet.

Som flera skrivit låter du hemskt omogen. Du behöver verkligen fundera på om du orkar med "en begagnad man". Det är som jag skrev inledningsvis inte alltid en dans på rosor ;) men bland det positiva är att du ser hur mannen är med barn, vilka värderingar han har, hur han vill uppfostra...

• Anonym (Ines)

TS som jag skrev i ett tidigare inlägg:

Det är inte 'a walk in the park' att leva ihop med en person som har barn sedan innan.

Med tanke på hur omogen du framstår måste du ta dig en ordentlig funderare på om du klarar det. Du verkar lite svartsjukt lagd? Det är ingen bra egenskap för du kommer alltid komma i andra hand och så ska det vara om din karl är en bra pappa. Inom rimliga gränser alltså! Biomamman ska ju inte utnyttja pappan men det har i det 12 år långa förhållande jag lever i varit "utryckningar" ändringar, regler mm som en annan kvinna bestämt ganska många gånger. I början tyckte jag att det va hemskt jobbigt men nu när bonusdottern snart blir 18 år är jag glad över er att pappan tagit sitt ansvar för de har en god kontakt trots att han aldrig haft någon vårdnad, tagit några föräldradagar etc.

Svar på tråden Måste jag träffa biomamman?