• Fånga dagen

Måste jag träffa biomamman?

" Av någon anledning känns det bättre när han pratar illa om henne och jag får en liten känsla av avsky än när han säger bra saker"

Utan att vara oförskämd, så låter det som att du har en hel del att jobba med. Mitt råd är att du gör det INNAN ni flyttar ihop.

• Fånga dagen

Jag tycker det är synd att du låtit dig färgas av vad din kille tycker om sitt barns mamma, istället för att bilda dig en egen uppfattning.  Man ska kanske vara lite försiktig med att köpa allt som en partner säger om sitt ex, och komma ihåg att allt har två sidor. Men du hör endast den ena.

Du ser det som positivt när han talar illa om henne, och känner lite avsky när han säger bra saker om henne. Det vittnar om en stor osäkerhet.

Om ni ska flytta ihop och dela en framtid, så blir det nog väldigt svårt att undvika att stöta på henne förr eller senare. Ju längre du väntar ju svårare kommer det att kännas. Så varför inte få det gjort snarast möjligt? Att komma till dörren och åtminstone hälsa är väl vanligt folkvett, antingen det är ett ex till mannen, eller en kompis till honom som man aldrig träffat. Hoppas du tänker om!

Svar på tråden Måste jag träffa biomamman?