• Brumma

Oroad när barnet är hos sin pappa

Hur bor han?

Vår son är inte riktigt tre än men har varit ute själv sedan ngn månad tillbaka . Han är en rymmer så vi har koll inifrån. Hans äldre bror började vara ute när han var två ungefär - självklart med koll från oss inifrån.

Vi bor enskilt utan någon väg i närheten.

Äldre systern fick inte vara ute själv förrän hon var runt fem och vi flyttade till hus. Innan det bodde vi i lägenhet och där ville vi inte att hon skulle vara ute ensam.

Så - hur bor de? :)

Gällande hunden - HUR har den problem med människor? Har den blivit slagen? Är den aggressiv?

Att det är en sk kamphund vet jag inte riktigt vad det har med saken att göra..?

• Brumma
    Längtar88 skrev 2016-07-05 11:42:46 följande:

Jag hade krävt övervakade umgängen. Då får de träffas, barnet får ut mer av tiden med sin pappa och du kan känna dig trygg med vetskapen om att en ansvarsfull vuxen är med.

Prata med familjerätten igen

Varför skulle barnet få ut ner av umgänget om det var övervakat?
  • Brumma
    Längtar88 skrev 2016-07-05 15:58:43 följande:

För de första skulle inte pappan sitta inne och låta barnet leka ensamt ute. Och kan en förälder gå över den gränsen tror jag knappast det är mer lek inomhus tillsammans. Övervakat blir antingen att pappan anstränger sig mer vid umgängen eller får påpekning/anmälning eller liknande pga sitt försummade beteende. Vanligast med första alternativet skulle jag tro.

Du sitter på allvar och påstår att föräldrar som låter sina barn leka ute -ensamma - inte engagerar sig i barnen, borde ha övervakning när de umgås med sina barn och försummar barnen.

Förlåt men det var nog faktiskt något av det dummaste jag hört....
  • Brumma
    Längtar88 skrev 2016-07-05 16:36:35 följande:

ärligt talat om en förälder kan lämna sitt inte ens 3 åriga barn ensam ute nära en trafikerad väg så då ringer varningsklockor ja.

Jag skulle vilja veta hur nära vägen går. Hur trafik den är. Hastighet. Var barnet höll till. Om pappan hade uppsikt. Osv... innan jag hävdat att pappan brister i föräldraskap, inte engagerar sig i sitt barn i övrigt (ärligt talat - en jättekonstig slutsats) och behöver övervakat umgänge...
  • Brumma

Missade ensamvårdnads-biten.

Nej TS. Har mycket svårt att se att ens vårdnad skulle fås pga detta. Umgängesrätt finns ju ändå (vårdnad och umgänge har inget med varandra att göra)...

Svar på tråden Oroad när barnet är hos sin pappa