Vårbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF 2016 och har BF under våren 2017. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF 2016 och har BF under våren 2017. Välkomna! :)
Usch nu börjar jag oroa mig massa igen. Försöker låta bli men det är såå svårt ibland. Helt plötsligt är boobsen mycket mindre spända och ömma :/
Men egentligen var det något annat jag skulle fråga-
Luktfri schampoo och balsam? Någon som har något bra tips? Jag står liksom inte ut med mig själv varken i duschen eller efter haha.
Trevlig helg!
Tack för tipset om shampoo. Har skickat mannen på jakt :)
Vi var på vul idag och fick höra att allt såg perfekt ut. Perfekt! Har vi aldrig hört innan :) såå skönt!
Tack för tipset om shampoo. Har skickat mannen på jakt :)
Vi var på vul idag och fick höra att allt såg perfekt ut. Perfekt! Har vi aldrig hört innan :) såå skönt!
Tack :)
Usch, då kan vi ta i hand. Ska få träffa en läkare imorrn angående sjukskrivning för jag är också däckad större delen av dygnet, med härliga små ljusglimtar ibland :)
Just nu har jag dock supersvullen mage efter fått i mig lite mat så det trycker och gör ont under revbenen.
Men vad gör vi inte för vår slutmål :)
Grattis, vad skönt! Här har illamåendet slagit till med full kraft. Spyr och vilar mest. Mår skit!
Nu är det sådär tyst och lugnt i tråden igen :) antar att allt flyter på som det ska för alla då! Antar att jag är rastlös här hemma nu efter tre veckors semester så går in här alldeles för ofta och kollar :)
Idag är vi på 11+0 - så långt har vi aldrig kommit och är så lycklig med såå nervös. Har kub om en vecka som jag vill tiden ska springa fram till.
Illamåendet har hållet sig stadigt med kräkningar varje kväll och nu tänkte jag att 'aha! Nu går vi in i v 12 så nu ska det lätta tänkte jag mig hehe' (inget jag trodde på men man kan ju försöka). Istället vaknar jag kl 6 oxh får rusa till toaletten och kräka. Morgonkräkning har jag ju sluppit typ senaste veckan. Vilket bakslag! Hela dagen har varit superkass men det blir väl bättre till slut. Börjar jobba imorrn också så får man något annat att tänka på vilket underlättar förhoppningsvis lite :)
Ha det kalas alla!
Ja, det var väldigt lugnt här! :) Hoppas det går bra för alla.
Jobbigt med kräkningarna Tindra85. Jag spydde sista gången (förhoppningsvis) i v 14/15 och illamåendet har blivit bättre nu i v 16/17 men det är inte helt borta ännu utan kommer när jag blir hungrig eller trött.
Är i v 16+4 idag och nu är det lite drygt två veckor till RUL. Känner bebisen oftare och har börjat märka av tydligare buffar. Imorse när jag vaknade var det någon som var igång, riktigt mysigt. Har även börjat få lite mage! :)
Är orolig för RUL och var såååå nära att boka ett privat ultraljud för några dagar sedan. Men jag lyckades hejda mig och nu ska jag nog kunna vänta. Det är över en månad sedan vi såg det lilla pyret sist.
Tindra85
Jobbigt att inte illamåendet släpper. Mitt illamående har släppt ganska mycket (är i 13+6) men jag har sluppit kräkas.
Ja, hela tiden är det mycket väntan. Speciellt för oss som gjort IVF. Förstår att du längtar till KUB.
För mig flyter det på. Jag har UL på onsdag vilket jag både ser fram emot och är nervös inför. Magen fortsätter växa (vilket är kul!) men jag är ändå orolig att den lilla inte ska leva.
Hej! Tänkte hänga på här! Väntar andra barnet med hjälp av IVF. Är nu i v 20+6 med BF 9 jan 2017. Gjorde RUL förra veckan och det såg bra ut och vi väntar troligtvis en liten lillasyster. Har en dotter född kan 2014, blev också till med hjälp av IVF. Är 32 år och bor i Stockholm.
Det är svårt att inte nojja när man genomgått IVF, även om vi nu kommit 50% av graviditeten.
Välkommen masken :)
Hoppas ul gick bra idag Hejmennej!
Jag har börjat bli orolig här nu ordentligt och vill att det ska bli måndag och kub pronto! Illamåendet försvann nästan över en natt och kan äta och vara sugen (!) på mat sedan i förrgår och nu hoppas jag bara bebis mår bra ändå! Blir så orolig att det typ vände över en dag... Hur har det varit för er? Är ju 11+3 idag.
En annan fråga - någon som använt eller funderar på en doppler? Vet ju att det finns lite olika syner på riskerna och användandet av det och undrar lite hur ni tänkt? Anledningen varför vi funderar på det är att någon gång då och då kunna lugna rädslan att något hänt..
Välkommen masken! Härligt att ni är halvvägs och att RUL är avklarat!
Hoppas allt går bra idag hejmennej!
Tindra85: Jag har en doppler som jag kollat korta stunder med sedan v 10+0. Kollat nån/ett par ggr i veckan men mest korta stunder för att höra hjärtat och veta att liten lever. Har lugnat mig väldigt mkt i början, speciellt som jag hade bruna flytningar.
Nu har jag inget direkt behov av den längre för jag får buffar. Däremot oroar jag mig istället att bebisen ska vara sjuk. Alltid är det nåt!
Har läst en del om riskerna men det verkar inte finnas varken forskning som säger att det är farligt eller helt säkert. Väldigt många (speciellt i USA) verkar kolla med doppler dagligen och har inte märkt nåt negativt.
Jag väljer att tro att korta stunder och så sällan som möjligt är ok, hellre det än att gå runt och noja över att bebisen inte lever.
Förstår att det är nervigt inför KUB. Vid alla ultraljud sitter man ju med klump inte magen och skräckscenarion i tanken innan. Håller tummarna att allt går bra!
Två veckor kvar till RUL och tiden fick gärna gå fortare!!