Vårbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF 2016 och har BF under våren 2017. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF 2016 och har BF under våren 2017. Välkomna! :)
Ok, tack för svaret :) det är väl så jag tänkt att man gör det någon gång här och där för lugnet helt enkelt.
Vad har du använt för variant och var köper man dem enklast?
Ja tiden mellan alla stora stolpar får gärna spriiiinga fram känns det som ibland :)
Välkommen masken! Härligt att ni är halvvägs och att RUL är avklarat!
Hoppas allt går bra idag hejmennej!
Tindra85: Jag har en doppler som jag kollat korta stunder med sedan v 10+0. Kollat nån/ett par ggr i veckan men mest korta stunder för att höra hjärtat och veta att liten lever. Har lugnat mig väldigt mkt i början, speciellt som jag hade bruna flytningar.
Nu har jag inget direkt behov av den längre för jag får buffar. Däremot oroar jag mig istället att bebisen ska vara sjuk. Alltid är det nåt!
Har läst en del om riskerna men det verkar inte finnas varken forskning som säger att det är farligt eller helt säkert. Väldigt många (speciellt i USA) verkar kolla med doppler dagligen och har inte märkt nåt negativt.
Jag väljer att tro att korta stunder och så sällan som möjligt är ok, hellre det än att gå runt och noja över att bebisen inte lever.
Förstår att det är nervigt inför KUB. Vid alla ultraljud sitter man ju med klump inte magen och skräckscenarion i tanken innan. Håller tummarna att allt går bra!
Två veckor kvar till RUL och tiden fick gärna gå fortare!!
Ok, tack för svaret :) det är väl så jag tänkt att man gör det någon gång här och där för lugnet helt enkelt.
Vad har du använt för variant och var köper man dem enklast?
Ja tiden mellan alla stora stolpar får gärna spriiiinga fram känns det som ibland :)
Välkommen masken!
Ultraljudet igår gick bra, jag är så himla glad efter det. Allt såg ut som det skulle, han rörde på sig och var lagom stor enligt både lårben och huvudmått. Nu vågar jag nog hoppas lite mer och vara lite mer öppen med det också. Sen fick vi reda på att vi får ett till ULnågon gång mellan v.28 och 32. Vilket känns skönt! Nu blir nästa ul RUL om fyra veckor.
Tindra - jag förstår om du blir orolig när illamåendet plötsligt försvinner. Jag har också haft så vissa dagar. Sen har det kommit tillbaka. Nu är mitt illamående mycket bättre, vilket är väldigt skönt. Jag tycker den första delen lite har varit som att gå omkring och vara bakis hela tiden, plus växtvärk, ömmande bröst och oro.
Gällande doppler så har jag funderat på det, men risken är ju att det skapar mer oro än det lugnar om man till exempel inte lyckas få in hjärtljudet. Vi får se...
Härligt halfmoon att känna buffar! Min moderkaka sitter i framvägg så det kommer nog att dröja.
Ooo vilket fint foto och så skönt att allt såg bra ut :) Var det ett kub eller 'vanligt ul' (kommer inte ihåg vad du skrivit innan sorry)
Ni som gjort kub - får man svar när man är där eller e det brev som ska skickas en vecka senare? Har hört lite olika nämligen... Sen ska blåsan va tom eller full?
Välkommen masken!
Ultraljudet igår gick bra, jag är så himla glad efter det. Allt såg ut som det skulle, han rörde på sig och var lagom stor enligt både lårben och huvudmått. Nu vågar jag nog hoppas lite mer och vara lite mer öppen med det också. Sen fick vi reda på att vi får ett till ULnågon gång mellan v.28 och 32. Vilket känns skönt! Nu blir nästa ul RUL om fyra veckor.
Tindra - jag förstår om du blir orolig när illamåendet plötsligt försvinner. Jag har också haft så vissa dagar. Sen har det kommit tillbaka. Nu är mitt illamående mycket bättre, vilket är väldigt skönt. Jag tycker den första delen lite har varit som att gå omkring och vara bakis hela tiden, plus växtvärk, ömmande bröst och oro.
Gällande doppler så har jag funderat på det, men risken är ju att det skapar mer oro än det lugnar om man till exempel inte lyckas få in hjärtljudet. Vi får se...
Härligt halfmoon att känna buffar! Min moderkaka sitter i framvägg så det kommer nog att dröja.
Det var vanligt ul. Jag har aldrig gjort KUB men min gissning är att folk skriver olika för att det är olika rutiner på olika ställen.
Det brukar vara så att man ska ha fylld blåsa. Om det skulle behövas så är det ju bara att man går och kissar :)
Ooo vilket fint foto och så skönt att allt såg bra ut :) Var det ett kub eller 'vanligt ul' (kommer inte ihåg vad du skrivit innan sorry)
Ni som gjort kub - får man svar när man är där eller e det brev som ska skickas en vecka senare? Har hört lite olika nämligen... Sen ska blåsan va tom eller full?
Vi var på KS i Stockholm och fick svaret på en gång. Då hade vi tagit blodprovet två veckor innan.
Inatt drömde jag att jag var på UL och det fanns inga hjärtslag. Funderar på att boka in ett extra. Vet inte om jag har ro att vänta till RUL 20/9.
I helgen var vi inne en sväng på sjukan för jag hade haft ont i magen hela helgen, haft några sammandragningar och var skitnojig. Inte rädd för att bebisen var död för den känner jag varje dag men mer för att nåt annat var knas. Blev tillkollad och fick tappen mätt och kollad och allt var ok. Hon trodde ev att smärtan var foglossning.
Har fortfarande värk i magen rätt ofta men jag tror nog mer på att det är växtvärk isf, är så drygt på nätterna för jag fixar inte att sova på rygg för det spänner så i magen. Tror jag får 1-3 sammandragningar per dygn nu med, de gör inte ont alls och jag märker bara av det för att magen blir spänd. 8 dagar kvar till RUL, nervigt!
Jag startade en tråd till i gravidforumet 'ivf första barnet bf feb-april' om någon är intresserad - tänkte ha fler trådar ute : )
Usch när jag vaknade och gick på tia idag kom det brun flytning. Inget rosa eller rött, men jag är så himla orolig nu :( Är i vecka 12 och hade faktiskt börjat slappna av lite och börjat tro på att vi skulle få ett barn och inte mf. Och söndag är det såklart, så jag kan inte ringa barnmorskan.
Usch när jag vaknade och gick på tia idag kom det brun flytning. Inget rosa eller rött, men jag är så himla orolig nu :( Är i vecka 12 och hade faktiskt börjat slappna av lite och börjat tro på att vi skulle få ett barn och inte mf. Och söndag är det såklart, så jag kan inte ringa barnmorskan.