Inlägg från: Sommar15 |Visa alla inlägg
  • Sommar15

Bekymrad

De blev nog mest upprörda för att ni inte tog hand om deras lägenhet såsom de hade önskat. Men om du nu inte prioriterar städning (vilket jag verkligen förstår!) och din man inte heller gör det - skaffa städhjälp!

Jag och min man jobbar båda mycket och har småbarn och de slantar vi lägger på städning varannan vecka är de mest välspenderade någonsin! Nu när barnen börjar bli lite större så de också stökar till funderar vi på att utöka till en gång/vecka. Guld värt!!

Sen är ju det "dagliga plocket" viktigt för att det inte ska bli stökigt och där rekommenderar jag verkligen korgar och lådor. Släng ner ren tvätt som ska vikas i en stor korg med lock och stäng så slipper ni se skiten när ni inte hinner göra iordning den. Samma sak med leksaker, ha en korg i varje rum där ni kan slänga ner allt som barnen drar fram.

• Sommar15
    Miia02 skrev 2016-07-08 15:57:48 följande:

Tack till er båda! Minst sagt en ögonhöjare fick jag. Så som det ser ut sen min sambo tog över rodret hemma har det dock aldrig varit förut. Så det var lite typiskt. N

Tack för tips omstädhjälp också!!! Det var en jättebra idé! Nu åker vi till Ikea och köper rejäla lådor istället för små skitlådor!! Tack!

Bra! Heja heja! :)
Svar på tråden Bekymrad