Inlägg från: Anonym (Fritiof) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fritiof)

    min man ändrar personlighet

    Anonym (Jojjo) skrev 2016-07-08 09:59:33 följande:

    Min man och jag har varit ihop i fem år, och nu på senare tid har han fått såna personlighetsförändringar. Ibland är han jättego och snäll och familjär och trevlig, lugn och allt är frid och fröjd. Men från ena dagen till den andra så kan han bli dryg, uppkäftig, otrevlig, frånvarande, väldigt ego, och göra saker som bara rör honom typ som att han har nån stress över att förverkliga sig själv för då är det bara han och hans behov som gäller. I de perioderna blir det mycket tjafs för jag tycker att han åtsidosätter mig och barnen och bara kör sitt eget race. Han brukar vara sån i någon vecka sen blir det succesivt bättre. Jag förstår om han har nån kris eller om det bara är nån störning i hans beteende men frågan är hur jag ska hantera det. Hur ska jag tänka och bete mig för att det inte ska bli krig? Om jag säger ifrån så blir det bara värre. Ska jag spela teater och kyssa hans fötter eller hur behandlar man en sån person?? Tror att han har åldersnoja och känner att han måste förverkliga sig själv på nåt vis.


    Har en släkting som hade samma attityd och du ska absolut inte finna dig i detta. Ta ett allvarligt samtal med honom för ju längre du drar på detta så blir det bara fortsatta problem. Skärper han sig inte är det bara att ni särar på er!
Svar på tråden min man ändrar personlighet