• ems86

Kön enligt NUB/skall-teori

Hej på er!
    Var på RUL för två veckor sedan och efter att BM uttryckt sig väldigt osäkert ang könet letade jag upp KUB bilderna och försökte mig på lite NUB-teori. Vad tror ni som har lite koll? Har BM rätt som vrål-gissade på en tös? :)

• Svar på tråden Kön enligt NUB/skall-teori
  • Akol
    Bäbiiiis skrev 2017-01-12 12:40:03 följande:
    Jag gissar på tjej. Tror det är nubben man ser på tredje bilden som ser lite ut som en gaffel i toppen vilket jag har för mig är ett tecken på tjej. Sen tycker jag pannan är väldigt rundad (ej platt) vilket också tyder på tjej.
    Tack!! Väldigt intressant att få höra från de som förstår sig mer på sånt här. Jag har sedan vi fick reda på att vi väntade barn haft en känsla av att det är en tjej, men på KUB:et så fick jag för mig att det var en kille enligt bild 3. Trodde det var en liten snopp  
  • Bäbiiiis
    Akol skrev 2017-01-12 12:48:12 följande:

Tack!! Väldigt intressant att få höra från de som förstår sig mer på sånt här. Jag har sedan vi fick reda på att vi väntade barn haft en känsla av att det är en tjej, men på KUB:et så fick jag för mig att det var en kille enligt bild 3. Trodde det var en liten snopp  

Jag är ju inte expert så det kan ju vara en snopp. Men i vecka 12 däromkring har både tjejer och killar som en liten snopp (nubb) men enligt nubbteorin pekar nubben mer uppåt på killar och mer parallellt med ryggraden på tjejer.
  • dennaväntan

Hej på er,

Detta är ju rena gissningsleken och jag tror mig veta vilket kön bebisen har:) Är dock så nyfiken på att höra vad ni tror. Bild tagen i v 12+6.

• thweni

Nån som vågar sig på en gissning? Rätt dålig bild, men den jag fick på kub var sämre.. men tror jag fick med nub på denna...? V.15+4 (hoppas bilden kom med..)

• dreamer74
    dreamer74 skrev 2017-01-17 08:34:23 följande:

Hej!! Ni får gärna gissa på min lilla knodd oxå. Bild från v 13

Ingen som vill göra ett försök o gissa?
  • Vet hur det känns
    dennaväntan skrev 2017-01-14 21:41:58 följande:

Hej på er,

Detta är ju rena gissningsleken och jag tror mig veta vilket kön bebisen har:) Är dock så nyfiken på att höra vad ni tror. Bild tagen i v 12+6.

jag tror pojke
  • Vet hur det känns
    dreamer74 skrev 2017-01-17 08:34:23 följande:

Hej!! Ni får gärna gissa på min lilla knodd oxå. Bild från v 13

jag tror på flicka
  • Vet hur det känns
    thweni skrev 2017-01-17 23:37:55 följande:

Nån som vågar sig på en gissning? Rätt dålig bild, men den jag fick på kub var sämre.. men tror jag fick med nub på denna...? V.15+4 (hoppas bilden kom med..)

är lite suddigt.. men ser inte nub ut som pojke? jag tror på pojke
Svar på tråden Kön enligt NUB/skall-teori